Antwan Tolhoek: “Ik hoop er in de slotweek te zijn voor Primoz Roglic”

donderdag 9 mei 2019 om 15:46

Antwan Tolhoek heeft een duidelijke taak in de aankomende Giro d’Italia: kopman Primož Roglič zo lang mogelijk bijstaan in het gebergte. Voor de 25-jarige Zeeuw zal het zijn debuut worden in La Corsa Rosa. “Ik hoop er vooral in de slotweek te zijn voor Primož”, zo vertelt hij in gesprek met WielerFlits.

“Het doel is natuurlijk om te winnen met Primož. Ik hoop zelf een zo hoog mogelijk niveau te halen”, aldus Tolhoek, die aan zijn derde grote ronde zal beginnen. Eerder reed de jonge klimmer al de Vuelta a España en de Tour de France. “Ik zal me proberen gedeisd te houden in de openingsweek, maar als je in orde bent kun je veel aan.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

8 Reacties

wiebipedia 9 mei 2019 om 15:51

Wat een jong ventje nog. Uitstekende renner

hartstikkebedankt 9 mei 2019 om 15:59

Er staan 42 jongere renners aan de start. Hopelijk is Tolhoek in orde, dit seizoen is nog niet heel bijzonder tot nu toe.

Veloburto 9 mei 2019 om 16:04

Hij ziet er uit als 14

Djoop 9 mei 2019 om 16:33

Zal best. Huilen om je moeder als je die bergop moet volgen.

kelderfan 9 mei 2019 om 16:49

Als hij ’t niveau van vorig jaar TDF weer kan halen, dan heeft Primož Roglič een prima man om hem goed bij te staan en dan vooral in de laatste deel van de rittenkoers.
Met Laurens De Plus, Antwan Tolhoek en Sepp Kuss moet Primož Roglič toch ver kunnen rijken.

vanSpringel 9 mei 2019 om 17:01

Elke renner ‘hoopt’ van alles. Rustig blijven, geen stress en kijken waar de wind vandaan komt.

Olly 9 mei 2019 om 17:18

Lekker nuchter, heerlijk om aan te horen.

Nicolaas 9 mei 2019 om 21:50

Nou inderdaad hij lijkt relaxed en komt heel nuchter op mij over.

Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik voor een toertocht in Kazachstan was in de maand oktober 2005. We waren hier met een paar maten en Tolhoek was er ook met zijn oom.
Hij was pas 11 maar reed ons er allemaal af op grote colls als de Bochdanovic gletcher in de regio Maly Almaty en de peak Talghar in het centrale gedeelte van Kazachstan.
Hij vertelde ons na afloop van de tocht dat hij het ook wel wat koud had maar dat het in zeeland ook wel eens koud is. Hierna vertrokken wij en reden verder naar…

Alle gekheid op een stokje.
Ik juich voor bijna alle NLers en zeker voor deze man wanneer hij goed rijdt in de komende drie weken.
Hup Antwan!