Alpecin-Fenix wil Van der Poel in 2021 zijn groterondedebuut laten maken

maandag 11 mei 2020 om 12:07
Alpecin-Fenix wil Van der Poel in 2021 zijn groterondedebuut laten maken

foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix wil vasthouden aan het plan om Mathieu van der Poel in 2021 zijn groterondedebuut te laten maken. Als het aan de ploeg ligt, vormen de uitgestelde Olympische Spelen daarvoor geen struikelblok.

Eerst in 2020 schitteren in de olympische mountainbikewedstrijd van Tokio, om vervolgens een jaar later zijn debuut te maken in een grote ronde: dat was het gedroomde scenario voor Alpecin-Fenix en Van der Poel in aanloop naar dit seizoen. De uitbraak van het coronavirus gooide die plannen echter in de war en de Spelen werden uitgesteld. Van der Poel vreesde al te moeten kiezen tussen de Tokio en zijn groterondedebuut.

Bij zijn ploeg leeft nu tóch de hoop dat de Nederlander in 2021 zijn groterondedebuut kan maken, zegt teammanager Philip Roodhooft tegen Het Laatste Nieuws. “Concrete plannen kunnen op dit moment nog niet worden gemaakt. We moeten bekijken welke grote ronde het best te combineren valt met zijn olympische ambities: Giro, Tour of Vuelta. Maar we willen het niet nóg eens een jaar opschuiven. Want ook Mathieu zal in 2021 alweer een jaar ouder worden.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

Beekman 11 mei 2020 om 13:10

Ben benieuwd, en dan moet je ook nog eens uitgenodigd worden om te mogen/kunnen deelnemen.

john 11 mei 2020 om 13:12

Dan zullen ze een WT status moeten aan vragen anders zie ik het 2020 scenario

sverige1977 12 mei 2020 om 03:01

CCC valt weg. En er volgen er nog wel meer

LightPhoenix 11 mei 2020 om 13:20

Ik denk wel dat ze dan een WT licentie nodig hebben, zoals het er nu naar uitziet krijgen ze geen uitnodiging. Daarvoor moet je of bovenaan in de lijst staan of uit het land van de grote ronden komen.

Floris81 11 mei 2020 om 13:29

Inderdaad zoals hierboven in de reacties genoemd is het maar zeer de vraag of Alpecin Fenix wordt uitgenodigd.

Kan aanleiding zijn voor VdP om tzt een transfer te maken. In willekeurige volgorde kom ik dan uit op:

Jumbo Visma
Sunweb
Deceunink Quickstep
Lotto Soudal

Youri IJnsen 11 mei 2020 om 15:15

JV en LS lijken me uitgesloten. Zal in dat geval DQS of Ineos zijn.

Samlambeej 11 mei 2020 om 15:26

Is daar enige aanwijzing voor of is Wielerflits nu weer wat in het ijle aan het fantaseren over een lievelingsrennertje?

Journalist of hobbyist?

Ban me niet ajb.

Samlambeej 11 mei 2020 om 13:31

BREAKING

Quote:
We moeten bekijken welke grote ronde het best te combineren valt met zijn olympische ambities.

Nee, Roodhoofje, je moet kijken wie een ticket over heeft voor Alpetzin-Fienixxx

jan jansen 11 mei 2020 om 20:21

Hij weet ws meer dan jij.

Spake Breekerd 11 mei 2020 om 13:32

Misschien verwachten de gebroeders dat er in 2021 al minder WT-ploegen zijn, anders zie ik de keuze ook niet op basis van de eigen wensen.

ivo001 11 mei 2020 om 13:36

Laten ze zijn contract open breken om hem naar een WT team te laten gaan dan.

Barry Batsbak 11 mei 2020 om 13:50

Alle ballen op de beste ProContintal-ploeg worden…

thorsen 11 mei 2020 om 15:13

Ik vraag me af of ze dit dit jaar ook zo gaan toepassen, op die paar koersen die ProConti ploegen kunnen rijden in 2020. Het is maar de vraag of daar een eerlijk klassement gemaakt kan worden.

Koersmaniak 11 mei 2020 om 14:58

Combineren met de Tour?
Vallen de OS niet pal na de Tour?
Dus direct van de race- en tijdritfiets naar de mtb?

Arry1337 11 mei 2020 om 15:01

@Redactie
Zal het niet ‘grote ronde-debuut’ moeten zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ‘groterondedebuut’ correct Nederlands is :/

rovi 11 mei 2020 om 15:33

Ben “bang” dat het gewoon klopt. Net als wittewijnglas en overjarigekaassalade

Romāns Vainšteins 11 mei 2020 om 16:06

Oogt toch prima, overal spaties en streepjes vind ik lelijker.

Anderhalvemetersamenleving

Domestique 11 mei 2020 om 19:32

Nee, dat ‘zal het niet moeten zijn’ :-)

Fish-180 11 mei 2020 om 17:53

Geloof niet dat ze in Spanje, Italie of Frankrijk op Alpecin-Fenix zitten te wachten. Die landen trekken toch vaak hun eigen ploegen voor.

Federstrong 11 mei 2020 om 19:21

Geloof er zeker in. Velen vergeten dat met een eerste plaats in in de Pro continitale ranking ze overal startrecht hebben zoals Total nu.
En daarbij in de eindstand scheelde dat vrij weinig of Corendon was eerste geworden.
Wildcard is idd grote gok.

Romāns Vainšteins 11 mei 2020 om 20:51

Ik begin me vooral steeds meer af te vragen waarom en door wie het dit jaar precies afgeketst is dat MvdP de tour niet rijdt. Het hier veelal door fans gedropte argument dat de kleinzoon van PouPou die wildcard met een strikje in limousine afgeleverd zou krijgen vind ik namelijk best plausibel …. Is Mathieu een lading loodsmannetjes met rare wensen rond zich heen aan het kweken of zo ? Hijzelf lijkt me niet meteen de inhaligste namelijk.

EricV 11 mei 2020 om 22:01

Hij kan elke ronde uitkiezen. Ze hebben daar al een bedrag voor gereserveerd

Headlines

Materiaalzone

Populair