Bauke Mollema: “Hier kan ik niet tevreden over zijn natuurlijk”

zondag 22 april 2018 om 20:18

Bauke Mollema stelde zichzelf teleur in Luik-Bastenaken-Luik. De kopman van Trek-Segafredo loste op La Roche-aux-Faucons en kwam uiteindelijk als 25e over de finish, op ruim drie minuten van winnaar Bob Jungels. “Hier kan ik niet tevreden over zijn natuurlijk”, zegt hij tegen WielerFlits. “Ik had er meer van verwacht en meer van gehoopt.”

“De benen waren niet super onderweg, maar ondanks dat had ik er nog wel bij moeten zitten in de finale. In ieder geval bij die groep die achter Jungels rijdt tot de finish”, oordeelt Mollema. “Het is jammer. Ik miste de scherpte en de positionering ging niet goed. Dan rijd je nog wel dertig man voorbij op de klim, maar als je boven komt dan is die groep net weg. Dan weet je eigenlijk dat de koers gedaan is.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

10 Reacties

hardfietser 22 april 2018 om 20:23

Tja had meer van je verwacht Bauke…

ditisdavid 22 april 2018 om 21:02

Toch opvallend dat de Ardennenklassieker die hem m.i. het minste ligt de enige is waar hij een resultaat haalt.

assen 22 april 2018 om 21:14

Eigen schuld dikke bult, goed interview wel.

Romāns Vainšteins 22 april 2018 om 21:18

Kwam ie nog wel een beetje rap binnen in dat groepje ?

wiebipedia 22 april 2018 om 21:45

Eerlijk verhaal. Winnen is ook niet eenvoudig natuurlijk. Het kan sowieso een dag minder gaan

dumoman 22 april 2018 om 22:46

Slecht gepositioneerd vind ik echt het allerslechtste smoesje, een alphaville, valverde zyten altijd goed en zelfs Sam Oomen en Dumoulin zaten erbij. Je bent gewoon niet goed genoeg en daarom zit je slecht gepositioneerd en verlies je en niet omdat je goed bent en slecht gepositioneerd zit..

Wheely 22 april 2018 om 23:19

Toxh nog derde uit de sprint met achtervolgers, vlak achter Benoot en Gesink, niet de minsten.

xistnc 22 april 2018 om 23:38

@dumoman
‘Alphaville’ en ‘Valverde’ zo vlak achter elkaar roept toch wel een vrij logische associatie op :p

grootverzet 22 april 2018 om 23:49

Niet goed gepositioneerd zitten heeft ook te maken met een ploeg die je niet voorin kan houden. Dan wordt het een gevecht om je positie die je in je eentje moet aangaan en verlies je energie met naar voren rijden. Ze reden onwijs snel vandaag en dan ben je verloren als je in het midden van het peloton zit waar Mollema continu zat. Vergelijken met Dumoulin en Oomen heeft geen enkele zin want die hebben als ploeg voorin gezeten voor hun kopman die dan lost en zij voordeel hielden van de positionering. Trek vind je nooit voorin.

Huubi 23 april 2018 om 01:16

netjes dat Mollema niet wijst op zn ploeg, terwijl daar echt wat op aan te merken was. Verder ook realistisch

Headlines

Materiaalzone

Populair