Paolo Tiralongo, Diego Rosa en Dario Cataldo rijden ook na dit seizoen voor Astana. De Kazachse ploeg heeft met Tiralongo een akkoord bereikt over een contractverlenging voor één jaar. Rosa en Cataldo worden tot en met 2017 vastgelegd.
Rosa (26 jaar) en Cataldo (30 jaar) hadden een belangrijk aandeel in de eindzege van Fabio Aru in de voorbije Ronde van Spanje. De 38-jarige Tiralongo ging daar ook van start, maar kneep daags na een zware valpartij al in de derde etappe in de remmen.
17 Reacties
Kopmannen/topknechten kopen en behouden. Dit onderstaande stuk is daarom een prachtig inzicht achter de schermen van de wielersport.
https://www.linkedin.com/pulse/de-euro-wint-van-tom-danny-nelissen
Alleen al die tweet van Laurens ten Dam… wow
@bertvd
Mooi stukje! En wat Ten Dam zegt kan zeker kloppen, alleen al met het salaris van Nibali zit je op 1/3 van Giants budget. Alleen kun je bij Astana spreken over een ontwikkelde ploeg die gaat voor grote rondes, wat nu eenmaal het meeste geld kost. Klimknechten hebben een groter palmares en dus hogere looneisen dan pionnetjes in een sprinttrein. De Kort vs. Tiralongo bij voorbeeld. Als Giant hun toprenners willen behouden, moeten ze ook wat meer budget gaan eisen. Degenkolb zal zeker over de 1,5-2 miljoen gaan bij de volgende contractbespreking, Dumoulin ook over de miljoen. Klimknechten halen wordt een dure zaak.
Heel goed artikel van Danny Nelissen, dat verdient veel lezers!!
@Bertvd: dank voor de link
Schrik me trouwens rot dat Tom afgelopen winter een Giant mountainbike tegen kostprijs (!) mocht kopen bij Giant. OM in de winter TE TRAINEN voor zijn beroep (profrenner) bij werkgever Giant-Alpecin. Wat een kneuterigheid. Had ik eerder bij TLJ verwacht..
@Bertvd
Bedankt voor de link. Heel goed artikel. Goed onderbouwde argumenten. Dat zie je niet veel meer. Het stukje dat Rabobank niets zag in Dumoulin is dan weer best lachwekkend.
@tdv21: idd. Typisch dat onderbuik gevoel van: hij presteert nu niet echt, dus straks ook niet.
@tdv21 Erik Breukink ontkend dit wel op twitter..
‘@BreukEB: @TijsvandenBrink @hetiskoers @dnelissen @tom_dumoulin @CoachLuicito ha, ha wist ik ook niet. Klopt niets van.’
Hij zegt alleen niet hoe het wel zit.
@Col
Vraag me dan af wat Van Der Haar voor zijn Crossfietsje betaalt….
@col
pb’tje.
Als ze een ploeg willen bouwen met klim knechten zullen ze degenkolb of kittel van de hand moeten doen volgens mij. Die zullen ook niet zo blij zijn dat ze minder renners ter beschikking krijgen
@west
Nee die moet dan zijn racefiets zelf betalen want een crosser hoort toch in het veld
@Col
’tis wat… Misschien moeten ze bij hen in de organisatie een fietsenplan opzetten. Bevalt mij op mijn werk in ieder geval erg goed.
Zeer goede klimknechten natuurlijk. allemaal top 15+ materiaal als ze voor eigen kans mogen rijden. Goede beslissing van Astana.
Goed werk van Astana. Hiermee geven ze ook een duidelijk signaal dat ze verder topresultaten willen behalen met Aru, aangezien dit zowat Aru’s drie persoonlijke knechten zijn.
Duidelijk signaal richting Nibali lijkt me, zeker als ze Vanotti en Agnoli niet verlengen. Volgend jaar laatste jaar van Nibali bij Astana? Waarschijnlijk wel.
Het kamp Martinelli is aan het winnen van het kamp Slongo. Volgens mij is er tussen hen persoonlijk veel meer rivaliteit dan tussen Aru en Nibali, maar toch zijn deze er de dupe van.
Tiralongo nog een jaar, dat had ik niet verwacht. Cataldo en Rosa wel, die hebben prima gepresteerd.
Off: het fietsje van VDH is qua materiaalkosten natuurlijk peanuts, dat is haast een overgespoten Loeki.
Keihard verdient x 3. Wat een equipe, koers!
Vooral duur, en het werkt.
Maar vind het eigenlijk niets, onderbuik gevoel of zo, ikea achtig bij elkaar gezochte elementen.
Toch vat deze giro/vuelta-equipe met Aru en Landa als uithalers de koers aan op een manier die ontzettend aanvallend en dapper is. Voor mij echt wel het team van 2015, hoewel de SKY-formatie in de tour ook niet mis was.