Astana uit financiële miserie, sponsoring tot 2020 rond

zondag 6 mei 2018 om 13:59

foto: LaPresse (archief)

Vroeg in het seizoen kwam het nieuws naar buiten dat Astana met financiële problemen zou kampen. Ondertussen zijn die problemen opgelost. Dat meldt teammanager Alexander Vinokourov aan La Gazzetta Dello Sport. “De rust is teruggekeerd,” aldus de teambaas van de Kazachse formatie.


Astana is tot 2020 verzekerd van sponsoring. “De problemen zijn voorbij. We hebben voor twee seizoenen zekerheid en kennen tot 2020 weer rust”, vertelt de winnaar van de Olympische wegrit in 2012. Het budget van de ploeg zou ongeveer 17 miljoen euro bedragen.

In hetzelfde interview laat hij zijn licht schijnen op de Giro d’Italia. Miguel Ángel López voert Astana aan in de Italiaanse rittenkoers. Vinokourov verwacht veel van zijn pupil. “Tenzij hij zichzelf opblaast, kan hij op het podium komen. Daar geloven we in”, aldus Vinokourov.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Samlambeej 6 mei 2018 om 14:32

Yes! Top!

Wheely 6 mei 2018 om 15:08

Vreugdesprongetje!

KimJungPoels 6 mei 2018 om 15:46

Ik weet niet of het cynisme is bij bovenstaande reacties, maar Astana is over het algemeen een super attractieve ploeg, dus ik ben er wel serieus blij mee.

Wheely 6 mei 2018 om 22:06

Niks geen cynisme, sloeg op de foto ;)

Jungle Man 6 mei 2018 om 16:02

Zolang er kosher gereden wordt ben ik er blij mee

kelderfan 6 mei 2018 om 16:04

Goed nieuws en hopelijk komt ’t ook goed met BMC.

leegloper 6 mei 2018 om 16:54

Astana won veel laatste tijd. Had Vino nog niet even moeten wachten met dit nieuws? IAM had een geweldig laatste seizoen.

leegloper 6 mei 2018 om 16:56

Maarja, Vino is daar ook de man niet naar. Netjes gehandeld en hopelijk blijven ze attractief koersen voor de winst.

evos01 7 mei 2018 om 08:14

Ze hebben hard gewerkt.Bravo!!

Raafje 7 mei 2018 om 12:53

De ploegleiding van Astana heeft zeker uit vreugde dat de ploeg gered is, een borrel genomen en daarbij te diep in het glaasje gekeken, man man man… Die verkeersregelaar kon nog net op tijd wegspringen en ontkomen aan een dramatisch ongeluk…(is in Tour of Yorkshire)
https://twitter.com/nathlukecurrie/status/993193393814634496