Aleksandr Vlasov na zege in Giro dell’Emilia: “Dit voelt zo goed!”

dinsdag 18 augustus 2020 om 18:31
Aleksandr Vlasov na zege in Giro dell’Emilia: “Dit voelt zo goed!”

foto: Cor Vos (archief)

Ilnur Zakarin wist enkele jaren de Russische eer hoog te houden in de grootste wielerwedstrijden, maar de nieuwe rondesensatie uit Rusland heet Aleksandr Vlasov. Winst in de Mont Ventoux Dénivelé Challenge, derde in de Ronde van Lombardije en een zege in de Giro dell’Emilia. “Dit voelt zo goed!”

Vandaag stond de 103e editie van de Giro dell’Emilia op het programma. João Almeida leek met nog enkele kilometers te gaan op weg naar de zege. De Portugese belofte van Deceuninck-Quick-Step begon met een halve minuut voorsprong aan de laatste beklimming van de San Luca, waar ook de finishstreep was getrokken.

Almeida werd in de laatste honderden meters echter ingerekend door een ontketende Vlasov. “Ik ben zo ontzettend blij met deze zege. Ik wil allereerst mijn ploeg en onze sponsor bedanken. Ik voelde me goed en deze koers ligt me ook. Ik ging ervoor op de slotbeklimming van de San Luca, wist een klein gaatje te slaan en besloot toen door te rijden.”

Vlasov liet afgelopen zaterdag al mooie dingen zien in de Ronde van Lombardije. Hij eindigde als derde na een ijzersterke wedstrijd in dienst van zijn kopman en winnaar Jakob Fuglsang. “Dat was al een geweldige dag en nu vertrek ik naar huis met een overwinning op zak.” De 24-jarige renner zal zich nu richten op de Giro d’Italia.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Romāns Vainšteins 18 augustus 2020 om 18:55

Eindelijk een nieuwe Vino?!

Het palet aan talent en de kunst om te winnen komt redelijk overeen tot nu toe.

thorsen 18 augustus 2020 om 19:08

Nu zijn nationaliteit nog… ;)

Frank V 18 augustus 2020 om 19:09

Worden ze zo sluw nog wel gemaakt?

Klaver 18 augustus 2020 om 20:08

Mooie vergelijking maak je daar… Misschien rijdt hij ook wel op dezelfde brandstof als Vino destijds…

Romāns Vainšteins 18 augustus 2020 om 20:33

Thorsen, Vino heeft een Kazachs vlaggetje maar is etnisch en cultureel natuurlijk gewoon een Rus.

thorsen 18 augustus 2020 om 22:25

Dus jij bent ook gewoon een Rus dan?

Romāns Vainšteins 18 augustus 2020 om 23:38

Dat niet maar van de 2,4 miljoen inwoners in Letland zijn er ongeveer 1 miljoen etnische Russen met hun eigen cultuur en taal. Dat heb je in alle Sovjet landen. Vino is een in Kazachstan geboren en getogen Rus.

Jacco van Stierop 18 augustus 2020 om 23:42

RV
Jij bent toch etnisch en cultureel een Duitser?

Romāns Vainšteins 18 augustus 2020 om 23:50

De Duitsers hebben nooit de tijd en amibitie gehad om enorme aantallen naar de verschillende uithoeken van het rijk uit te zenden. Nagenoeg elke grotere stad in de voormalige Sovjet Unie maar ook landelijke streken (oost Letland bijv) zijn vandaag de dag nog bevolkt met grote Russische gemeenschappen die het allemaal binnen de eigen groep houden.

ratajan 19 augustus 2020 om 01:11

@RV “De Duitsers hebben nooit de tijd en amibitie gehad om enorme aantallen naar de verschillende uithoeken van het rijk uit te zenden. ” Helaas is er een periode in de geschiedenis geweest waarin ze deze ambitie wel degelijk hadden…

Mario de Vries 18 augustus 2020 om 19:11

Ah, ik dacht net 22, maar is dus al 24, die gaat nog stappen zetten, ben benieuwd

tvm 18 augustus 2020 om 19:21

Mooie Mondriaantrui die daar uitgereikt is aan Vlasov!

Verder natuurlijk mooi om zien hoe hij Almeida op waarde geklopt heeft, erop en erover!

Lalsacien 18 augustus 2020 om 20:18

Die trui is de leiderstrui van de Tour de la Provence!

Sebas 18 augustus 2020 om 20:44

Waarom reed hij niet in zn Russische kampioenschapstrui?

park111982 18 augustus 2020 om 20:51

@Sebas omdat Sergey Shilov afgelopen weekend Kampioen van Rusland is geworden.

Romāns Vainšteins 18 augustus 2020 om 20:53

Lijkt me een topreden.

Vincent Lacressonniere 18 augustus 2020 om 23:54

Haalt wel je stelling onderuit dat dit de nieuwe Vino zou zijn Romans. Die was natuurlijk stug door blijven koersen in dat kampioenstruitje.

Romāns Vainšteins 19 augustus 2020 om 07:18

Misschien maakt Vlasov nog wel eens een team outfit vanuit een kampioenstrui. Het is sowieso al weer te lang geleden dat Katuscha verdween.

Sebas 19 augustus 2020 om 06:26

@park
Haha duidelijk. Doe ik het voor!

Wel jammer, want die strepen stonden hem goed.

Newschooler 19 augustus 2020 om 08:02

Waarom niet naar de Tour als hij nu zo in topvorm is?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair