AG2R La Mondiale bevestigt komst Greg Van Avermaet en Michael Schär

maandag 10 augustus 2020 om 11:03
AG2R La Mondiale bevestigt komst Greg Van Avermaet en Michael Schär

Van Avermaet - foto: Cor Vos

Greg Van Avermaet koerst de komende seizoenen in het AG2R La Mondiale-tricot. De olympische kampioen van Rio (’16) komt over van CCC (ex-BMC), waar hij na tien jaar vertrekt. Michael Schär bewandelt hetzelfde pad. Beide renners tekenen voor drie jaar.

Van Avermaet (35) is blij en gemotiveerd om aan zijn nieuwe avontuur te beginnen. “Ik heb tien mooie jaren gehad in de structuur van Jim Ochowicz (bij CCC en voorganger BMC, red) en ik ga nu een nieuwe uitdaging aan. Ik ben blij dat Vincent Lavenu zoveel vertrouwen in mij toont en ik wil het beste van mezelf laten zien om geweldige resultaten te behalen. Het vooruitzicht om met Oliver Naesen samen te werken met als doel klassiekers te winnen, is bijzonder spannend.”

Zijn doelen blijven dezelfde voor de Belgische renner, die naast de olympische titel in Rio (2016) ook Parijs-Roubaix (2017), Omloop Het Nieuwsblad (2016-17), Tirreno-Adriatico (2016) en de GP de Montréal (2016 en 2019) wist te winnen. “Dat blijven het winnen van wedstrijden als de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix en etappes in de Tour de France en de gele trui zolang mogelijk dragen.”

Schär – foto: Cor Vos

Van Avermaet ziet zijn jarenlange ploeggenoot Schär (33) mee verhuizen. “Ik ben erg enthousiast om te beginnen aan een nieuw hoofdstuk in mijn carrière”, aldus de Zwitser. “Ik ben overtuigd van het sportproject van Vincent Lavenu, een echte wielerliefhebber. Mathias Frank en hij spreken altijd veelbelovend over AG2R La Mondiale. Vooral in de klassiekers kunnen we mooie prestaties neerzetten met het duo Van Avermaet-Naesen. Ik zal ze daarbij graag helpen.

Voorbeeld
Voor teammanager Lavenu geeft het veel voldoening dat hij beide renners heeft binnengehaald. “Greg is een geweldige kampioen en toont ongelooflijke consistentie op het hoogste niveau. Zijn ervaring, onvermoeibaarheid en zijn harde werk zijn belangrijk in ons ontwikkelingstraject. Hij zal een voorbeeld zijn voor onze jonge renners. Zijn band met zijn vriend Naesen, met wie hij soms traint, zal een extra voordeel zijn.”

Dit artikel delen:

30 Reacties

AWestie 10 augustus 2020 om 11:09

Next up Jungles?

SoloSlim 10 augustus 2020 om 17:25

Dit is het antwoord vann Oli op deze vraag: “Geen idee, al moet ik wel zeggen dat Bob tijdens de Strade Bianche wel zeer enthousiast dag kwam zeggen en een praatje slaan.. Dus wie weet”

Jean Dumas 10 augustus 2020 om 11:09

Goede keuze, deze transfer klopt. Jaren gaan wel tellen voor Greg.

Domestique 10 augustus 2020 om 11:33

Ook weinig teams waar hij nog voor 3 jaar kon tekenen denk ik, en uiteraard is hij hier ook goed omringd voor in de klassiekers.

Franco Ballerini 10 augustus 2020 om 12:21

Hoezo tellen? 8e in SB en 8e in MSR. Dan ben je gewoon nog wereldtop.

Jean Dumas 10 augustus 2020 om 13:19

Ik bedoel, hij heeft niet zoveel kansen meer als vroeger. Vlaanderen zie ik hem nog wel een keer winnen.

Wheely 10 augustus 2020 om 11:11

Supergezellig samen met Naesen, echt cute! Lekker die stomme gouden helm af en koersen met je vrinden!

Fieldbird 10 augustus 2020 om 11:19

Lekker, mooie klassiekerkern hebben ze nu. De BMC’s zullen ‘m wel overgehaald hebben.

LB117 10 augustus 2020 om 11:21

Lekker team voor dn Greg.
Zat er aan te komen met de transfers van z’n vrienden van de parelvissers

jappe666 10 augustus 2020 om 11:22

Interessante selectiepolitiek wel. Een blik Belgen (Van Avermaet, Naesen (2x), Dewulf en Van Hoecke) voor de klassiekers, en allemaal Fransen voor de rest van het seizoen. De verdwaalde Fin, Italiaan, Luxemburger en Amerikaan even buiten beschouwing gelaten.

