Adrie van der Poel: “Mathieu kan op den duur wereldkampioen in vier disciplines zijn”

zaterdag 14 maart 2020 om 13:27
Adrie van der Poel: “Mathieu kan op den duur wereldkampioen in vier disciplines zijn”

foto: Cor Vos

Wereldkampioen worden in de disciplines veldrijden, weg en mountainbike: het speelt al langer in het hoofd van Mathieu van der Poel. Mooi, maar makkelijk zou het sowieso niet worden erkende hij al. Zijn vader Adrie van der Poel zet er echter een extra uitdaging bij: het WK tijdrijden.

“Een van zijn uitdagingen is wereldkampioen worden in drie disciplines, maar ik denk dat je daar op de lange termijn het WK tijdrijden bij kunt zetten”, vertelde Adrie van der Poel in een gesprek met VRT-journalist Ruben Van Gucht. “Ik denk dat hij dat ook moet kunnen. Dat zijn dan vier WK-titels in vier verschillende disciplines.”

Dat het Mathieu van der Poel niet zozeer motiveert dat niemand hem dat ooit heeft voorgedaan, zei zijn vader. “Hij houdt van uitdagingen. Zijn tijdrit in de Tour of Britain vorig seizoen was goed, bij de jeugd heeft hij goede tijdritten gereden, hij is Nederlands kampioen geweest (in 2011 bij de nieuwelingen, red). Zijn basis van hardrijden is er en van daaruit kun je verfijnen.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

chasse patat 14 maart 2020 om 13:46

Waarom dan ook niet op de baan aan het einde van zijn carrière? Puntenkoers bv.

Fast Freddy 14 maart 2020 om 17:16

Idd, wat Schippie kan moet Matje ook kunnen :)

S. Morgenstern 14 maart 2020 om 17:38

Roeien?

Deo 14 maart 2020 om 13:51

BMX er ook nog bij dan?

WernerFranke 14 maart 2020 om 14:46

En wereldkampioen fietsbal?

Melkzuur 14 maart 2020 om 14:48

Gemakkelijk gezegd als je weet dat hij dat toch nooit zal proberen.

Koekkebakker 14 maart 2020 om 14:53

hij kan vast ook nog heel hard schaatsen!

Tuubke 14 maart 2020 om 14:59

En vergeet het onderwaterdammen niet!

blix 14 maart 2020 om 15:19

En WK Gravel, en WK E-MTB…

Turtlehead 14 maart 2020 om 15:54

Fixed gear…

TJ 14 maart 2020 om 15:55

MotoGP ook doen?

Hensie 14 maart 2020 om 16:13

Snooker, sowieso.

Arie den Blanken 15 maart 2020 om 10:29

Eens snooker , en is op TV ook nog leuker om te zien dan de koersen op de weg.

de geselaar 14 maart 2020 om 16:18

WK Luchtfietsen?
WK Eenwielfietsen?
WK Velocipede?
WK Fietsen met zijwieltjes?
WK Loopfietsen?
En ga zo maar door, hij heeft nog genoeg keuze ……

Wbv14 14 maart 2020 om 18:21

Vergeet nie het wk waterfietsen he

Verweggistan 15 maart 2020 om 12:08

Tegenwindfietsen

Samlambeej 14 maart 2020 om 16:27

opwindend

Retro Lex 14 maart 2020 om 16:50

Schaatsen in de winter ( zowel Short track, lange baan en marathon )
En ’s avonds naar het zwembad Schoonspringen. of baantjes ……

Baik-Baik 14 maart 2020 om 17:02

Iemand een uitslag van dat NK bij de nieuwelingen? Ik ben benieuwd wie er om hem heen stond.

yo-eddy 14 maart 2020 om 17:54

ITT Tour of Britain was niet slecht https://www.cyclingstage.com/tour-of-britain-2019/stage-6-results-gb-2019/

reed daar hard maar op safe ….. en we weten allemaal dat hij een uurtje vrij hard kan trappen, dus als hij erop gaat trainen …… als …….

Barry Batsbak 14 maart 2020 om 18:42

Dit voorjaar komt daar mogelijk al het WK Zwiften bij.

Peter Pieterse 14 maart 2020 om 20:52

Hij is erg soepel en technisch.
Misschien schaatst hij nog beter

Arie den Blanken 15 maart 2020 om 10:35

Ik ben van mening dat als hij een Olympische Gouden medaille belangrijk vindt hij beter voor een van de uithoudings discipline op de piste had gekozen. Daarin lijkt me de kans heel wat groter op succes dan i het MTB-en
Goud op de OS is voor topsporters vooral belangrijk omdat ze er jaren ook na hun actieve carrière nog financieel profijt van hebben.

Damien Heuvel 16 maart 2020 om 00:46

Inderdaad eerst maar eens zien of hij z’n grote doel voor dit seizoen kan behalen. Goud in het mountainbiken.

De wereldtitel mountainbiken pakken is hem vorig jaar iig al niet gelukt. Net zo min als de wereldtitel op de weg te pakken op een parkoers dat hem toch echt op z’n lijf geschreven was. Daarnaast heeft hij misschien ook nog wel de mazzel gehad dat Van Aert zich meer op het weg racen is gaan richten en daarnaast nog aan het terugkomen was van z’n zware blessure, want anders was het misschien gewoon de vierde wereldtitel veldrijden op rij geweest voor Woutje.

Dus die wereldtitels in vier verschillende disciplines ?? Ach… zeg nooit nooit. Maar ik zie het niet snel gebeuren.