Alpecin-Deceuninck met Bax, Van der Poel en Mareczko in Tour de Langkawi

maandag 10 oktober 2022 om 12:37
Alpecin-Deceuninck met Bax, Van der Poel en Mareczko in Tour de Langkawi

Sjoerd Bax - foto: Cor Vos

Twee Belgen en twee Nederlanders reizen met Alpecin-Deceuninck af naar Maleisië voor de Tour de Langkawi. Ayco Bastiaens en Lionel Taminiaux houden de Belgische eer hoog, terwijl Sjoerd Bax en David van der Poel voor de Nederlandse inbreng zorgen.

De 26-jarige Bax verkeert dit najaar in goede vorm, getuige zijn overwinning in de heuvelachtige Coppa Agostoni voor Alejandro Valverde en zijn vierde plaats in de Ronde van Luxemburg. In de Tour de Langkawi zal hij ook zijn kans krijgen, maar ook moeten werken voor sprintkopman Jakub Mareczko.

De rappe Italiaan reed in 2015, 2016 en 2017 al eens de Maleisische rittenkoers. Drie keer won Mareczko er al een etappe. De selectie van het Belgische ProTeam, dat volgend jaar promotie maakt tot WorldTeam, wordt gecompleteerd door Jason Osborne.

Dit artikel delen:

20 Reacties

El Aguila 10 oktober 2022 om 13:06

Klik nee, David

10
Bimbo Visma 10 oktober 2022 om 14:30

De clickbait-titels vliegen ons om de oren

2
Bielefeld 10 oktober 2022 om 12:44

Benieuwd wanneer ze bekend maken dat ze het contract van Bax hebben verlengd ? Dat kan toch niet lang meer duren, zou je zeggen. Hoewel er zich vast inmiddels ook andere mooie teams hebben gemeld.

2
Verweggistan 10 oktober 2022 om 12:54

Duurt inderdaad lang, of zou hij alsnog naar het nieuwe Qhubeka gaan, nadat t vorig jaar niet doorging.

1
Wheely 10 oktober 2022 om 12:55

Zijn nooit zo sterk in de communicatie bij Alpecin, misschien kan ome Nico daar eens wat verandering in brengen.

2
Dark Noise 10 oktober 2022 om 13:28

Alpecin heeft voor volgend jaar al dertig renners onder contract, geen enkele andere ploeg heeft al zoveel renners gecommuniceerd, weet iemand hoeveel ze er volgend jaar onder contract mogen hebben?

0
Wheely 10 oktober 2022 om 14:00

30 zou meen ik de max zijn voor 2023…

0
Dark Noise 10 oktober 2022 om 14:14

@Wheely dat dacht ik ook, met andere woorden volzet.

0
Maillot à Pois 10 oktober 2022 om 14:40

Maar ze zouden wel nog wat plek kunnen maken door een aantal renners naar het Development Team over te hevelen, ik denk aan Gaze of David VDP. Zo hebben ze het in het verleden nog al gedaan.

0
Dark Noise 10 oktober 2022 om 16:58

Ja dat zou kunnen, Julien Vermote zal waarschijnlijk ook niet verlengd worden en zouden ze Laurens Sweeck in de eerste ploeg onderbrengen of moet die tevreden zijn in het Development Team?

0
Maillot à Pois 10 oktober 2022 om 17:24

Ik veronderstel dat Sweeck in het Development Team ondergebracht wordt. Ik denk niet dat die in WorldTour wedstrijden ingezet zou worden, en dat is eigenlijk het enige wat niet kan als je in het Development team zit.

0
Verweggistan 10 oktober 2022 om 12:52

Mareczko naar z’n natuurlijke habitat

0
Mystery Rider 10 oktober 2022 om 14:31

David echt geen zin meer in cyclocross blijkbaar !

0
Viktrodriguez 10 oktober 2022 om 16:40

Jakub Mareczko zal wel een zwik ritten winnen, want dit is een koers voor zijn type-sprinter.

0
steoo 11 oktober 2022 om 20:20

@ Mystery Rider David VDP is inderdaad niet meer door zijn ploeg aangemeld bij UCI als veldrijder.

0
Grote Plateau 10 oktober 2022 om 16:41

oh David, ik had gedacht Mathieu van der Poel.

-1
LomberJack 10 oktober 2022 om 12:49

Bax en werken voor een andere renner …

-9
The98Joker 10 oktober 2022 om 12:54

Waar slaat deze reactie op? Heb hem al in meerdere Belgische koersen, ronde van Polen en recent nog in Italië voor anderen op kop zien rijden.

3
Bimbo Visma 10 oktober 2022 om 14:31

@LomberJack vind jij hem achterbax?

1
Mwielerfan 10 oktober 2022 om 15:16

En dan zie je het zelden goed in beeld als iemand bidons haalt, in het oo

0

Headlines

Populair

Materiaalzone