Alberto Bettiol ook volgend jaar bij EF Pro Cycling

woensdag 5 augustus 2020 om 09:17
Alberto Bettiol ook volgend jaar bij EF Pro Cycling

© Cor Vos

Ronde van Vlaanderen-winnaar Alberto Bettiol heeft zijn contract bij EF Pro Cycling met een jaartje verlengd. “Alberto is een klasbak”, zegt teammanager Jonathan Vaughters. “Hij is op zijn zachtst gezegd een belangrijk onderdeel van ons team.”

Bettiol brak vorig jaar helemaal door met winst in de Ronde van Vlaanderen. Begin dit jaar bevestigde hij met tijdritwinst in de Ster van Bessèges, terwijl hij vorige zaterdag nog mee de finale van Strade Bianche kleurde. Hij kwam uiteindelijk als vierde over de streep in Siena. Bij EF zijn ze niet weinig tevreden dat ze de 26-jarige Italiaan nog een jaartje langer in hun team kunnen houden.

“Hij is al jaren een belangrijk deel van de ploeg en we koersen én dineren allemaal graag met hem”, lacht Vaughters in de aankondiging op de teamwebsite. “Zijn klasse is duidelijk, van Vlaanderen tot zijn recente prestatie in Strade Bianche.”

“Deze ploeg is als een tweede gezin voor mij”, vertelt Bettiol er zelf over. “Het is de perfecte omgevingen voor mij om verder te groeien en ik krijg er sinds mijn terugkeer in 2018 veel vertrouwen. Dankzij deze ploeg kon ik de Ronde van Vlaanderen winnen. En de prima verstandhouding met de teammaats en alle stafleden maken het een stuk gemakkelijker om veel van huis weg te zijn.”

Bettiol rijdt zaterdag Milaan-San Remo, gevolgd door de Ronde van Lombardije. Daarna bereidt hij zich voor op de Ronde van Frankrijk.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Wheely 5 augustus 2020 om 09:28

Heeft zich in de Strade definitief bevestigd als kerel waar je rekening mee moet houden als de koers zwaar wordt. Fijn dat dit huwelijk standhoudt, het roze staat hem goed!

Chris Van Uden 5 augustus 2020 om 09:42

Goede zaak dat EF hem kan behouden. Begint inderdaad steeds meer van zijn belofte waar te maken. Reed zaterdag erg sterk in de de Strade Bianchi.

Dikke Vrouw 5 augustus 2020 om 10:00

1 jaar extra is wel maar pover voor iemand van 26. Of heeft dit te maken met onzekerheid over sponsor?

Chris Van Uden 5 augustus 2020 om 11:25

Of Bettiol die zich niet te lang wil vastleggen voor het geval er betere aanbiedingen komen…

josi 5 augustus 2020 om 10:21

Het meest verrassend is dat het maar een verlenging van 1 jaar is. Toch een renner die je graag voor meerdere jaren zou willen vastleggen.

Chris Van Uden 5 augustus 2020 om 11:27

Misschien wil Bettiol maar voor één jaar tekenen…

S. Morgenstern 5 augustus 2020 om 11:31

EF heeft voor 2022 slechts twee renners onder contract, dus het lijkt me inderdaad dat Vaughters voor dan geen grote contracten op zich wil nemen zonder een sponsor.

Chris Van Uden 5 augustus 2020 om 12:19

Dat wist ik niet. Dan lijkt dat inderdaad de meest logische verklaring voor het eenjarige contract.

Kevin Lowagie 5 augustus 2020 om 10:32

Hij heeft toch bevestigd in de Strade Bianchi dat hij kan uitgroeien tot de kopman bj EF Education in het eendagswerk.

Wheely 5 augustus 2020 om 12:06

Wat zou Sep gaan doen? Lijkt hem niet te gaan worden met hem of zou een ander team hem weer een impuls kunnen geven? Hij lijkt het wel naar zijn zin te hebben bij EF maar ik gun deze gast nog echt zo een mooie klassieke zege!

Limal 5 augustus 2020 om 12:26

Ik heb vaak de indruk dat alle pech doorheen de jaren hem mentaal gekwetst hebben, dat hij er zelf niet meer in gelooft dat die grote overwinning nog kan. Spijtig, want heel sympathieke kerel en met zo’n grote motor had winst in de RVV of PR er zeker ooit ingezeten. Hij is wel nog altijd maar 32 dus ik hoop dat hij nog enkele mooie jaren in zich heeft.

KV97 5 augustus 2020 om 16:36

Sep weer terug naar Jumbo-Visma zie ik wel zitten samen een sterk blok vormen met Van Aert in de klassiekers.

Bummetje 5 augustus 2020 om 16:33

Bettiol heeft medekopmannen nodig in het klassieke werk. Gelukkig heeft hij dat nu met Vanmarcke, Langeveld en Clarke. Hij geeft zelf ook al aan dat hij dankzij zijn ploeg de RVV heeft kunnen winnen. Bij een ploeg als DQS zou hij dat ook kunnen, maar bij een ploeg waar hij absolute kopman is waarschijnlijk niet.

Headlines

Materiaalzone

Populair