Alpecin-Fenix wint alle ritten Ronde van Vlaams-Brabant, Van der Poel opnieuw de beste

zondag 9 augustus 2020 om 17:16
Alpecin-Fenix wint alle ritten Ronde van Vlaams-Brabant, Van der Poel opnieuw de beste

David van der Poel was ook de snelste in de slotrit van de Ronde van Vlaams-Brabant. De Nederlander behaalde in Rillaar zijn derde ritzege door collega-veldrijder Toon Aerts te verslaan.

Alpecin-Fenix heeft daarmee alle vijf de etappes in de Ronde van Vlaams-Brabant 2020 gewonnen.

Van der Poel begon de rittenkoers voortvarend door de openingsetappe in Linden te winnen. Ook de vierde etappe in Kumtich was een prooi voor de broer van Mathieu.

De andere etappes gingen naar ploegmaats Roy Jans (tweede etappe) en Jonas Rickaert (derde rit). De eindzege werd overigens niet behaald door het ProTeam, die was voor de Vlaming die luistert naar de naam Niels Merckx.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Hollow Knight 9 augustus 2020 om 17:22

Wel grappig hoe David van der Poel de overwinningen aan elkaar rijgt nu het met zijn broer iets minder gaat.

Denk niet dat je moet onderschatten hoe moeilijk het is om in de schaduw van je meer getalenteerde broer/zus te leven. Kijk maar naar Marko Djokovic.

Arie den Blanken 9 augustus 2020 om 17:26

Ik vind leuker dan dat zijn broer Milaan-San Remo gister zou hebben gewonnen.

john 9 augustus 2020 om 18:23

Arie den B dan had hij harder moeten fietsen

Grobbel 9 augustus 2020 om 17:26

Niet dat ik niet graag wil meejuichen met wat spaarzame Nederlandse succesjes, maar waarom krijgt dit rondje eigenlijk zoveel aandacht op WF? Ik weet dat jullie al vrij selectief zijn met 1.2 rondjes, maar dit is nog een niveautje daaronder. Mis ik iets?

Arie den Blanken 9 augustus 2020 om 17:30

Omdat nu , hopelijk tijdelijk, alles anders is?

Geflitst 9 augustus 2020 om 17:39

Ok, maar is er ook een eindwinnaar?

user5697 9 augustus 2020 om 18:10

Ja, ook een eindwinnaar. Maar dat is geen Nederlander, dus wordt enkel aandacht besteed aan de Nederlandse dagsuccessen.

Arie den Blanken 9 augustus 2020 om 18:27

Eind klassement; David van der Poel 3e en Toon Aerts 4e.

Verweggistan 9 augustus 2020 om 18:18

Merckx wint :)

Wheely 9 augustus 2020 om 18:23

De nieuwe Merckx dan he!

lemmens 9 augustus 2020 om 19:04

Deze jongen zat vroeger bij me in de klas. Is blijkbaar verre familie van…

Dikke Vrouw 9 augustus 2020 om 18:26

Gaat David nog een echte koers rijden? Benieuwd!

Hollow Knight 9 augustus 2020 om 18:47

Ja hoor, Dwars door het Hageland. Wordt een leuke koers!

Pol 9 augustus 2020 om 18:52

Heb jij 5 dagen in temperaturen van boven de 32 graden gefietst met een gemiddelde van boven de 40. Wat een domme opmerking.

Dikke Vrouw 9 augustus 2020 om 18:56

Ooh Hageland! Mooie koers, wanneer is dat? En doet ie nog een voorjaarkoers?

Hollow Knight 9 augustus 2020 om 20:24

Op 15/08. Of hij nog andere koersen rijdt weet ik jammer genoeg niet.

Headlines

Materiaalzone

Populair