Alpecin-Fenix met Van der Poel en De Bondt in E3 Classic

donderdag 25 maart 2021 om 08:54
Alpecin-Fenix met Van der Poel en De Bondt in E3 Classic

foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix bouwt de selectie in de E3 Saxo Bank Classic, zoals verwacht, rondom kopman Mathieu van der Poel. De Nederlandse kampioen krijgt vrijdag onder meer steun van zijn Belgische evenknie, nationale kampioen Dries De Bondt.

Het wordt voor Van der Poel zijn eerste deelname aan de E3 Prijs, die vorig jaar door de coronacrisis niet verreden werd. Zijn ploeg was twee jaar geleden, bij de laatste editie, niet uitgenodigd voor de voorjaarsklassieker. Dit jaar is Alpecin-Fenix automatisch uitgenodigd, omdat het vorig jaar het beste ProTeam van het seizoen was.

Naast De Bondt bestaat de steun voor ‘MVDP’ uit Floris De Tier, Xandro Meurisse, Petr Vakoc, Otto Vergaerde en Gianni Vermeersch.

Selectie Alpecin-Fenix voor de E3 Saxo Bank Classic (26 maart)
flag-be Dries De Bondt
flag-be Floris De Tier
flag-be Xandro Meurisse
flag-nl Mathieu van der Poel
flag-cz Petr Vakoc
flag-be Otto Vergaerde
flag-be Gianni Vermeersch

Dit artikel delen:

13 Reacties

flores 25 maart 2021 om 09:42

Krijgt Mathieu toch al barstjes???? Wint hij Strade , en hoe,twee ritten in Torinno, en hoe,vijfde in San Remo,,dan zijn er barstjes?,,,dat een beetje sensatie of onkunde in het vak wielrennen?? Me dunkt hij heeft dit jaar heel heel goed gereden.
Hij kan ook als Van Aert niet altijd winnen, dan krijgt hij boze gezichten in het peloton.

Michelangelo 25 maart 2021 om 09:47

+1 (en nog wat tekens)

Barry Batsbak 25 maart 2021 om 10:18

Eigenlijk hoop ik dat Vermeersch gewoon eens in een vroege vlucht vooruit blijft en de koers wint. Niet heel waarschijnlijk, maar ik zou het hem zo gunnen. Echt een sterke knecht dit jaar die een hoop werk opknapt, zou best eens een mooie winst tegenover mogen staan.

lapras ice 25 maart 2021 om 10:34

Zou in kleine koersen misschien zoals senechal bij quick step mogen uitgespeeld worden. Vooral in strade bianche vond ik hem indrukwekkend.

Michelangelo 25 maart 2021 om 10:57

Vraag is wel of andere ploegen het toestaan als Alpecin iemand mee stuurt in de vroege vlucht. Het is wel geen vooraanstaande WT ploeg, maar ik heb het idee dat ze in de klassiekers zeker wel zo worden gezien qua sterkte.

Maar ik zou het hem wel gunnen. Om de door jou genoemde redenen

Barry Batsbak 25 maart 2021 om 12:18

Zolang iedereen in de Vlaamse klassiekers stiekem een beetje kijkt naar Patlefs rijdende sterrenensemble, mag iedere knecht van iedere andere ploeg zonder meer wegrijden. AFX zit meestal wel mee in de ontsnapping met een mannetje en zolang dat niet het ongeleide projectiel in zijn roodwitblauwe trui is wordt niemand daar zenuwachtig van.

lapras ice 25 maart 2021 om 10:35

Is er eigenlijk ergens aangegeven waarom hij Gent-Wevelgem niet rijdt? Ik snap het sowieso al niet en met het wegvallen van Parijs-Roubaix…

Natte spons 25 maart 2021 om 11:36

Wegvalen PR is nog niet 100% zeker.

Romāns Vainšteins 25 maart 2021 om 11:57

Sowieso, wie gaan ze sturen naar Wevelgem?

blix 25 maart 2021 om 12:42

Merlier én Philipsen

Romāns Vainšteins 25 maart 2021 om 13:18

Merlier is wel in uiterste vorm maar allebei gaan die er wel afgekemmeld worden normaal, je moet met 1 van die 2 meezitten in de anticipatie. Merlier kan dat goed.

WernerFranke 25 maart 2021 om 14:24

In de laatste GW rijdt er ondanks aanvallen van VDP en WVA een groep van 36 weg op de Kemmel. Met een gelijkaardig scenario moet Merlier daar toch bij kunnen zitten.

flores 25 maart 2021 om 19:40

Merlier, is een heel goeie tweede hans sprinter voor de semi klassiekers,
Ik zie hem in een wedstrijd alleen de laatste 20 meter. het is een kampioen wieletjesplakker.

Headlines

Materiaalzone

Populair