Adrie van der Poel: “Mathieu moet proberen het geel zo lang mogelijk te houden”

maandag 28 juni 2021 om 12:04
Video

Voor Adrie van der Poel was het een uniek moment om zijn zoon Mathieu in Mûr-de-Bretagne een etappezege en de gele trui in de Tour de France te zien pakken. “Hoelang hij in het geel rijdt? Voor hem is het nu zaak om te proberen die trui zo lang mogelijk te houden en gespaard te blijven van pech. En dan is er veel mogelijk”, vertelde hij voor de camera van WielerFlits.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

24 Reacties

madeinstars 28 juni 2021 om 12:08

Met ‘zo lang mogelijk’ zal hij toch ‘tot de tijdrit’ bedoelen, lijkt me. Als hij daar 8 seconden op Ala en 13/14 op Pog/Rog kan verdedigen, dan mag dat een klein wonder heten.

Daniel17 28 juni 2021 om 12:09

Het zal me niets verbazen als hij hem in rit 7 probeert terug te pakken

Jean Dumas 28 juni 2021 om 12:10

Lijkt mij dat Mathieu het geel verliest in Laval en vrijdag nog voor de zege gaat. Voor de Alpen stapt hij af.

Wheely 28 juni 2021 om 12:12

Ja zoiets inderdaad.

TheBigShow 28 juni 2021 om 12:46

Iedereen verwacht dat hij afstapt. Hij doet altijd dingen die je niet verwacht…

Ajvenema 28 juni 2021 om 12:48

Ik verwacht dat ie nog 3 ritten plus groen pakt, en wint in Parijs!

Noordbiker 28 juni 2021 om 13:38

Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenario.
Maar ja, meestal doet hij dingen die je niet verwacht of voor mogelijk houdt, dus dan is het eigenlijk weer niet zo waarschijnlijk en flikt hij het op een ander manier haha.

Lalsacien 28 juni 2021 om 14:46

Voor de franse tv zei hij dat hij de Tour graag zou willen uitrijden!

Wheely 28 juni 2021 om 12:12

Mathieu gaat de Tour toch helemaal niet uitrijden, trui verdedigen tot aan de tijdrit, nog wat bergen meepakken en dan op naar de Spelen lijkt me.

Koers 28 juni 2021 om 12:15

Meespringen voor de bergpuntjes, dan kan hij de bollen nog 2 dagen aan na de tt

horsm 28 juni 2021 om 12:20

Normaal gesproken verwacht je niet dat hij het geel houdt in de tijdrit. Maar ja, wat is ‘normaal’ met Mathieu?

In de vlakke tijdrit van 10 kilometer verloor hij 33 seconden op Alaphilipe.

thorsen 28 juni 2021 om 12:29

De BinckBank Tour tijderit is de enige die ik me van hem kan herinneren waar hij ook echt voor een resultaat moest gaan: https://www.procyclingstats.com/race/binckbank-tour/2020/stage-4

Maar die tijdrit was een heel stuk korter en dus ook niet heel representatief. Verder zijn zijn tijdrit uitslagen heel prima, maar normaal gesproken niet goed genoeg om het geel te behouden. Echter, heeft hij nu wél de motivatie en wellicht geeft het geel hem vleugels. We kunnen alleen maar dromen…

Aart van Woud 28 juni 2021 om 12:34

In de Ronde van Zwitserland reed hij ook een acceptabele tijdrit, echter wel een stuk achter Alaphilippe.

Pietspeed 28 juni 2021 om 12:58

Hij reed ook een goede, korte weliswaar, in de Tour of Great Brittany geloof ik. Als het meezit pakt hij nog boni seconden voor tijdrit. In zoverre zou hij als alles meezit tot Alpen in geel kunnen rijden

ThorHushovd 28 juni 2021 om 12:34

Wat een onzin, tuurlijk houdt hij de gele trui niet na de tijdrit. Zelfs Van Aert gaat hem in die tijdrit nog voorbij, terwijl hij meer dan een halve minuut moet goedmaken. Sterker ik verwacht dat er wel 10 renners zijn die hem voorbij zijn in gc na de tijdrit. Denk dat Adrie 'gewoon' bedoelt dat Mathieu de trui de komende twee dagen moet zien vast te houden. En dus alert zijn bij tussensprints als er nog wat te sprokkelen valt.

Pietspeed 28 juni 2021 om 13:03

Wat een onzin. Als Mathieu meesprint in aankomsten kan hij zomaar 10 of meer sec uitlopen op van Aert. Van der Poel doet echt niet zo veel onder voor de echte tijdrijders.

Wim Kruithof 28 juni 2021 om 12:41

ook dit topic mogen we naar believen weghangen in de kast der open deuren.

chasse patat 28 juni 2021 om 12:48

Mathieu heeft (lijkt mij) ook helemaal niet getraind op een tijdritfiets. Lijkt mij ook geen goede voorbereiding voor een overgang op de mountainbike. Daar is het om te doen. Inderdaad nog proberen om voor de rustdag een ritje mee te pakken. Eventueel een bonussprint pakken als die gelegenheid zich voordoet.

hjjanssen1973 28 juni 2021 om 13:17

Matje zal moeten gaan sprinten om geel te kunnen behouden.

Panache 28 juni 2021 om 13:24

Woensdag geel verliezen, vrijdag geel terugpakken.

de adelaar 28 juni 2021 om 14:49

Gewoon lekker voor goud alléén MVDP weet wanneer ie afstapt, geel is in de pocket,