Alafaci mag in Giro blijven ondanks gooien bidon

vrijdag 26 mei 2017 om 19:49
Alafaci mag in Giro blijven ondanks gooien bidon

foto: Sirotti

Eugenio Alafaci heeft een boete van 200 Zwitserse Frank en één minuut tijdstraf gekregen voor het gooien van een bidon tijdens de negentiende etappe van de Giro d’Italia. De renner van Trek-Segafredo hoeft dus niet naar huis.

Rory Sutherland was degene die de bidon tegen zich aan kreeg. De Australiër in Spaanse dienst is verrast over de straf. “That’s it?”, twittert hij.

Eerder deze ronde werd Javier Moreno (Bahrein Merida) wél de Giro uitgezet wegens misdragingen in het peloton.

Dit artikel delen:

25 Reacties

ruudenkit 26 mei 2017 om 19:51

Dat slaat nergens op, zou gewook binnen 1 minuut uit het peloton gepikt moeten worden

TeamNL 26 mei 2017 om 19:53

Toevallig een Italiaan…

Jelmerbelkin 26 mei 2017 om 19:54

Voor 5 km/h te hard krijg je een hogere boete…

Tuubke 26 mei 2017 om 19:54

Het moet potdorie niet gekker worden. Een bidon midden in een peloton mikken is levensgevaarlijk, daar hoort onmiddellijke diskwalificatie op te staan.

freire93 26 mei 2017 om 19:55

edit redactie: scherp, thanks

Lopopodium 26 mei 2017 om 20:00

Steels werd zo ooit uit de Tour de France gekieperd (weliswaar een gegooide bidon in een massasprint). Vond dit ook wel op z’n plek geweest. Je zal maar over zo’n bidon vallen…

Sagan=hulk 26 mei 2017 om 20:09

Laat Alafaci en Sutherland samen op café gaan, een paar pinten en de zaak zal vlug beklonken zijn. In het heetst van de strijd doe je al eens iets dom en het zou toch jammer zijn om iemand twee dagen voor Milaan naar huis te sturen.

josi 26 mei 2017 om 20:10

Is de geplaatste foto genomen nadat Sutherland de uitspraak had vernomen? Dat zou natuurlijk een hoop verklaren.

xistnc 26 mei 2017 om 20:13

Laf om Sutherland te kiezen. Mik eens op iets kleiners.

robotour 26 mei 2017 om 20:21

Ik moet eerlijk zeggen dat hij van mij die Sutherland wel had mogen raken. Sutherland maakt een zeer bewuste onnodige manouvre, waardoor de Trekrenner die al op de kant zit schrikt, maar gelukkig niet ten val komt.

SolerEritrean 26 mei 2017 om 20:26

@robotour

Wat is dat nu voor een kromme redenering? Als iedereen die in het peloton naar links of rechts stuurt een bus tegen zich aan zou krijgen…
Had gewoon uitsluiting moeten zijn, UCI à deux vitesses, lekker Italiaantjes paaien.

LutsenkoFan 26 mei 2017 om 20:31

Mwah.. Zo gevaarlijk is zo’n bidon ook weer niet (een lege tenminste).
Elke koers die ik rijd zijn er altijd een paar bidons die je probeert te ontwijken maar als je erover heen rijdt deuken ze in.

Velominatus 26 mei 2017 om 20:34

Sutherland en die andere Movistar achter hem zijn ook niet brandschoon.
Ik zeg alle drie uit koers nemen.

Lopopodium 26 mei 2017 om 20:39

Die bidons zullen waarschijnlijk alleen indeuken als je ze in het midden overdwars overrijdt. Maar als je de bodem of de dop raakt, lig je waarschijnlijk op de grond.

robotour 26 mei 2017 om 20:40

@solereritrean. Ik weet niet of je het moment in koers gezien hebt, maar het is echt bewust wat die Sutherland doet.

iLLan 26 mei 2017 om 20:47

Als Alafaci er uit hadden willen halen hadden ze Sutherland er ook uit mogen halen, die zit ook met zijn handen aan een andere renner, toch ook echt niet de bedoeling.

leegloper 26 mei 2017 om 22:50

Waarom werpt Sutherland zich eigenlijk tussen die treks? Nogal link.
Overigens dacht ik dat dit een simpel geval van uitsluiting was. Les van deze week: Je mag niet over een stoepje rijden, maar wel bewust een bidon gooien naar een mederenner voorin het peloton.

Retro Lex 26 mei 2017 om 22:59

En die renner ( ben z'n naam kwijt ) die Kittel een klap gaf in Oman ( af was het Dubai) kreeg een paar weken schorsing.
En dan 1 minuut straftijd voor een renner die op meer dan 4 uur staat. ? Das toch geen straf dan ?
Les van de week. Niet slaan maar met Bidon gooien

SolerEritrean 26 mei 2017 om 23:09

@robotour

Staat toch los ervan of je een bus naar iemand gooit (op kop van de groep zijnde)

sooike 26 mei 2017 om 23:26

Volgens mij reed hij ook nog over de stoep!

Col du Bramont 26 mei 2017 om 23:51

Haha, ja hij reed een stukje over een bijna niet zichtbare stoep. Dat mag nu eenmaal niet.
Italiaans is in deze een detail, een niet onbelangrijk detail :).

Laatste man 27 mei 2017 om 00:22

Uitsluiting. Overigens is de jury vaak neutraal qua nationaliteit.

Wheely 27 mei 2017 om 00:56

Kennen jullie Alafaci niet?

Stenalic 27 mei 2017 om 08:38

edit redactie: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

Toevallig lees ik net soortgelijke reacties/opmerking en die blijven staan. Lekker consequent van de redactie.

Moosje07 27 mei 2017 om 11:36

Tja, vond t ook niet zo extreem als wat moreno deed, dit kan eens gebeuren uit frustratie

Headlines

Materiaalzone

Populair