‘Adam Yates is in onderhandeling met UAE Emirates’

zaterdag 17 september 2022 om 10:46
‘Adam Yates is in onderhandeling met UAE Emirates’

foto: Cor Vos

VeloNews meldt dat UAE Emirates in onderhandeling is met Adam Yates. De Brit van INEOS Grenadiers werd dit jaar negende in de Tour de France en won de Deutschland Tour. Na het Canadese tweeluik gaf Yates al een tipje van de sluier. “Jullie zullen het snel weten”, zei de klassementsrenner toen.

UAE Emirates zou een van de ploegen zijn die in de running is. Yates zou daar klassementsmannen als Tadej Pogacar, Juan Ayuso en João Almeida tegenkomen. Eerder waren er al geruchten dat er interesse was vanuit het kamp van BikeExchange-Jayco, waar de tweelingbroer van Adam, Simon in de ploeg zit. Ook B&B-Hotels KTM zou interesse hebben in Yates, die bij INEOS Grenadiers een aflopend contract heeft.

Ploegleider van UAE Emirates Mauro Gianetti zou overigens aan VeloNews het volgende hebben laten weten: “Ja, we zijn met hem in gesprek. Ik denk echter dat meerdere ploegen met hem aan het praten zijn.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Ronellenfitsch 17 september 2022 om 10:53

Voor 100% zekerheid op UAE Tour winst wel een goede aankoop …

6
bilthoven 17 september 2022 om 11:08

Dat hij in de belangstelling van meerdere ploegen staat verbaast mij niets. Ook al is hij dan niet bepaald een veelwinnaar, hij heeft wel de meeste UCI punten van zijn ploeg verzameld. Lijkt me voor alle topploegen nog steeds een uiterst waardevolle renner.

3
Dikke Kater 17 september 2022 om 12:16

Meer dan Carapaz?

0
Shinzawai 17 september 2022 om 13:18

@Dikke Kater: Yates staat 12e, Carapaz 15e.

0
KJP 17 september 2022 om 11:47

Hoop dat hij naar Bex gaat. Het wielrennen wordt er niet leuker op als straks alle goede renners verdeeld zitten over een vijftal/zestal ploegen.

1
De Dikbilgorgel van Dorestad 17 september 2022 om 11:44

Is dat een Vlaams spreekwoord, ‘een tipje van de sluier geven’?

0
Marlin 17 september 2022 om 15:03

De uitdrukking is : een tipje van de sluier oplichten. Waarom je verwijst naar “een Vlaams spreekwoord” is mij een raadsel. Het is een doodnormale Nederlandse uitdrukking. Maar misschien niet gekend bij sommige analfabeten op dit forum.
Een tipje van de sluier “geven”, zoals in het artikel van dit “Nederlands” wielerforum te lezen valt, is niet alleen foutief, maar heeft op zich ook geen enkele betekenis. Dat zelfs de redactie van WF zich aan deze fouten bezondigt, is onbegrijpelijk.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 17 september 2022 om 15:20

Foutief taalgebruik wordt hier regelmatig gerechtvaardigd onder het mom van ‘Vlaamse (wieler-)taal’ of een verwijzing naar obscure websites met regionale uitdrukkingen.

-1
jooprioolpijp 17 september 2022 om 15:07

Rare manoeuvre van UAE. Wat moeten ze met nog een subtopper in het rondewerk? Yates gaat echt niet knechten voor Pogacar. Waar Jumbo nadrukkelijk (luxe) knechten haalt die ook willen knechten, en daar heldere afspraken over maakt, lijkt UAE gewoon op te kopen wat er op de markt is.

-3
Mooie Sjors 17 september 2022 om 15:35

Want jij weet pertinent zeker dat Yates, die de laatste jaren duidelijk tekort is gekomen als kopman voor grote rondes, niet wil knechten voor Pogacar?

Domme, domme UAE. :D

-1
vevie 17 september 2022 om 16:06

Hij zou iig goed gek zijn als hij gaat knechten. Yates kan nog een paar jaar overal zelf top 10 of meer rijden. Laten dit soort renners aub voor zichzelf blijven rijden (al ze zelf niet nadrukkelijk aan geven te willen knechten) en niet in dienst van anderen.

0
jooprioolpijp 17 september 2022 om 17:21

@Mooie Sjors – Denk je niet dat Yates bij Ineos had kunnen blijven als hij zin zou hebben om in het treintje van een mogelijke tourwinnaar plaats te nemen?

0
Mooie Sjors 17 september 2022 om 17:46

Wie bij Ineos gaat Pogacar verslaan dan?

0
jooprioolpijp 17 september 2022 om 18:08

zeker is niks, maar Bernal mits weer op niveau en in de toekomst Rodriguez. Je kunt ook vragen: wie bij UAE gaat Vingegaard verslaan? ;-)

0
Mooie Sjors 17 september 2022 om 18:18

Is ook gewoon duidelijk worden dat hij zelf in grote rondes en dan zeker de Tour tekort komt om voor eindwinst mee te doen.

Met de nodige oliedollars misschien nu wel te overtuigen om voor Pogi te knechten? Dan kan hij in een andere grote ronde nog altijd de concurrentie aangaan met types als Almeida en Ayuso om daar het kopmanschap op te eisen. Zo raar zou ik het allemaal niet vinden.

UAE moet ergens op zoek naar versterking om de strijd met Jumbo Visma in de Tour aan te gaan en dan vind ik Yates best een goede optie. Na een paar jaar proberen duidelijk op zijn limieten gebotst als kandidaat-groterondewinnaar en nu misschien wel bereid om in de Tour een rol als knecht op te nemen.

0
jooprioolpijp 17 september 2022 om 19:09

Zou kunnen, we gaan het zien. Je mag me aan deze discussie herinneren als Yates als een soort super-Gesink Pogacar door de bergen loodst ;-)

0
BoemBoemWvA 18 september 2022 om 02:53

Nog meer klimknechten van hetzelfde kaliber. Met McNulty Majka Soler Bennett, mede kopmannen Almeida en Ayuso en de aanwinsten die ook prima bergop kunnen. Hoeveel klimmers heb je nodig?

0
Quesada Quesada 17 september 2022 om 11:01

In plaats van gerichte versterkingen gewoon de hele top 50 van de UCI ranking een contract aanbieden en zien wie er toehapt. Kansloze ploeg.

-4
Mooie Sjors 17 september 2022 om 11:37

Lijkt me wel een goed mannetje om Pogacar te ondersteunen in de Tour. Kan daarnaast misschien nog voor eigen kans gaan in de Vuelta en wat kleinere rondes.

2
ChefSpijker 17 september 2022 om 11:39

Wellens, Grossschartner en Novak zijn inderdaad wel wereldtoppers. Hoe durven ze Yates dan ook nog eens aan de mouw te trekken.

0
Shinzawai 17 september 2022 om 12:06

UAE Emirates heeft vier renners in de top-50 van de UCI ranking, Yates zou dan de vijfde kunnen worden. Dat lijkt me toch niet exorbitant voor een van de sterkste ploegen ter wereld.

1

Headlines

Populair

Materiaalzone