Bas Tietema deelt programma: Kuurne-Brussel-Kuurne volgende koers

donderdag 17 februari 2022 om 12:36
Bas Tietema deelt programma: Kuurne-Brussel-Kuurne volgende koers

foto: Tour de Tietema

Bas Tietema heeft zicht op zijn programma voor de komende weken. De 27-jarige Nederlander, die vorige week in de Tour of Antalya zijn vuurdoop beleefde als beroepswielrenner, zal op zondag 27 februari weer in actie komen tijdens Kuurne-Brussel-Kuurne.

De razendsnelle opkomst van Tour de Tietema
Tour de Tietema vergaarde in korte tijd bekendheid met de originele manier waarop ze verslag doen van de wielersport. We spreken de mannen voor een artikel in RIDE. Lees het hele verhaal op Ridemagazine.nl

Bingoal Pauwels Sauces WB, de ploeg van Tietema, heeft een klassiek programma uitgestippeld voor de Zwollenaar. Na Kuurne-Brussel-Kuurne richt Tietema, vooral bekend van zijn YouTube-serie Tour de Tietema, zich op Le Samyn (1 maart), de Visit Friesland Elfsteden Race (6 maart), de Profronde van Drenthe (13 maart), Grand Prix de Denain (17 maart) en de Bredene Koksijde Classic (18 maart).

“Ik ben echt superblij met dit enorm mooie programma. Nu het erop lijkt dat het publiek weer in grote getalen aanwezig mag zijn, hoop ik jullie langs de kant te zien in een van deze mooie koersen”, laat Tietema weten op de Instagram-pagina van Tour de Tietema.

Dit artikel delen:

22 Reacties

reusjen 17 februari 2022 om 12:46

Best bijzonder dat hij nu al Kuurne mag rijden. Blijkbaar zijn zijn waarden goed genoeg en is hij ook binnen de ploeg al 1 van de betere. Dat heeft hij dan toch erg snel gedaan.

0
LucasR 17 februari 2022 om 16:02

Ook best bijzonder dat er een apart nieuwsbericht aan zijn koersprogramma wordt gewijd.

0
lo squalo dello Stretto 17 februari 2022 om 16:09

Ze rijden natuurlijk ook de Omloop de dag ervoor en de Samyn op dinsdag. In die 3 koersen op 4 dagen kan je niet overal je “A-team” opstellen. Maar toegegeven, Kuurne had ik niet verwacht, Le Samyn wel.

0
Ekimov 17 februari 2022 om 21:22

@LucasR: Ook best bijzonder dat je dat nieuwsbericht dan opent en er ook nog op reageert.

0
Ronellenfitsch 17 februari 2022 om 12:50

Nou ja, Bingoal rijdt dat weekend ook de Omloop en de Franse 1.HC koersen, en met 21 renners onder contract zal elke fitte renner dan wel minstens een koers rijden.

0
reusjen 17 februari 2022 om 14:42

Dat is waar, en de omloop zal nog een stuk hoger aangeschreven staan, maar Kuurne dan toch op plaats 2. En dat is voor iemand die pas weer een paar maanden renner is toch mooi.

0
Wheely 17 februari 2022 om 12:52

Je weet het maar nooit, wie weet kan hij een Trakseltje doen?

0
Beer 17 februari 2022 om 13:04

Mooi programma in elk geval met heel wat leuke wedstrijden.

0
Dikke Vrouw 17 februari 2022 om 13:09

Leuk voor de tiet

0
De Cabybara van de Conradkade 17 februari 2022 om 15:25

Tof! IJs en weder dienende lijkt dit een opmaat te worden voor een deelname aan Paris-Roubaix. Dat zal de cirkel toch mooi rond maken.

0
bellevue 17 februari 2022 om 15:44

Op basis van welke kwaliteit verdient Tietema hier een apart artikel boven bijvoorbeeld een Jasper Stuyven of Dylan Van Baarle?

Lijkt me dat we deze gast nauwelijks gaan zien.

0
Lalsacien 17 februari 2022 om 15:50

Een zij-instromer heeft in het begin wat extra aandacht nodig.

0
Romāns Vainšteins 17 februari 2022 om 15:53

Tietema heeft vanwege zijn filmpjes en blijheid een wildcard op persoonlijke artikelen.

Of we hem gaan zien of niet vraag ik me af, hij is ijdel en gedreven genoeg om overal in de kopgroep te gaan zitten gok ik.

0
reusjen 17 februari 2022 om 15:57

Omdat mooie verhalen aandacht verdienen.

0
Alfons Haavers 17 februari 2022 om 16:13

Mogen we live-footage verwachten vanuit die kopgroep? Zou hij de rest weten aan te porren tot een wheelie contest om de vlucht ook interessant te houden voor Gen Z?

0
Koers 17 februari 2022 om 16:17

BN-erschap. Dat is ook de reden dat we we wel lezen over de liefdesperikelen van Hazes en niet die van de gemiddelde WF’er.

0
Ronellenfitsch 17 februari 2022 om 16:30

Ik denk ook dat Hazes gewoon veel meer liefdesleven heeft dan de gemiddelde WF’er …

0
Dikke Man 17 februari 2022 om 16:46

En Koers, hoe gaat het met Koersin?

0
Har77 17 februari 2022 om 19:02

Liever dit soort nieuws dan het zoveelste:”ik heb totaal anders getraind, trap mn beste waarden ooit en ben van hetzelfde niveau als Flip, Thieu en Wout” artikel.

0
Boomie1 18 februari 2022 om 06:01

WF x Tietema spoiler alert in 3,2,1……

0
Medicijnman 18 februari 2022 om 07:57

@Koers: voor welke ploeg rijdt die Hazes dan?

0
lo squalo dello Stretto 17 februari 2022 om 16:10

Best een mooi programma en koersen op zijn maat. Zeker in een Le Samyn benieuwd of hij zich in de kijker kan rijden. Wie weet als hij het goed doet in enkele eendagskoersen dat E3, Gent-Wevelgem, Vlaanderen of Roubaix er zelfs in zit?

0

Headlines

Populair

Materiaalzone