Amstel Gold Race hoopt vrijdag op duidelijkheid voor editie 2021

dinsdag 2 maart 2021 om 15:57
Amstel Gold Race hoopt vrijdag op duidelijkheid voor editie 2021

foto: Cor Vos

Aankomende vrijdag hoopt Amstel Gold Race duidelijkheid te krijgen of de editie van 2021 kan doorgaan. De organisatie is met de veiligheidsregio Zuid-Limburg in gesprek over de veiligheidseisen waaraan de heuvelklassieker moet voldoen om op zondag 18 april georganiseerd te worden in coronatijden.

Namens de Amstel Gold Race voeren verantwoordelijken Leo van Vliet en Roy Packbier de gesprekken met de veiligheidsregio. Naar verwachting wordt deze week nog antwoord gegeven op de vraag of de mannen- en de vrouwenkoers verreden kunnen worden.

Het plan dat Van Vliet en Packbier gepresenteerd hebben voor de Amstel Gold Race van 2021, is er een zonder publiek en met een lokale omloop van ongeveer 18 kilometer tussen Valkenburg en Maastricht. Vorig jaar, toen de koers twee keer afgelast werd, lag een dergelijk plan ook op tafel. Daar ging de veiligheidsregio toen niet mee akkoord.

“We gaan in ieder geval voor een wedstrijd op een parcours dat makkelijk af te sluiten is voor bezoekers van buiten. Er zal geen sprake zijn van een VIP-dorp of iets dergelijks”, vertelde koersdirecteur Leo van Vliet in februari.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Westland95 2 maart 2021 om 16:20

Trieste zaak dat het hier in Nederland al als een veredeld criterium moet worden georganiseerd, en dat we daar dan nog blij mee moeten zijn ook.

Gait88 2 maart 2021 om 16:25

Eens, in heel belgie kan koers worden georganiseerd maar hier krijgen we het niet voor elkaar om een fatsoenlijk AGR neer te zetten. Volgens mij is gebleken dat het prima kan ??

Brabander 2 maart 2021 om 18:14

Nou inderdaad zeg. ‘Blij zijn met een dooie mus’ noemen ze dat

Franceso GrootHuis 2 maart 2021 om 17:14

Ik hoop van harte dat het doorgaat, maar vrees ervoor dat ook deze editie sneuvelt door de corona-maatregelen…

VerstandOpNul 2 maart 2021 om 17:23

Aan de organisatie ligt het iig niet heb ik de indruk..

molovin 2 maart 2021 om 17:32

Veel draait om politiek hierin wasrschijnlijk.

The Whaler 2 maart 2021 om 17:24

Eens met hierboven.

john 2 maart 2021 om 17:43

En dan noemt van Vliet zijn veredeld criterium dan ook nog de Amstel gold race

koos1 2 maart 2021 om 17:44

Weer typisch Nederland: Overal in Europa worden gewoon koersen gereden van A naar B met weinig tot geen publiek. Hier in NL is het nog steeds de vraag of een koers over een vast rondje gereden kan worden.

girardengo 2 maart 2021 om 19:09

Eigenlijk vind ik dit niet kunnen, een klassieker ineens als een veredeld criterium laten verrijden. Dan maar liever helemaal geen AGR dit jaar.

Fast Freddy 2 maart 2021 om 19:30

Als een koers in de buurt van een veredeld criterium komt is het de Goldrace wel.

chasse patat 2 maart 2021 om 19:43

Wel een klassieker op een WK waardig parcours.

madeinstars 2 maart 2021 om 19:44

Het is inderdaad gewoon belachelijk dat die koers niet gewoon gereden kan worden. Waar een wil is, is een weg en bij de lokale en nationale politici ontbreekt blijkbaar elke vorm van wil.

Gala 2 maart 2021 om 20:01

Ik werk in de Belgische vestiging van een Nederlands bedrijf en ik hoor van mijn collega’s in NL dat de dagdagelijkse Corona-regels er over het algemeen soepeler zijn dan in België.
Ik begrijp dus hoegenaamd niet dat men zo belachelijk doet ivm de organisatie van een wielerwedstrijd.

Frank V 2 maart 2021 om 20:41

Frits en Leo moeten eens met Halbe bellen. Dan is er veel mogelijk.

Vincent Lacressonniere 2 maart 2021 om 21:27

Ik beschouw mijzelf als enigszins redelijk weldenkende mens en zal het daarom niet doen maar ik heb eerlijk gezegd eerder de neiging met een paar pinten in de koelbox langs het parcours te gaan staan wanneer ik weet dat de renners tien keer langs zullen komen dan wanneer ik 4 uur lang sta te wachten in de berm van de Bemelerberg om een enkele flits van het peloton te mogen aanschouwen…

Waarom eigenlijk enkel een rondje van 18 km? Ook de oorspronkelijke route slingert toch zo’n beetje alle kilometers bij elkaar binnen 25 vierkante meter landoppervlak?

Hoe dan ook: hup Amstel! Ik hoop dat het doorgaat. Ik draag alvast mijn steentje bij en beloof hierbij plechtig de koers vanuit de woonkamer dan wel de tuin -April doet wat ie wil- te zullen aanschouwen.

Bikeage 2 maart 2021 om 22:51

Eeuwig zonde dat Roy niet Six heet.

Headlines

Materiaalzone

Populair