ASO maakt wildcards Waalse koersen bekend

dinsdag 22 januari 2019 om 12:18

foto: ASO

De ASO heeft de wildcards bekendgemaakt voor de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. In beide wedstrijden zijn de Belgische formaties Sport Vlaanderen-Baloise, Wallonie Bruxelles en Wanty-Gobert welkom. Het Nederlandse Roompot-Charles krijgt net als vorig jaar geen uitnodiging.


In de Waalse Pijl krijgen ook niet-Europese formaties de kans zich te laten zien. Zo starten de Israel Cycling Academy en het Amerikaanse Rally-UHC in deze wedstrijd. Het Franse Cofidis mag in beide wedstrijden van start gaan, waarbij het in Luik-Bastenaken-Luik drie andere Franse ploegen naast zich weet, namelijk Arkéa-Samsic, Direct Energie en Vital Concept-B&B Hotels.

Wildcards flag-be Waalse Pijl 2019
flag-fr Cofidis
flag-es Euskadi-Murias
flag-il Israel Cycling Academy
flag-us Rally UHC Cycling
flag-be Sport Vlaanderen-Baloise
flag-be Wallonie-Bruxelles
flag-be Wanty-Gobert

Wildcards flag-be Luik-Bastenaken-Luik 2019
flag-fr Arkéa-Samsic
flag-fr Cofidis
flag-fr Direct Energie
flag-be Sport Vlaanderen-Baloise
flag-fr Vital Concept-B&B Hotels
flag-be Wallonie-Bruxelles
flag-be Wanty-Gobert

Dit artikel delen:

21 Reacties

Team Spaak 22 januari 2019 om 12:26

Jammer voor Roompot…

arjando.ooms 22 januari 2019 om 12:36

Ze hebben Roubaix gekregen. Lijkt me een prima deal.

AkkaBoyD 22 januari 2019 om 12:58

Wel bijzonder dat Rally zoveel wildcards krijgt oa. Zwitserland en Waalse Pijl, daar word ik echt totaal niet warm van als team zijnde

wielrenner 23 januari 2019 om 14:31

Gezien op welke plaats Rally in de ranking staat? Geloof 16de van de PCT teams. Wordt tijd dat die wildcards uitgegeven worden aan de 7 hoogst geplaatste PCT teams.

michielbrands 22 januari 2019 om 13:06

Jammer voor Roompot en dan met name Riesebeek, Weening en Lammertink die zeker niet zouden misstaan in deze wedstrijden.

Mwielerfan 22 januari 2019 om 23:47

Laat lammertink maar weer eens wat zien in agr, gp Wallonië, Luxemburg, zlm tour, r v België. Zo dwing je starts af

Dark Noise 22 januari 2019 om 13:11

En Corendon? Van der Poel ging toch de Waalse pijl rijden, staat ook zo op procyclingstats.
In dat verband, wat is er eigenlijk aan de hand met Toupalik? Die rijdt blijkbaar de laatste maanden geen crossen meer en heeft nog altijd geen nieuwe ploeg.

LucasR 22 januari 2019 om 13:19

Volgens mij was daar nooit sprake van – wel de Brabantse Pijl, die gewoon onder Flanders Classics valt. Waalse Pijl lijkt me nou ook niet bepaald een wedstrijd voor Mathieu.

HSV 22 januari 2019 om 13:15

Ik zie Corendon-Circus er niet bijstaan van Mathieu. Zou de aso nou aan het niet meedoen aan PR verbonden hebben om Corendon-Circus te weren in hun andere koersen?

LucasR 22 januari 2019 om 13:18

Mathieu zou tot en met de Brabantse Pijl rijden, dus niet deze koersen.

ChefSpijker 22 januari 2019 om 14:04

Ook de Amstel Gold Race nog. Maar van de Waalse klassiekers is nooit sprake geweest inderdaad. Informatie wat betreft programma’s klopt wel vaker op PCS niet.

HSV 22 januari 2019 om 14:57

Oké, Lucas! Dan heb ik niet goed opgelet.

Scott Sunderland 22 januari 2019 om 13:31

Ik zou het leuk vinden als Roompot een wildcard had gekregen als Nederlander. Maar de beslissing om het niet te doen is ook hier best te rechtvaardigen.

assen 22 januari 2019 om 13:44

Deelnermerslijst LBL is (helaas) weer vrij Frans gekleurd.

vluggejapie 22 januari 2019 om 15:39

Een top20 van Lammertink of Weening zou natuurlijk veeel gaver zijn dan een deelname van koekenbakkers als de Herradas, Barguil, Coquard, Rolland, Calmejane… Maar ja he, de ASO is Frans. Stom nationalisme!

Covadonga 22 januari 2019 om 19:33

Lol

Lalsacien 22 januari 2019 om 20:16

Wellicht heb je niet goed gekeken! Bij LBL doen er 6 Franse ploegen mee en 19 niet Franse……

platteprijs 22 januari 2019 om 15:38

Roompot had in een van de twee wedstrijden wel een startbewijs mogen krijgen. Het is een mix van Belgen en Nederlanders en heeft een Belgische sponsor. Het zijn wedstrijden in België en niet Frankrijk. Volgens mij telt ASO Wallonië als tot Frankrijk behorend. Daardoor heeft LBL belachelijk veel Fra ploegen aan de start.

vluggejapie 22 januari 2019 om 17:39

Roompot heeft deze koers minder te bieden dan ieder van deze Franse ploegen.

toiletduck 22 januari 2019 om 17:13

Ik denk dat er eerder een paar Italiaanse PCT’s mogen mopperen dan Roompot, al weet ik niet of de Italianen deze koersen aangestipt hadden.

Mwielerfan 22 januari 2019 om 23:50

Moser en visconti helaas te ver over de top. Er zijn wel jaren dat Italiaanse ploeg goed zou zijn ja