Amerikaan Neilson Powless tekent voor LottoNL-Jumbo

zondag 10 september 2017 om 17:01

Neilson Powless - Foto: Sirotti

Neilson Powless rijdt vanaf volgend seizoen voor LottoNL-Jumbo. Dat heeft de Nederlandse formatie vandaag bekendgemaakt. De 21-jarige Amerikaan komt over van Axeon Hagens Berman en tekent voor twee seizoenen.


“Powless geldt als een groot talent”, vertelt sportief directeur Merijn Zeeman in een persbericht. “Het is goed nieuws dat hij voor onze ploeg heeft gekozen. Hij had verschillende opties, maar kiest voor ons omdat hij ziet en gelooft dat jonge talenten bij ons goed worden opgeleid en beter worden. Dat is een mooie bevestiging van ons beleid en een stimulans voor ons om op de ingeslagen weg door te gaan.”

Powless werd eerder dit jaar nog vierde in de Tour of Utah. Vorig jaar werd hij negende in de Ronde van Californië. Later deze maand zal hij als belofte de Verenigde Staten vertegenwoordigen tijdens het WK in Bergen.

Dit artikel delen:

65 Reacties

Laatste man 10 september 2017 om 17:02

Lekker!

Huubi 10 september 2017 om 17:02

Nice

jessevdalen 10 september 2017 om 17:03

Dat is goed geregeld zeg!

xistnc 10 september 2017 om 17:05

Less is more, zeg maar. Geldt overigens al 2x niet voor Vaughters, maar die zal daar qua payroll momenteel niet rouwig om zijn.

Maar na een reeks verlengingen en de komst van 2 jonkies wachten we nog altijd op invulling van de woorden van Plugge, toen Campina en Vifit Sport aangekondigd werden.

thombvb 10 september 2017 om 17:05

Cannondale grijpt naast Powless zou ik een betere titel vinden.

Chasse_patate 10 september 2017 om 17:05

Nu nog een extra klassement man halen voor het voorjaar. Dat je twee ijzers hebt voor in het vuur.

JuriaanM 10 september 2017 om 17:06

Dat is een hele mooie :) Goed geregeld!!

jessevdalen 10 september 2017 om 17:08

Klassement man voor het voorjaar? Je bedoelt baskenland, romandie etc. Die rondjes? Daar heb je met Roglic, Bennett en evt. Kruijswijk en Gesink al genoeg mannen voor.

Sephiroth 10 september 2017 om 17:10

Netjes hoor om hem binnen te halen. hopelijk groeit hij inderdaad door. nu nog wachten op de officiele bekendmaking van van baarle en van poppel. (of worden het toch weer dompers zoals bij Jakobsen die naar quickstep ging, itt tot wat er gezegd werd door een insider)

Noud89 10 september 2017 om 17:13

Hele goede coureur die de komende jaren Roglic en Kruijswijk en af en toe Bennett kan ondersteunen. Na 2 of 3 jaar en een paar goede resultaten wellicht zelf klaar voor het kopmanschap.

Hele goede versterking van TLJ!

jessevdalen 10 september 2017 om 17:15

@sephiroth Van Baarle is een gerucht via twitter. Van Poppel daarentegen is door De Telegraaf bevestigt voor 2 jaar. Als die zoiets brengen is het altijd waar. Ook de woordvoerder vd ploeg meldde dat zij bezig waren met het afronden van details (mtb Van Poppel).

SCIC 10 september 2017 om 17:15

Als Bouwman, Olivier en Tolhoek zich blijven ontwikkelen heeft TLJ genoeg potentie voor de etappewedstrijden.

samuello 10 september 2017 om 17:17

@jessevdalen: Kruiswijk en Gesink hebben in dat soort rondes al een tijd lang niks laten zien. Maar met roglic en bennett zijn er genoeg mannen voor de kleinere rondes inderdaad.

Juist in de grote rondes komt lotto-jumbo een klassementsman tekort, hoewel dat op de lange termijn met powless opgelost zou kunnen worden.

Grobbel 10 september 2017 om 17:19

@samuello: Kruijswijk werd natuurlijk nog wel derde in Zwitserland dit jaar.

Wheely 10 september 2017 om 17:22

Hello Jumbo.

Fast Freddy 10 september 2017 om 17:28

Mooie aanwinst!

assen 10 september 2017 om 17:30

Inderdaad, TLJ doet het al goed in het meerdaagse werk. In de klassiekers daarentegen was het om te huilen!

Jungle Man 10 september 2017 om 17:35

Aloes goed en wel, maar hij neemt wel het potentiële plekje van een Nederlander in een Nederlandse ploeg in. En dat bij een Nederlandse ploeg die ooit was opgericht met het idee zich op Nederlanders te richten…

Quick step minded 10 september 2017 om 17:39

Ondanks Amerikaanse resultaten meer iemand voor de lastige eendagskoersen genre LBL en Lombardije dan voor rittenkoersen wat mij betreft. Prima renner.

rahimns 10 september 2017 om 17:40

Benieuwd of Koos Moerenhout nog een rol heeft gespeeld in de keuze van Powless voor TLJ.

Chrys 10 september 2017 om 17:44

@jungleman
Ik ga er van uit dat hij het plekje van Vermeulen overneemt dus jouw opmerking over Nlers bij een Nederlands team kan weer in de prullenbak

jvh93 10 september 2017 om 17:45

Zoals ieder jaar een verrassing bij de aankopen, deze had ik niet zien aankomen

kelderfan 10 september 2017 om 17:46

@vlek
Je had ’t weer eens goed gezien met Neilson Powless. Dat is een welkome 2e. Amerikaan voor TLJ.

Chasse_patate 10 september 2017 om 17:49

Gaat Vermeulen weg dan?

TeamNL 10 september 2017 om 17:51

Mooie aankoop!