Mille 10 augustus 2020 om 11:27

Vandenbergh ook nog. Stevig blok.

Domestique 10 augustus 2020 om 11:31

Zeker opvallend aangezien AG2R enkel in Frankrijk actief is. Bij nieuwe sponsor Citroën ligt dat uiteraard wel anders en zoveel Franse toprenners zijn er niet (vrij).

jappe666 10 augustus 2020 om 14:46

@Mille: Vandenbergh is nog een vraagteken, is einde contract.

Thoin 10 augustus 2020 om 11:25

Micky gaat waar Greg gaat

Scott Sunderland 10 augustus 2020 om 11:25

Goede keuze en meer ondersteuning voor hem in het voorjaar. Zijn huidige ploeg CCC is een ramp. Hij is inmiddels op leeftijd. Hij zal het moeten gaan hebben van een superdag in bijvoorbeeld de RvV. De kans dat hij deze nog wint wordt steeds kleiner.

stalle 10 augustus 2020 om 11:40

Goede deal.

Koersmaniak 10 augustus 2020 om 11:43

AG2R wordt een stevig blok in het voorjaar. Ik denk dat Naesen en Van Avermaet beide dachten: misschien kunnen we vaker winnen als we in dezelfde ploeg rijden en zo optornen tegen DQS.

Ik ben benieuwd of er nog een klimmer/ronderenner naar AG2R gaat.

Jean Dumas 10 augustus 2020 om 13:22

Zal wel een grote Franse renner zijn (budget groeit met komst Citroën als cosponsor).

HoofdIsVrij 10 augustus 2020 om 11:49

Benieuwd naar de goude elementen in het tenue. De kleuren van AG2R gaan een stuk beter samen met goud dan die van CCC, me dunkt.

KnightBiker 10 augustus 2020 om 12:28

Verbazingwekkend dat AGR2R-Citroen:
– Een pure klassiekerploeg lijkt te worden, Ik zie Naessen & van Avermaet ook niet zomaar etappes winnen in de tour
– Dat er geen klassements renners lijken te zijn
– Dat ze voor een zeer Belgisch getinte ploeg gaan (Cofidis had jaren heel veel belgen), zijn belgische renners zo populair dat ze de marketing doelstellingen van een franse top ploeg kunnen dragen?

Ze hebben toch zeker wat slag kracht nodig in het hooggebergte, op zijn minst een renner die bewezen etappes kan winnen in de tour.

platteprijs 10 augustus 2020 om 12:31

Lachen hoe Naessen op de komst van Van Avermaet reageert: ‘Eindelijk iemand die mijn bidons gaat halen.’ (bron: Sporza)

Scott Sunderland 10 augustus 2020 om 14:00

Dat is mooie humor !

Mille 10 augustus 2020 om 14:53

Zalig :-)

Arie den Blanken 10 augustus 2020 om 19:59

Fantastische humorist. Mooier dan al die serieuze sportieve bespiegelingen hier

koos1 10 augustus 2020 om 13:05

Dat wordt een sterke ploeg voor de klassiekers. Voor de rondes wordt het dan wel weer van een klassementsploeg een ploeg die moet gaan aanvallen.

Murcia 10 augustus 2020 om 13:19

Lavenu geloofd dus niet in de Lefevere doctrine mbt renners van 35+. De ploeg heeft besloten tot een koerswijziging en besloten vol in te zetten op de klassiekers. Dat valt te prijzen en met Naessen, Greg en eventueel Jungels zijn de kansen op succes niet gering.
Ik ben benieuwd of deze ontwikkelingen er voor zorgen dat Dillier vertrekt (TJV?) Zijn kansen worden nu alleen maar kleiner.

Frank V 10 augustus 2020 om 13:44

Gaan ze nu eindelijk ook die bruine broeken afvoeren?

jappe666 10 augustus 2020 om 14:51

Was ik ook al aan het denken.
Met die gebronzeerde benen van Van Avermaet gaat het lijken dat hij geen broek aanheeft als ze dat bruine exemplaar behouden.

Hopelijk zorgt nieuwe sponsor Citroën voor wat kleur.

john 10 augustus 2020 om 14:35

Qua leeftijd zat hij beter bij Israël up nation nou is hij al direct den bompa van de groep ,en bij israel was hij een van de jonkies

Japsie 10 augustus 2020 om 22:11

Een driejarig contract. Bizar.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair