Petit de snelste in proloog Luxemburg, Sinkeldam zesde

Door , woensdag 3 juni 2015 om 21:06
Petit de snelste in proloog Luxemburg, Sinkeldam zesde

foto: Sirotti

Adrien Petit heeft de proloog in de Ronde van Luxemburg op zijn naam geschreven. De Fransman van Cofidis legde het 2,7 kilometer in de hoofdstad van het groothertogdom als snelste af. Hij deed dat in 3 minuten en 58 seconden. Bryan Coquard (Europcar) kwam drie tellen tekort op zijn landgenoot.

Door zijn proloogzege is Petit de eerste drager van de leiderstrui in de vijfdaagse ronde. Ramon Sinkeldam is de beste Nederlander op de zesde plek.

flag-lu Tour de Luxembourg 2015 (2.HC)
Uitslag proloog: Luxemburg – Luxemburg (2,667 km)
1. flag-fr Adrien Petit (Cofidis) in 3m58s
2. flag-fr Bryan Coquard (Europcar) op 3s
3. flag-fr Arnaud Gérard (Bretagne-Séché Environnement) op 4s
4. flag-fr Jimmy Engoulvent (Europcar) op 5s
5. flag-fr Cyril Lemoine (Cofidis) op 6s
6. flag-nl Ramon Sinkeldam (Giant-Alpecin) op 7s
7. flag-lu Alex Kirsch (Cult Energy) z.t.
8. flag-be Edward Theuns (Topsport Vlaanderen-Baloise) z.t.
9. flag-de Marcel Sieberg (Lotto Soudal) op 8s
10. flag-be Pieter Vanspeybroeck (Topsport Vlaanderen-Baloise) z.t.

Algemeen klassement na de proloog
1. flag-fr Adrien Petit (Cofidis) in 3m58s
2. flag-fr Bryan Coquard (Europcar) op 3s
3. flag-fr Arnaud Gérard (Bretagne-Séché Environnement) op 4s
4. flag-fr Jimmy Engoulvent (Europcar) op 5s
5. flag-fr Cyril Lemoine (Cofidis) op 6s
6. flag-nl Ramon Sinkeldam (Giant-Alpecin) op 7s
7. flag-lu Alex Kirsch (Cult Energy) z.t.
8. flag-be Edward Theuns (Topsport Vlaanderen-Baloise) z.t.
9. flag-de Marcel Sieberg (Lotto Soudal) op 8s
10. flag-be Pieter Vanspeybroeck (Topsport Vlaanderen-Baloise) z.t.

Uitslag en klassement

Dit artikel delen:

19 Reacties

xistnc 3 juni 2015 om 21:09

Brammeier? Die is dan door de Luxemburgse liveticker volledig over het hoofd gezien: “Sieger ist Adrien Petit vor seinen französischen Landsleuten Bryan Coquard und Arnaud Gérard.”

kartje 3 juni 2015 om 21:10

Waar is Engoulvent? :D

el cyclisto 3 juni 2015 om 21:12

wie is het nou?

Bappos 3 juni 2015 om 21:14

Brammeier heeft toch gewonnen?
Verder is de tijd van Coquard niet 3:59???????

denistel 3 juni 2015 om 21:15

engoulvent 5e denk ik. rare live stream maar je kon tenminste wat zien,

Mathias Frank 3 juni 2015 om 21:15

Nja, die Brammeier wel een goede renner. Misschien heeft onze Nick iets van zijn bier gestolen….

Bappos 3 juni 2015 om 21:17

Nick is een beetje de doupe van de verschillende berichten.

WinegumJoe 3 juni 2015 om 21:25

Als ik me niet vergis:

1. Petit
2. Coquard
3. Gerard
4. Engoulvent
5. Lemoine
6. Sinkeldam
7. Kirsch
8. Sieberg

Giopicorno 3 juni 2015 om 21:36

Frans kampioenschap proloogrijden zo te zien
bappos +1

WinegumJoe 3 juni 2015 om 21:43

Achtste plek voor Edward Theuns. Sieberg negende en Pieter Vanspeybrouck vervolledigt de top-10.

Othello 3 juni 2015 om 22:08

op Twitter werd Brammeier ook als snelste gemeld. Staat nu laatste op PCS op 1:22 :S

alsjewint 3 juni 2015 om 22:14

@Kartje

Egoulvent misschien weer rechtsaf een parkeergarage in gereden.?

xistnc 3 juni 2015 om 22:38

Huub Duyn netjes 19e. Verder is het weer niet veel met de Roompotters en tijdrijden: 7 man bij de tweede helft van het deelnemersveld.

r525 3 juni 2015 om 22:47

@Alsjewint
Is dat hem serieus een keer gebeurd?

horsm 3 juni 2015 om 23:24

Sinkeldam niet iets voor Lotto-Jumbo?

Wheely 4 juni 2015 om 01:18

There was a brief moment of excitement in the MTN-Qhubeka p/b Samsung camp as Matt Brammeier was initially said to have crossed the line with a blistering fast 3’52”. This was clearly incorrect as he actually had to walk the final kilometer after succumbing to a mechanical incident.
:o

Goeseboer 4 juni 2015 om 04:47

Kijk al een tijdje uit naar aansprekende prestaties van het grote talent Sinkeldam. Begrijp dat er altijd meerdere belangen zijn of koersen die hem minder passen, maar zoetjesaan lijkt me de tijd rijp of is wat hij nu laat zien de max?