Barguil reed Tour uit met gebroken knie

maandag 18 april 2016 om 17:51
Barguil reed Tour uit met gebroken knie

Barguil in de Tour van 2015 - Foto: Sirotti

Warren Barguil reed de helft van de etappes in de afgelopen Tour de France rond met een gebroken knie. Dat blijkt uit een documentaire over hem van France 3 Bretagne.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!
De Fransman van Giant-Alpecin kwam in de tiende etappe ten val. Hij bleek daarbij zijn knie gebroken te hebben, maar daar kwam Barguil pas na de wedstrijd achter. Hij heeft de Tour de France ‘gewoon’ uitgereden.  “De wielersport is niet voor mensen die klagen”, zegt Barguil in de documentaire. “Ik had net als iedereen zere benen en die pijn speelde een grotere rol dan de pijn in mijn knie.”

De onfortuinlijke Fransman raakte aan het begin van dit seizoen opnieuw geblesseerd. Hij was betrokken bij het trainingsongeluk van Giant-Alpecin en brak daarbij zijn handwortelbeentje .

Dit artikel delen:

28 Reacties

Robert Chasinque 18 april 2016 om 17:53

Wat een zure jongen is dit toch. Geweldig.

0
xistnc 18 april 2016 om 17:53

#keepchallenging

0
pirazzi 18 april 2016 om 18:03

Bikkel, maar dat is Bram Tankink ook.

0
Contador#N.1 18 april 2016 om 18:03

Dat was zeer onverantwoordelijk van Barguil en het team. Hij zou maar een zware ontsteking daarop hebben gekregen.

0
Kwibus 18 april 2016 om 18:16

Ze wisten het toch pas na de Tour…

0
Purito 18 april 2016 om 18:27

Een scheurtje in zijn kniebanden, bedoelt hij zeker.

‘Een gebroken knie’. Lozer kan het niet. Zo erg was het dus allemaal niet, anders kun je never nooit 14e eindigen in de Tour.

0
pirazzi 18 april 2016 om 18:41

Chris Horner reed eens een Tour etappe uit met een hersenschudding, maar is de volgende dag niet meer van start gegaan. (In 2011, etappe 7, 188ste op 12 minuten en 41 seconden van winnaar Mark Cavendish.)

0
vlek 18 april 2016 om 18:43

Hij heeft in het najaar nog heel wat koersen gereden. San Sebastian tot Lombardije. Vertaalfoutje? Ik kan me niet voorstellen dat je een half jaar blijft fietsen met last van je knie, laat staan een gebroken knie.

0
ah-ja 18 april 2016 om 19:04

Chapeau! Gekker moet het niet worden…

0
ifor 18 april 2016 om 19:13

Hier Horner die binnen komt, herinner me het nog zo goed!
http://www.bicycling.com/video/chris-horner-post-stage-7-crash

0
Wheely 18 april 2016 om 19:18

Komt inderdaad in rijtje Hincapie, Horner, Ten Dam te staan.
http://static1.ad.nl/static/photo/2015/0/14/7/20150708093803/media_xll_3150352.jpg

0
woutersluis 18 april 2016 om 19:28

@contador#n.1 Je krijgt echt geen ‘ontsteking’ van doorrijden met een gebroken bot hoor

0
Romāns Vainšteins 18 april 2016 om 19:35

Dat met Horner was ronduit levensgevaarlijk, die wist gewoon niet meer wie of waar hij was. Destijds met Poels eveneens, daar hebben die betreffende ploegleiders nog steeds de rillingen van. Ook JvdB hebben ze eens met een gebroken been zo, huppa, terug de afdaling ingeduwd na die enorme crash waarbij oa Wiggins eruit ging en Vino met een stalen gelaat en gebroken dijbeen door 2 ploeggenoten uit de kant getild werd. Lag Horner ook daarbij ?

De sport is evenzeer voor levensvermoeiden als dat het niet voor klagers is, Barguil zal ongetwijfeld een haarscheurtje ergens in de knie gehad hebben maar dit illustere rijtje staat hij nog niet in bij mij

0
Covadonga 18 april 2016 om 20:03

Hamilton is ook een aardig voorbeeld. Die reed jaren terug in de Tour met een breuk rond en werd 4e of zoiets.

0
Romāns Vainšteins 18 april 2016 om 20:18

En won solo een etappe ermee terwijl er een hele docu-posse rond hem heen hing…

Het zou aangedikt kunnen zijn …

0
Rosanero 18 april 2016 om 20:28

@Covadonga: won met een sleutelbeenbreuk destijds nog een etappe.

Leuke verhalen blijven dit toch. Ofja, geen leuke gebeurtenis natuurlijk. Maar reuring kunnen we nooit genoeg hebben. :)

0
Romāns Vainšteins 18 april 2016 om 20:32

Daarnet nog even die arme Horner teruggezien, manmanman , die heeft echt mazzel gehad dat ie niet regelrecht tegen een verkeersbord opgereden is toen…

0
Lalsacien 18 april 2016 om 21:10

Contador reed in eerste instantie ook door met een gebroken scheenbeen en won anderhalve maand later doodleuk de Vuelta!

0
Boum05 18 april 2016 om 21:22

Was die knie nu gebroken of “gebroken”?

0
Onie 18 april 2016 om 21:39

Tja, alles is relatief. Je kan ook stellen dat Gesink 4e werd in de Tour 2010 met een gebroken arm (scheurtje in ellepijp).

Zal wel een (haar)scheurtje zijn.

0
pirazzi 18 april 2016 om 22:44

Jasper Stuyven die een Vuelta etappe wint met een gebroken hand! (etappe 8, vorig jaar)

0
Sammysosa 18 april 2016 om 23:22

Ik heb de Tour ooit uitgereden zonder benen. Dat was in de jaren 70, toen kon dat nog.

0
Coldeportes 19 april 2016 om 00:26

@Sammysosa
Knap hoor! Je had de benen niet, maar ze toch weer gevonden om vervolgens de Tour uit te rijden? Straffe kost die seventies ;)

0
Parijs is nog ver 19 april 2016 om 09:31

@Sammysosa + Coldeportes
De Kneet had het er destijds ook wel eens over dat zijn benen werden afgesneden.

0
Coldeportes 19 april 2016 om 10:11

@Parijs is nog ver
Logisch, op een been kun je niet staan, maar zonder benen kun je wel de Tour uitrijden ;)

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone