Bernal: “Mijn aanval in Lyon was niet gepland, maar ik voelde me goed”

zondag 13 september 2020 om 10:25
Bernal: “Mijn aanval in Lyon was niet gepland, maar ik voelde me goed”

foto: Cor Vos

Het was een opvallend moment in de finale naar Lyon: Egan Bernal reageerde op de laatste klim op een aanval van Julian Alaphilippe. De Colombiaan werd echter al snel weer ingerekend door de mannen van Jumbo-Visma. “Mijn aanval was niet gepland, maar ik voelde me goed en wilde iets proberen”, aldus Bernal.

“Ik denk dat iedereen à bloc zat in de finale. Ik voelde me goed op de laatste klim en wilde iets ondernemen. Ik had verder geen al te hoge verwachtingen, maar ik wilde gewoon aanvallen. Het is belangrijk om met plezier rond te rijden en ik was echt aan het genieten in de finale. Ik wil genieten van de Tour.”

De vraag is of de kopman van INEOS Grenadiers vandaag ook kan genieten van de Ronde van Frankrijk, aangezien de renners een zware bergetappe moeten afwerken met finish op de Grand Colombier. “Het is nu gewoon belangrijk om gefocust te blijven tot Parijs.” Bernal moet 59 seconden goedmaken op geletruidrager Primož Roglič.

Dit artikel delen:

15 Reacties

thijs1984 13 september 2020 om 10:31

Ik hoop het niet, want het mag van mij lang spannend blijven, maar ik ben bang dat dit een wanhoopsdaad was.
Vaak zie je dat zo’n kansloze aanval een teken van zwakte is, waarna ze de dag erna bij een zware aankomst fors verliezen.

madeinstars 13 september 2020 om 10:32

Zo kwam het op mij ook een beetje over. Werd ook met redelijk speels gemak gecounterd door Jumbo.

Dikke Vrouw 13 september 2020 om 10:32

Een stuiptrekking, vandaag gaat ie deraan

S.t.B 13 september 2020 om 10:41

‘Het is belangrijk om met plezier rond te rijden… Ik wil genieten van de Tour’

Als klassementsrenners eenmaal beginnen dit soort bloemrijk jargon te gebruiken weet je wel hoelaat het is..

lone wolf 13 september 2020 om 11:00

Bernal deed een Contadortje. Deed me alvast terugdenken aan een rit in de Giro van 2011, toen hij op een molshoop in de finale even demarreerde en in het wiel van Oscar Gatto tweede eindigde, enkele seconden voor het peloton.

Mooi dat hij dat doet, eigenlijk. We willen animo en alle beetjes helpen – ook al zal het niet echt helpen voor hem.

Wel absurd dat Wuyts en De Cauwer spraken over Kwiatkowski, terwijl je duidelijk rugnummer 1 zag aangaan.

fietsvriend 13 september 2020 om 11:09

Bij de NOS hadden ze het over Carapaz. Blijkbaar was het toch verrassend

Turtlehead 13 september 2020 om 11:18

Verrassend idd. En wanhoop.
Sky is dood, lang leve Sky :)

fietsvriend 13 september 2020 om 11:08

‘Niet gepland’ en ‘plezier’ – dan zit je bij de verkeerde ploeg, vriend.

Vandaag komen we meer te weten.

Turtlehead 13 september 2020 om 11:34

Maar waar moet hij dan heen? Bij Sunweb mag dit ook niet ;)

Turtlehead 13 september 2020 om 11:35

Hij had zich tenminste kunnen laten lanceren door een ploegmaat. Dit was meteen kansloos.
Hopelijk doet hij vandaag hetzelfde op de Gr.Colombier, na 3 km of zo.

Jowinho 13 september 2020 om 11:49

Daarom zullen Bernal en Pogacar altijd leukere renners zijn dan Roglic.

S.t.B 13 september 2020 om 12:08

‘Daarom zullen m.i ..’

Iets minder praten in algemene zin Jowinho want smaken verschillen..

reusjen 13 september 2020 om 12:15

Want Bernal zou dit ook gedaan hebben als hij in de gele trui reed met een minuut voorsprong. Geloof je dat echt?

Marik 13 september 2020 om 12:17

Het leek me een wanhoopsdaad

Jacob Lohof 13 september 2020 om 12:33

Ik hou hier van !!!!
Hij geniet !!!!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair