Annemiek van Vleuten loopt alweer voorzichtig na zware val in Parijs-Roubaix

maandag 4 oktober 2021 om 12:47
Annemiek van Vleuten loopt alweer voorzichtig na zware val in Parijs-Roubaix

foto: Cor Vos

Annemiek van Vleuten kreeg aanvankelijk te horen dat ze voorlopig aan haar bed was gekluisterd na haar zware val in Parijs-Roubaix. Maar uit onderzoek bleek al dat dat niet hoeft. En vanmiddag postte de Nederlandse renster van Movistar zelfs een video dat ze voorzichtig probeert te lopen met krukken.

“Veertig uur later! De artsen van het Rijnstate-ziekenhuis (in Arnhem, red.) raadden me aan om te beginnen met lopen en de hoeveelheid pijn als richtlijn te gebruiken”, zette Van Vleuten bij de beelden. “Ik begon met drie stappen gisteren, maar vandaag gaat het al in meters! Van een advies in het ziekenhuis van Roubaix om drie weken horizontaal in bed te blijven… naar dit! Het tussenseizoen ziet er nu veel beter uit!”

Zaterdag kwam Van Vleuten hard ten val in de eerste vrouweneditie van Parijs-Roubaix en daarbij brak zij haar schaambeen op twee plekken. Na aanvullend onderzoek in het Rijnstate-ziekenhuis bleek ze ook last te hebben van een gebroken schouder. Een operatie bleek niet nodig.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Steven_E 4 oktober 2021 om 13:01

Lopen heeft in België toch een andere betekenis

Marco 4 oktober 2021 om 13:36

Wat is dan de betekenis in België? Zitten in een Belgische rolstoel?

Maillot à Pois 4 oktober 2021 om 15:43

@Marco
Lopen (BE) = Hardlopen/rennen (NL)
Lopen (NL) = stappen (BE)

Al Phila 4 oktober 2021 om 17:06

Arnhem ligt echt in Nederland, nooit in België gelegen …

Olly 4 oktober 2021 om 17:12

Arhem ligt de laatste jaren idd in NL.
Wat een bikkel is dit toch.

re-cycle 4 oktober 2021 om 13:38

Buitenbeentje die Annemieke

horsm 4 oktober 2021 om 13:54

Ah – dat lijkt me voor het moreel toch fijn, als je alvast wat stappen kan zetten.

Magician 4 oktober 2021 om 14:12

Die doet het volgende ritje naar Rijnstate alweer op de fiets ;)

platteprijs 4 oktober 2021 om 16:35

Fietsen gaat ook makkelijker dan lopen. Waarschijnlijk heeft ze vandaag alweer getraind.

KnightBiker 4 oktober 2021 om 14:34

Zou inderdaad mooi zijn als de vakantie niet alleen maar revalideren inhoud..

Al Phila 4 oktober 2021 om 17:08

Zo te zien gaat het goed, niet forceren. Maar Annemiek is (te) taai…..

Thijs E 4 oktober 2021 om 18:40

Al ze nog een taaier metaal dan titanium ontdekken, dan is Vleutium een toepasselijke naam

vanSpringel 4 oktober 2021 om 20:46

Goed te lezen dat ze de goede kant oploopt.

Blackcanyon 4 oktober 2021 om 21:23

Een mooie stap in de goede richting, ofwel That’s one small step for a woman, one giant leap for van Vleuten

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair