Ben Hermans verlengt met twee jaar bij Israel Cycling Academy

maandag 16 september 2019 om 19:19
Ben Hermans verlengt met twee jaar bij Israel Cycling Academy

foto: Cor Vos

Ben Hermans heeft zijn contract bij Israel Cycling Academy opengebroken en verlengd. De 33-jarige Belg heeft in dienst van de Israëlische formatie twee keer de Ronde van Oostenrijk en de Tour of Utah gewonnen. “Ik kwam hier om de kans te krijgen om te winnen, en met de steun van de ploeg kon ik dat doen”, zegt Hermans.


Bij de drie eindzeges die Hermans boekte de afgelopen twee seizoenen, boekte hij ook vier ritzeges. Dat is ploegmanager Kjell Carlström niet onopgemerkt gebleven. “Ben heeft laten zien dat hij een echte prof is, met aandacht voor details. Hij is altijd klaar om te koersen. We zijn blij dat we hem twee jaar langer bij ons hebben. We kunnen op hem blijven rekenen voor mooie resultaten.”

“Het niveau van de ploeg is gegroeid, jaar na jaar. Ik ben ervan overtuigd dat we dat blijven doen. Dat is een van de redenen dat ik besloten heb om te blijven, ik wil blijven groeien en blijven winnen. Ik heb er vertrouwen in dat ik mijn bijdrage kan hebben”, aldus Hermans.

Mogelijk koerst Hermans volgend jaar in de WorldTour. Israel Cycling Academy zou op het punt staan om de WT-licentie van Katusha-Alpecin over te kopen.

Dit artikel delen:

15 Reacties

$kedel 16 september 2019 om 19:22

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!
Welke opties zijn er nu nog over als klimondersteuning voor Jumbo??

jessevdalen 16 september 2019 om 19:25

Daar zijn er nog niet genoeg van?

west 16 september 2019 om 20:46

Jumbo heeft de afgelopen jaren 1 dertiger gekocht, en dat was een voormalig wereldkampioen die op zijn katusha-st (lees; slechtst (lees; goedkoopst)) was.
Dus waarom zouden ze nu beginnen met middenmoters zoals Hermans en Poels te kopen?

adelaarvanantwerpen 16 september 2019 om 21:00

Poels een middenmotor noemen is wel straf. Is toch nog van een ander kaliber dan een Bennett.

kielabokki 16 september 2019 om 21:16

Wout ‘mid engine’ Poels.

EddyB1958 17 september 2019 om 04:10

@adelaar, Poels anno 2019 kan je toch nog moeilijk een toprenner noemen?

Sebas 17 september 2019 om 07:31

Waarom is Poels anno 2019 geen toprenner meer dan (als hij dat vroeger al wel was)? Heb je gekeken wat voor uitslagen die rijdt, niet gek hoor. Poels is grillig en zn Vuelta pakte slecht uit, maar hij is echt wel top.

castroviejo 17 september 2019 om 07:47

Als je kijkt naar het aantal cq punten van Poels is er maar één jaar dat hij het beter heeft gedaan.

west 17 september 2019 om 09:16

Maakt niet uit hoeveel punten ze halen. Ze zijn bij lange na niet van het niveau WvA of Dumoulin en hij heeft echt niet de potentie die er in de uitzondering Martin zat.
Dus waarom zouden ze in godsnaam nu opeens een dertiger aantrekken voor hetzelfde werk waar ze enkel jonge jongens als Tolhoek, Kuss, Vingegaard en Foss voor aantrekken? Het volledig tegen het beleid in om groot geld te betalen voor zo’n type renner. En tegen het beleid in is prima, maar als het beleid nog nooit zo goed heeft gewerkt als nu dan is het raar om een risico te nemen met zo iemand. (Poels, niet Hermans)

john 17 september 2019 om 09:21

Ja dat vind ik staf ,om Poels een middenmoter te noemen
Ze kunnen hem nog altijd als kopman uitspelen,in de zware criteriums als :de acht van Chaam :de draai van de kraai :de raboronde van Heerlen enz enz

Turtlehead 16 september 2019 om 20:53

Echt zonde. Deze zag ik niet aankomen. Waar is TJV mee bezig? Wat zal Tom daarvan denken #vanderegenindedrup…?!

;)

debarreman 16 september 2019 om 20:56

Zo jammer voor JV

EddyB1958 17 september 2019 om 04:11

Hermans past niet bij een zo strikt gestructureerde ploeg als Jumbo Visma.

Grobbel 17 september 2019 om 09:26

Sowieso is Hermans een absolute topper in minder sterk bezette klimrondes (Utah, Oostenrijk), terwijl ie voor de echte WT-top toch te kort schiet. Waarom het plezier van winnen opgeven voor knechtwerk?

Merzbow 17 september 2019 om 21:26

Ben wel fan van Ben. Zo één van die weinige Belgische renners die wellicht denkt “Rot een eind op KBWB. Ik ben klimmer en blijf klimmer. Dus laat me niet omscholen tot klassiek renner zoals jullie wel vaker doen met andere Belgische klimmers.”