Alpecin-Fenix ziet contract met sponsor Fenix met twee jaar verlengd worden
foto: Cor Vos
vrijdag 7 mei 2021 om 11:18

Alpecin-Fenix ziet contract met sponsor Fenix met twee jaar verlengd worden

Goed nieuws voor Alpecin-Fenix daags voor de start van de Giro d’Italia. De ploeg van Mathieu van der Poel, Tim Merlier en Jasper Philipsen kan nog twee extra seizoenen rekenen op de (financiële) steun van sponsor Fenix.

Fenix, een Italiaans bedrijf dat innovatieve materialen voor interieurontwerp maakt, kwam eind 2019 aan boord bij de ploeg van de gebroeders Roodhooft. De Belgische formatie timmert al jaren flink aan de weg en mag (als beste ProTeam van 2020) inmiddels starten in alle grote wedstrijden. Zo maakt de ploeg dit jaar zijn debuut in de drie grote rondes.

Sponsor Fenix is uitermate tevreden over de samenwerking en heeft dan ook besloten om het aflopende sponsorcontract met nog eens twee jaar te verlengen tot eind 2023. “Het spreekt voor zich dat we ontzettend blij zijn met deze nieuwe overeenkomst”, laat de ploeg weten in een persbericht. “Continuïteit is erg belangrijk voor de verdere ontwikkeling van de ploeg.”

“Deze nieuwe overeenkomst met Fenix tot en met 2023 stelt ons in staat om te blijven werken op de lange termijn. We werken samen aan een geweldig avontuur. We kijken uit naar een verdere groei van ons project.”

RIDE Magazine
14 Reacties
07-05-2021 11:43
Zo kom je er nog eens achter wat dat Fenix precies doet. Ik ben benieuwd of die sponsoring zo'n bedrijf nou ook echt wat oplevert op termijn.
    07-05-2021 12:13
    Dat vraag ik mij ook wel eens af. Ik ben bijvoorbeeld niet meer gaan winkelen bij Jumbo omwille van die ploeg. En in sommige dorpen heb je helemaal geen keuze qua winkels. Voor andere partijen (bijv. in de financiële dienstverlening) kan het bedrijf wel meer de indruk wekken dat je met een professionele organisatie te maken hebt.
    07-05-2021 12:44
    Nou en of. Wielersportsponsoring is een hele effectieve en efficiënte manier om een merk te bouwen.
    07-05-2021 12:45
    Sponsoring is in de meeste gevallen toch gewoon branding, levert niet direct x-aantal meer verkochte producten op. Bij Jumbo denk ik ook dat het deels een erekwestie is van Frits. Die is sportgek en zou 't geweldig vinden om de Tour te winnen. En het liefst nog met een Nederlander, maar dat plan is voorlopig in duigen gevallen door Toms mentale issues.
    07-05-2021 12:48
    haha, precies mijn eerste gedachte.
    @ redactie: daar zit misschien eens een topics-serie in voor slappe tijden? 'Wie zijn eigenlijk de sponsors en co-sponsors van de WT-ploegen?'

    Dan er meteen een paar bevragen op hun beweegredenen (immers: bovenstaande press-release daar heb ik er al 450 van gezien en gehoord, daar wordt je niet veel wijzer van).
    07-05-2021 13:07
    Belastingaftrek.
    07-05-2021 14:20
    Van Visma kan ik in ieder geval zeggen dat ze sponsoren om meer naamsbekendheid te krijgen in de Nederlandse markt. Nu er weinig groei meer mogelijk is in de Scandinavische markt zijn de pijlen nu op de Nederlandse markt gericht.
07-05-2021 11:55
Goede timing voor een Italiaans bedrijf
07-05-2021 11:59
Misschien eens een echt goede Italiaan toevoegen aan het gamma. Zo'n mannetje dat de show kan stelen in de RCS koersen zou leuk zijn.
    07-05-2021 12:06
    Moscon wegsnoepen?
    07-05-2021 12:23
    Dat zou wel een sterke zijn ja.
    07-05-2021 14:00
    Benieuwd hoe Mathieu en Moscon elkaar zouden liggen.
    07-05-2021 14:16
    Denk dat ze qua koers aanpak wel op een lijn liggen.
07-05-2021 15:45
Onderschat de commerciële waarde van een profteam in de wielersport niet.
Jumbo is bezig het aantal winkels in Vlaanderen flink uit te breiden.
Een contract met Wout van Aert is dan goud waard......

Van Visma weet ik uit persoonlijke ervaring dat zij als IT-bedrijf flinke groei meemaken in vooral Nederland.

Dat Fenix dat ook inziet maakt deze verlenging begrijpelijk.

En...tegenwoordig worden veel wedstrijden bijna van start tot finish uitgezonden.
Bij elke firma die in de sport sponsort zitten mensen met de stopwatch om het aantal minuten te tellen dat de ploegnaam in beeld is.
En die minuten zijn goedkoper dan reclame-zendtijd..........

Reacties zijn gesloten.