Alejandro Valverde (40) stelt pensioen mogelijk uit naar eind 2022

zondag 3 mei 2020 om 19:40
Alejandro Valverde (40) stelt pensioen mogelijk uit naar eind 2022

foto: Cor Vos (archief)

Alejandro Valverde heeft de deur op een kier gezet voor een verlenging van zijn carrière. Dat heeft de inmiddels 40-jarige kopman van Movistar laten weten in een live-video op Instagram. Valverde herhaalde meermaals na 2021 te stoppen, maar mogelijk stelt hij dat met een jaar uit.

“Nu we dit jaar niet mogen koersen vanwege de huidige situatie rondom de pandemie van het coronavirus, weet ik niet meer of 2021 mijn laatste jaar als prof zal zijn”, vertelde Valverde afgelopen weekend.

“Ik had al besloten dat 2021 mijn laatste seizoen zou zijn, maar na alles wat gebeurd is, kan ik niet garanderen dat het bij 2021 blijft en dat ik met Eusebio Unzué (ploegbaas Movistar, red.) ga praten om mijn loopbaan nog met een jaar te verlengen.”

In februari liet Valverde weten zeker nog twee seizoenen op het hoogste niveau uit te willen komen. Hij had daarom vorig jaar zijn contract ook verlengd tot eind 2021.

Door het coronavirus is een van zijn grote doelen, de Olympische Spelen in Tokio, uitgesteld naar 2021. “Als alles goed gaat, ik nog steeds fit ben en bondscoach mij belt, dan zal ik op de Spelen mijn best doen. Al is mij duidelijk dat op 41-jarige leeftijd alles ingewikkelder zal zijn”, reageerde hij op dat nieuws.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Verweggistan 3 mei 2020 om 20:04

Moet die tweede twee geen drie zijn?

Samlambeej 3 mei 2020 om 20:31

Valverde kan nog jaren mee. Gewoon liever niet bij Movistar.

heuvelcolombia 3 mei 2020 om 20:52

Valverde ís Movistar

Samlambeej 3 mei 2020 om 21:49

Dat is het probleem inderdaad, ja.

LB108 3 mei 2020 om 23:09

Eerder Movistar is Valverde

Zadelpen 3 mei 2020 om 23:09

Echt niet normaal wat een sterk lichaam je dan moet hebben. Op die leeftijd lag ik al lang helemaal uitgebeend in een appartement in Benidorm.

Eigenlijk vanaf mijn dertigste takelde het al hard af bij mij, met sporten. En na je 40ste is het echt gedaan. En hij fietst nog ff mee vooraan de top.

Hulde!

(Ongeacht eventueel oneerlijk verleden)

KnightBiker 4 mei 2020 om 00:30

@zadelpen – als prof wellicht, maar op het lokale cirquit rijden nog voldoende 60-plussers rond hoor: oud is taai, motivatie is het enige wat telt. (Als je niet op prof niveau koerst)

girardengo 4 mei 2020 om 00:35

Sommigen kunnen de aftakeling kennelijk lang tegenhouden. Er zijn meer voorbeelden, zoals Zoetemelk (40) en Poulidor (41), die op hoog niveau bleven presteren tot het einde van hun loopbaan.

r525 4 mei 2020 om 08:52

Mijn hemel, op je 40e al afgetakeld in je huurscootmobiel in Benidorm, dat klinkt wel echt als horror!

bomb ba 4 mei 2020 om 17:09

edit wf: niet doen

Mac-S 3 mei 2020 om 23:19

Dat record van Chris Horner gaat er aan!

chasse patat 4 mei 2020 om 01:55

Davide Rebellin won op zijn 43e de ronde van Emilia.

Voorgeborchte 4 mei 2020 om 10:29

De Buffon van het wielrennen.

Hollow Knight 4 mei 2020 om 12:23

Met al de verboden producten dat hij jarenlang nam (en wss nog steeds neemt) is het niet moeilijk om zo lang mee te gaan.

Als hij clean was, had hij niet veel overwinningen gehaald denk ik. Wss enkel in kleine Spaanse koersjes. Zal al vanaf de junioren aan de dope van wat ik gehoord heb.

Lalsacien 4 mei 2020 om 13:50

@HK “Zal al vanaf de junioren aan de dope van wat ik gehoord heb”. Tja, dat kunnen we bij vrijwel iedere wielrenner bedenken, ook bij jouw favorieten…..

Paul Bus 4 mei 2020 om 14:41

Valverde heeft zijn straf uitgezeten en heeft daarna zover we weten niks onoirbaars meer gedaan,hij is gewoon een van de beste mss wel de beste wielrenner van de afgelopen 2 decennia

Hollow Knight 4 mei 2020 om 19:20

Armstrong heeft nooit officiëel positief getest.

Dat argument slaat dus echt nergens op. Het is heel gemakkelijk om dopingcontroles te verslaan. Valverde zelf heeft immers ook nooit positief getest, maar wat voor producten ze allemaal vonden in zijn bloedzakken…

Romāns Vainšteins 4 mei 2020 om 19:56

Ergo > Om het even welke wielrenner kan op een bak toorn jouwerzijds rekenen wanneer het je maar even uitkomt. Ze kunnen namelijk makkelijk keihard doperen zonder gepakt te worden, grrrrr om kwaad van te worden !

Massimo Bataille 4 mei 2020 om 23:50

Doping in wielrennen:
Heb je het niet gehoord: Iedereen is schuldig tot het anderzijds is bewezen.
En indien er geen bewijs is: Dan is hij nog schuldig.
Dus kort samengevat: Iedereen is schuldig aan doping en we stoppen gewoon met wielrennen te bekijken.
-Hollow Knight, 4 mei 2020-

Headlines

Materiaalzone

Populair