Koersorganisator ASO en streamingdienst Netflix slaan binnenkort wellicht de handen ineen voor een exclusieve behind the scenes-serie over de komende Tour de France, zo meldt de Britse krant The Telegraph.

Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar
Netflix heeft, na het succes van de documentaireserie Formula 1: Drive to Survive, zijn oog laten vallen op de wielersport. De Amerikaanse streamingsdienst wil op eenzelfde manier de wielerwereld in beeld brengen en zo sportliefhebbers een uniek kijkje achter de schermen geven, van in dit geval de komende Ronde van Frankrijk.
Gesprekken
Volgens The Telegraph zijn er momenteel gesprekken gaande tussen ASO, Netflix en acht WorldTeams om een deal te sluiten. Productiebedrijf Box to Box Films moet deel gaan uitmaken van het nieuwe project. Dit productiebedrijf was ook betrokken bij de ontwikkeling van de Drive to Survive-series in de Formule 1.
Netflix was eerder al (mede)verantwoordelijk voor het produceren van de populaire documentaireserie El Día Menos Pensado, waarin de Spaanse formatie Movistar op de voet werd gevolgd.
9 Reacties
Kan leuk zijn, als het maar niet op z’n ASO’s betekent dat niemand anders meer ‘achter de schermen’ toegang krijgt…
Reken daar maar op. ASO will be ASO
Kijk dat is mooi nieuws
Voorspelling : Uit 20 volgwagens precies dezelfde boodschap : good job, eat and drink, stay in front… maar dan in 4 verschillende talen, voor de sfwisseling…
Hup hup, the finish is at the finish line.
Dat zou heel goed zijn.
De formule 1 is ook heel veel populairder geworden door zijn serie, vooral in de VS.
Dit zou fantastisch kunnen zijn voor meer populariteit
Ik heb hier eens eerder een gesprek over gehad met iemand die hetzelfde beweerde. Ik heb toen aan mensen in mijn omgeving gevraagd waarom de Drive to survive keken en dat was omdat ze al F1 volgden, niet andersom. Mogelijk in de VS dus wel of mijn vrienden en kennissen zijn a-typisch, maar heb je er ook een bronnetje bij?
@reusjen dankzij een documentaire over de Crossfit Games, kijk ik dat nu elk jaar, en dankzij een documentaire over de Barkley Marathons hou ik dat nu ook in de gaten op Twitter (er zijn geen livebeelden) en heb ik een boel andere docu’s gezien over langeafstandsrennen (100 mijlen/160km) onverhard. Zulke shows kunnen echt wel voor animo zorgen. Dat de fans van nu ze ook kijken is natuurlijk ook niet raar. Helemaal in een land waar een boel mensen F1 al volgden.
Zet een niet koersliefhebber voor Milaan-San Remo en je maakt geen fans met 300km waarbij het pas begint in de laatste kilometers. Laat je de docu van Holland Sport zien, dan creeer je een bepaalde romantiek, een geschiedenis en helden.
ASO kennende wordt dat: prachtige beelden en een National Geographic-achtige braafheid.