Alejandro Valverde wint in Gran Camiño

zaterdag 26 februari 2022 om 17:26
Alejandro Valverde wint in Gran Camiño

foto: Cor Vos

Alejandro Valverde heeft de derde etappe in de nieuwe Spaanse rittenkoers Gran Camiño gewonnen. De Spanjaard bleef in Luintra Michael Woods en Ivan Ramiro Sosa voor.

De drie renners waren op de Alto de Moura ten aanval getrokken, waarna ze samen aan de laatste dalende kilometer begonnen. Daar wist Valverde wel raad mee: hij bleef zijn vluchtgezellen voor.

Woods, die gister de tweede etappe naar Mirador do Ezaro won, behield de leiderstrui in de Galicische wedstrijd met nog een relatief vlakke etappe te rijden.

Dit artikel delen:

17 Reacties

JelleNijdam88 26 februari 2022 om 17:30

Nog altijd niet gestopt met winnen de oude krijger. Hij heeft m vroeg binnen dit jaar!

0
Turtlehead 26 februari 2022 om 17:35

Ja, respect.
Ook bijzonder hoe hij altijd weer zijn jongere ploeggenoten de nek weet om te draaien…

0
Marco Willems 26 februari 2022 om 17:55

Dit was zn 2e overwinning, had er ook al eentje in Mallorca te pakken.

0
Wheely 26 februari 2022 om 17:33

High five met Annemiek! Lekker dagje voor Movistar.

0
Jowinho 26 februari 2022 om 17:39

Ik zou er toch nog een jaartje aan vastplakken.

0
Rondje 25 26 februari 2022 om 18:00

Toch super van Alejandro Valverde. Die gaat stoppen op zijn top. Ha, ha, ha.
Al twee keer gewonnen en zijn wedstrijden: LBL en Waalse Pijl, komen nog.

0
Mystery Rider 27 februari 2022 om 03:57

11 koersdagen, 8 keer top 7, 5 keer podium, twee overwinningen…als dit zo doorgaat doet hij er nog wel een jaartje bij!

0
lo squalo dello Stretto 26 februari 2022 om 18:02

Prachtiiiig

0
Japsie 26 februari 2022 om 18:16

@redactie, morgen is een ITT, dat blijkt niet uit jullie laatste zin.

0
Kopinkas 26 februari 2022 om 18:53

Dat verandert de zaak! Iemand schreef een paar dagen geleden dat deze meerdaagse wedstrijd wel wat aan het ter ziele gegane Internationale Wegcriterium deed denken, waarop ik fijntjes repliceerde dat daar wel een tijdrit voor nodig was…
Benieuwd of Valverde het morgen nog in zijn voordeel kan doen kantelen.

0
Limal 26 februari 2022 om 19:00

Het berenwerk dat Sosa verrichte voor zijn kopman was ook een vermelding waard. Ik heb zo een vermoeden dat deze koers een lage prioriteit had tussen al die andere vandaag ;-)

0
Michelangelo 26 februari 2022 om 18:43

Alejandro wie???? Nog nooit van gehoord…. dat kereltje ga ik toch eens in de gaten houden.

0
Pietspeed 26 februari 2022 om 19:24

Rijdt op methanol, anders niet te begrijpen. Hij tart alle menselijke fysieke wetten.

0
Scott Sunderland 26 februari 2022 om 19:36

Lekker hoor. Hij blijft maar gaan. En ja, als hij het zo goed blijft doen dan kan dat pensioen zomaar weer uitgesteld worden.

0
IlPirata 26 februari 2022 om 20:00

mooie rit, goed uitgespeeld. Maar ik zag Sosa zonder kopman nog wel winnen.Valverde blijft op hoog niveau, zelfs op zijn 50e volgens mij.

0
Timster 26 februari 2022 om 20:30

Eerste editie van deze ronde en dan komt Valverde als eindwinnaar uit de bus, want in die ITT van 16km pakt ie wel minimaal 10 seconden op Woods. En 40 seconden op Sosa is meer dan zat. En anders knijpt Sosa wel op tijd in de remmen…

0
girardengo 26 februari 2022 om 20:35

Talent die Valverde.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone