Adam Hansen zet Giro voort ondanks haarscheurtje in de pols

Adam Hansen zet Giro voort ondanks haarscheurtje in de pols

foto: Sirotti (archief)

zondag 21 mei 2017 om 10:50

Adam Hansen heeft een scheurtje in zijn pols opgelopen, maar gaat wel van start in de vijftiende etappe van de Giro d’Italia. “Het is alleen mijn hand, niet mijn benen. Er zijn dus geen excuses. Het is tijd om te koersen!”, schrijft de Australiër van Lotto Soudal op Twitter.

Hansen is bezig aan zijn zeventiende grote ronde op rij. Al die rondes reed de Australiër ook uit. In de Tour de France van 2015 liep Hansen in de tweede etappe al een zware schouderblessure op, maar desondanks haalde hij Parijs.

https://twitter.com/wielerman/status/866205170811752448

Dit artikel delen:

15 Reacties

MollemaFanatic 21 mei 2017 om 11:00

Waarvoor? Een baas anyway. Go Hanssen!

flashke 21 mei 2017 om 11:04

“a probable hairline fracture in his right wrist” oftewel gewoon wat pijn in de pols zonder iets te zien op de scanner. Ik weet niet waarom hij al die rondes per se wil rijden, maar dit is geen reden voor een opgave.

TomDJ 21 mei 2017 om 11:05

Geweldige renner, een echte liefhebber.
En voor het geld hoeft hij het niet te doen, 1 van de slimste en rijkste renners van het peloton.

Wheely 21 mei 2017 om 11:14

Top dat hij door kan, het was het eerste wat door mijn hoofd schoot toen ik hem zag vallen. Mooi doel wat hij nastreeft, het leven is wat je er zelf van maakt.

the student 21 mei 2017 om 11:18

Een aantal jaar geleden won deze man nog wel eens wat. Maar dat is jammer genoeg helemaal voorbij. Hij rijdt zo veel grote rondes dat er eigenlijk geen topvorm meer in zit. Eigenlijk jammer. Nu is het alleen nog maar bidonnen halen en op kop sleuren.

Gebruikersnaam 21 mei 2017 om 11:30

Als je jezelf op je 36e nog altijd één van de beste en meest veelzijdige helpers van het profpeloton mag noemen, dan vind ik daar weinig jammer aan.

Hij heeft er het maximaal uitgehaald, menig gereputeerd profrenner kan niet eens zeggen dat ze een rit in de Giro en de Vuelta hebben gewonnen, deze kerel is daar gewoon zo dankbaar voor dat hij nu zal blijven werken en sleuren voor zijn ploeg tot ze hem van zijn fiets trekken.

the student 21 mei 2017 om 11:35

Ik denk gewoon dat als deze man nu eens zou pieken naar 2, giro en vuelta en de tour overslaat dat hij dat zeker gewoon 1 etappe per jaar blijft pakken. Je moet intrinsiek zo verschrikkelijk sterk zijn om er drie per jaar te rijden.

LutsenkoFan 21 mei 2017 om 11:42

stop aub

Velominatus 21 mei 2017 om 11:48

@Lutsenkofan Huh? Waarom?
Mooie gast, geeft de koers kleur. Graag nog een paar jaar 3 GT’s per jaar, Adam!

thorsen 21 mei 2017 om 11:50

Elke keer als hij valt in een grote ronde dan ben ik bang dat zijn record stopt. Ik moet echt nog maar eens zien of iemand in de komende 50 jaar aan zijn record komt. :)

Normaal gezien zou je idd zeggen, ga lekker naar huis. Maar dit record is toch voornamelijk waar Hansen om herinnerd zal worden. Zijn moment of fame om voor altijd in de boeken te staan. Hup Hansen Hup!

Ainu 21 mei 2017 om 12:23

Ach dit is toch mooi. Als hij in al die rondes nog nuttig werk blijft opknappen en de ploeg hem goed genoeg vindt voor een plekje in het team, dan zie ik niet waarom hij zou moeten stoppen.

Covadonga 21 mei 2017 om 13:08

Vind het maar niks. Starten om uit te rijden voor een record. Ik zie dan veel liever een jong talent in koers die zich in de kijker wil rijden om een andere reden. Maar goed, Lotto zal er ook wel iets aan hebben.

Tompot 21 mei 2017 om 14:14

N z@ covodongo jij denkt dat Handen wordt geselecteerd omdat hij een record heeft te onderhouden? Of zou het niet vanwege zijn enorme waarde voor onder andere de jongere inde ploeg zijn? Wat denk jezelf.

schipperaar 21 mei 2017 om 14:15

Aussies geven nooit op, misschien had Wilco het ook nog kunnen proberen , overwinnen verdrijft alle pijn.

frankusa 21 mei 2017 om 14:16

Hij is ook een werkpaard 1e klas, dus Lotto heeft er zeker wat aan om hem telkens mee te nemen. Dat is niet puur en alleen voor z’n record

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair