Bauke Mollema na vijfde plaats: “Het was oké voor vandaag”

woensdag 13 juni 2018 om 19:08

foto: Sirotti

Bauke Mollema reed vandaag in het zog van zijn landgenoten Tom-Jelte Slagter en Wilco Kelderman naar de vijfde plaats in de Ronde van Zwitserland. De 31-jarige Nederlander van Trek-Segafredo keek tevreden terug op zijn eerste grote test deze week.


“Het ging supersnel, meteen op de eerste klim al”, zei Mollema, die zijn ploeggenoot Jasper Stuyven zag meespringen in de vroege vlucht. “Dat was een goede situatie voor ons. We reden daarna zó snel naar de laatste twee beklimmingen. Er was niet veel tijd om te herstellen.”

De Nederlander werd vervolgens in een goede positie afgezet voor de laatste twee beklimmingen, waar hij werd bijgestaan door Michael Gogl en Julien Bernard. “Ik wist dat de laatste klim niet heel zwaar was en dat ik moest wachten. Ik probeerde een goede sprint te rijden. Ik kwam van achteruit en ging met een aardige snelheid de laatste 500 meter in, maar toen stokte mijn tempo door de wind.”

Hij moest zich weer opnieuw in gang trekken in de laatste tweehonderd meter en dat resulteerde uiteindelijk in een vijfde plek. “Die jongens die voor me zijn geëindigd waren echt snel, dus het was oké voor vandaag. Het was een lange periode zonder competitie en dit is mijn eerste grote test deze week. Ik ben tevreden met hoe ik me voelde.”

15 Reacties

snellerfietsen 13 juni 2018 om 19:27

Blijft een leuke renner. Maar veel hoger dan plek 7 zal het helaas niet worden deze tour

HCBrug 13 juni 2018 om 19:39

Knap dat je dat al weet. Parcours is geknipt voor hem en als hij dezelfde vorm heef als twee jaar geleden doet ie gewoon mee voor het podium.

joowii 13 juni 2018 om 19:55

@HCBrug
…behalve die TTT dan, verliest ‘ie toch al gauw een minuut op zowel Sky, Sunweb en BMC

Covadonga 13 juni 2018 om 19:58

En weer een tevreden renner. Fijn.

Emergo 13 juni 2018 om 20:17

@Covadonga gezien je reacties bij Kelderman en Mollema: is jouw glas wel eens halfvol ??

BenderBeach 13 juni 2018 om 21:21

Ook zo’n prachtige Hollandse topper waar menig wf-er over praat alsof het een kansloze pannenkoek is. Gewoon supermooi dat er zoveel goede Nederlandse coureurs zijn die in koersen op WT-niveau meedoen om de prijzen (5 Nederlanders in een elitegroepje van 20 en het deelnemersveld in Zwitserland wordt overal hoger ingeschat dan die van de Dauphine…)

Bobby Solo 13 juni 2018 om 21:56

Dumoulin, Kelderman, Kruijswijk, Mollema, Gesink, Poels (hopen dat Froome erdoor zakt). Vergeet ik niet iemand? Wat een weelde, 10 jaar geleden hadden we niemand voor het klassement en-/of de bergen. En dan hebben we ook nog een zekere Groenewegen voor de talrijke massaspurt, alsof we de jaren tachtig nooit verlaten hebben, kijk dit jaar echt uit naar de Tour!

xistnc 13 juni 2018 om 22:02

@Bobby Solo
Voor dat soort positivisme hebben we tegenwoordig een apart forum.

Bobby Solo 13 juni 2018 om 22:19

@xistnc Dat heet realisme, dus ik zeg effe hier als je het niet erg vindt.

assen 13 juni 2018 om 22:20

TTT doet Mollema al de nek om… of hij moet minstens 1 keer een vrijgeleide krijgen in de TdF.
In 35 km TTT verliest Bauke 2 minuten op Sky en BMC, gok ik.

BenderBeach 13 juni 2018 om 22:25

@xistnc voor dat negatieve geklets hebben we tegenwoordig een woord… het eindigt met rotten en begint met op

Lennimator 14 juni 2018 om 00:39

Er gaat niets boven Groningen! Geloof me ik kan het weten…

52voor11achter 14 juni 2018 om 07:12

@Lennimator

Vergeet alstjeblieft Schiermonnikoog niet.

assen 14 juni 2018 om 07:29

@51voor
Schiermonnikoog is wat mij betreft het mooiste stukje Nederland, gevolgd door de Loons- en Drunense Duinen. Kun je goed en stevig mountainbiken trouwens, bij de laatste.

Romāns Vainšteins 14 juni 2018 om 07:56

Bij die eerste ook maar dan moet je wel stevig rond de bedreigdevogeleitjes heennavigeren.