Bauke Mollema: “Gevoel na Baskenland goed teken voor de Giro”

zaterdag 13 april 2019 om 20:32

foto: Cor Vos

Bauke Mollema heeft een goed gevoel overgehouden aan de Ronde van het Baskenland. In de slotrit naar Eibar reed de 32-jarige Nederlander naar de zesde plek, wat hem de 21e plaats in het klassement opleverde.


“Het was een goede dag voor me, ik voelde me vrij goed”, blikte Mollema terug op de slotetappe. “Gisteren en vandaag waren superzware dagen. Het was nooit makkelijk en het ging volgas op alle beklimmingen. Dus na twee van zulke dagen ben ik blij met mijn gevoel.”

De Nederlander begon het seizoen sterk op Mallorca met derde plaatsen in de Trofeo Ses Salines en de Trofeo Andratx. Daarna volgde de Ster van Bessèges, waarin hij naar de vierde plek reed. Na de UAE Tour en Strade Bianche bleef hij een maandje weg uit wedstrijdverband.

Hoogtestage
“De afgelopen dagen voelde ik me beter en beter, dus ik ben tevreden. Ik heb een maand niet gekoerst en kwam rechtstreeks vanuit een hoogtestage naar deze koers, daarom voelde ik me niet zo goed in de eerste paar dagen.”

“Het gevoel dat ik had deze week, vooral bergop – ik kon een goed tempo aanhouden op de beklimmingen en daarna goed herstellen – is een goed teken voor de komende koersen en mijn hoofddoel de Giro later dit jaar”, aldus Mollema.

Dit artikel delen:

11 Reacties

KennyKlimmen 13 april 2019 om 21:05

Echt, bij hem is het glas altijd halfvol…. een ander soort realisme zeg maar….

Jungle Man 13 april 2019 om 21:10

Doet me deugd dat er een verklaring is voor zijn mindere rijden de eerste dagen

toiletduck 13 april 2019 om 21:40

Met oog op de Giro kun je beter nog een paar procentjes verbeteren dan nu al op 100% zitten. Laten we hopen dat dat voor Mollema inderdaad het geval is.

VerstandOpNul 13 april 2019 om 21:51

32 jaar alweer.. zou nu op zijn top moeten zitten.. maar ik heb de indruk dat die top al een paar jaar achter ons ligt..

Mwielerfan 14 april 2019 om 00:14

Gemiddeld ben je vanaf nu net wel of net niet over je top als ronderenner. Maar hij hoeft niet gemiddeld te zijn.

xistnc 13 april 2019 om 22:01

Het is half april. Dan vind ik ‘later dit jaar’ enigszins vreemd, als het over de Giro gaat. En ja, ik weet ook wel dat het letterlijk natuurlijk helemaal correct is.

dani 13 april 2019 om 22:44

Mollema moet voor dagzeges gaan. hou jezelf niet zo voor de Gek. top tien zou al heel knap zijn.

FDJ 13 april 2019 om 22:52

Probleem is alleen dat Bauke ook niet echt een afmaker is. Dat ritzeges idee is ontstaan door zijn knappe solo, maar dat is ook haast zijn enige kans.. in een groepje is er altijd wel eentje sneller aan de meet.

Mwielerfan 14 april 2019 om 00:16

Als ie. Vaker finales rijdt wordt ie daar handiger in. Je kunt wegrijden uit zo’n groepje als je de dynamiek beter snapt. Alles beter dan je naar de slachtbank laten rijden zonder je kop te gebruiken, zoals ie vorig jaar nog deed.

mollemarijden 13 april 2019 om 23:37

Kom op jongen pak dat podium dit jaar.
Rustig opbouwen we zijn nog een maand voor de GIRO start dus als je nu al alle ritten wint en in de top eindigt ga je te vroeg pieken.

fietsvriend 14 april 2019 om 08:24

Heb bij hem het idee dat zijn mooie dagen als AK man achter hem liggen. Zie hem niet meer concurreren met de jonge honden. (Zou hij niet een ideale meesterknecht voor Dumoulin zijn, zeg maar een soort Gesink rol).