fbpx

Annemarie Worst baalt van tweede plek: “Hier kwam ik niet voor”

zondag 12 januari 2020 om 17:00

Annemarie Worst moest vandaag tijdens het NK Veldrijden in Rucphen genoegen nemen met zilver. Ceylin del Carmen Alvarado was te sterk, waardoor er niet meer inzat dan een tweede plek. Na afloop overheerste bij de 24-jarige renster van 777 de teleurstelling. “Dit is balen. Hier kwam ik niet voor”, vertelde ze voor de camera van WielerFlits.

Worst moest concluderen dat ze op het beslissende moment niet goed gepositioneerd zat. “Toen Ceylin wegreed, kon Lucinda niet mee. Op zo’n smal stukje kom je er dan gewoon niet langs”, kijkt ze terug.

Ze ondervond onderweg nog de nodige last ondervond van haar rug. “Er zijn nog drie weken te gaan tot het WK”, stelt ze vast. “Het lastige is dat ik vooraf niet weet of het goed of slecht aanvoelt. Het is met name in de wedstrijden dat ik er last van heb. Dan moet ik immers dieper gaan. Eerst ga ik proberen de komende drie weken door te komen, daarna zie ik wel.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

DonQuijote 13 januari 2020 om 06:20

Jemig, er wordt hier altijd geklaagd dat Sanne Cant zo onsympathiek is, maar deze dame komt nou ook niet echt als een hartsvriendin over.

Romāns Vainšteins 13 januari 2020 om 07:38

Ze pruimt het interview en de afnemer ervan niet

SteelHorseCowboy 13 januari 2020 om 09:12

DonQuijote: Tja misschien dat ik anders naar mensen kijk, maar dit soort commentaren daar snap ik echt helemaal niks van. Ik zie een hele normale jonge vrouw die na een teleurstellende race een plichtmatig interview moet doen en dat netjes doet.
Wielervolgers die altijd maar aan het bedenken zijn of ze een renner sympathiek of onsympathiek vinden kunnen misschien beter naar reality tv gaan kijken of zo.

dumoman 13 januari 2020 om 12:24

Hier ben ik het echt helemaal mee eens

klootje kriekeljon 13 januari 2020 om 12:28

Ja idd gewoon een meisje dat terecht nog in haar teleurstelling zit en desondanks de knop om zet en antwoorden geeft op niet de meest zinvolle vragen.

Romāns Vainšteins 13 januari 2020 om 12:55

Sowieso altijd maar dat achterlijke spontaan en blij moeten overkomen, why ?

Wielrenners’ mate van levensvreuhgde hebben is onze zaak niet.

sooike 13 januari 2020 om 13:19

Mag iemand alsjeblieft teleurgesteld zijn over een tweede plaats? Waarom is dat onsympathiek? Eens met Vainsteins: wielrenners zijn gewoon mensen met gewone emoties en gewone argumenten om verdrietig of vrolijk te zijn. Dat neersabelen doe je maar op andere momenten, Quichote !

Erik33 13 januari 2020 om 14:29

Het verschil met Cant is dat Worst gewoon duidelijk en eerlijk is. Cant is gefrustreerd omdat ze al twee jaar tekort komt tegen de Nederlandse vrouwen behalve die ene keer. En nu probeert ze het te doen voorkomen dat ze op het WK wil pieken en de rest slechts voorbereiding is. De Belgen willen dit kennelijk graag geloven. Ben daarom blij dat Alvarado meedoet, geeft iets meer zekerheid dat die ene keer niet nog een keer gebeurd.
En Worst, die was gewoon teleurgesteld.

Eljorro 14 januari 2020 om 01:00

Het zou echt een afgang zijn mocht Cant wereldkampioen dit jaar worden.