Afgestapte Tim Wellens: “Het bobijntje is af, ik heb rust nodig”

vrijdag 15 juni 2018 om 12:01

foto: Sirotti

Tim Wellens is gisteren afgestapt in de zesde etappe van de Ronde van Zwitserland. De Belg van Lotto Soudal had de hele week al een leeg gevoel, schrijft Het Nieuwsblad.


“Zodra ik hogere wattages moest duwen, voelde ik mijn benen verzuren”, zei Wellens. “Het is met onder andere de Ruta del Sol, Parijs-Nice, de Ardennenklassiekers en de Giro een zwaar seizoen. Het bobijntje is af, ik heb rust nodig.”

Belgisch kampioenschap groot vraagteken
De Tour de France stond al niet op het programma voor Wellens, die in de Giro de sterkste was in de vierde etappe. Ook schreef hij dit seizoen al de Trofeo Serra de Tramuntana, de Brabantse Pijl en twee ritten in de Ruta del Sol op zijn naam. Voordat de Belg aan zijn rustperiode begint, rijdt hij eerst nog het Belgisch kampioenschap op de weg.

“Ik had gehoopt dat goed te zijn. Daarom had ik hier graag uitgereden. Maar nu wordt het BK een groot vraagteken. Ik zal er wel bij zijn, maar met welke vorm? Afwachten”, zei hij tot slot.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Veloburto 15 juni 2018 om 12:23

Wat is een bobijntje? Bobine van het menselijk lichaam?

Poeksel 15 juni 2018 om 12:27

Een garenklos.

Veloburto 15 juni 2018 om 12:34

Ah oké, dat verklaart een hoop. (???)

kielabokki 15 juni 2018 om 12:38

Af als in draad is op van de klos.

vanSpringel 15 juni 2018 om 12:41

Teveel rondemissen gekust. Nu Pfeiffer ?

LB117 15 juni 2018 om 12:41

Bobijntje is af.. heerlijke uitspraak!

Sagan=hulk 15 juni 2018 om 12:52

Knechten op het BK en dan rustig opbouwen richting najaarsklassiekers. Ronde Van Polen zou hij zelfs beter laten vallen, zodat hij top is in Canada en misschien nog eens een goede Ronde Van Lombardije daarna.

CeRo 15 juni 2018 om 13:01

Het WK en de Ronde van Lombardije zijn zijn hoofddoelen in het najaar.

Wheely 15 juni 2018 om 13:05

“Het bobijntje is af” :D Heerlijk, ik ga echt helemaal stuk hier. Belgische renners ik houd van ze.

Thijs E 15 juni 2018 om 13:17

Het kaarsje is uit

Gelei 15 juni 2018 om 15:19

Je moet er mee oppassen want voor je het weet heb je den draad. https://youtu.be/_subcnZKpWU

wielrenner 15 juni 2018 om 18:54

Tsja, lijkt me logisch, verbazend daarentegen dat die Oomen met net zo’n programma onvermoeibaar doorgaat…Terwijl een Dumoulin met een magerder voorprogramma na de Giro aan rust toewas.