‘Adam Hansen ook komend seizoen bij Lotto Soudal’

‘Adam Hansen ook komend seizoen bij Lotto Soudal’

foto: Sirotti

Een voortzetting van Adam Hansens carrière bij Lotto Soudal lijkt gegarandeerd. De toekomst van de ervaren Australiër was vorige maand nog onzeker, maar Het Nieuwsblad meldt vandaag dat de Belgische WorldTour-formatie hem een nieuw contract heeft gegeven. Daardoor zal hij na dit jaar aan zijn negende seizoen bij de ploeg beginnen.

Hansen meldde begin september nog dat zijn toekomst onzeker was. “Ik heb een paar ideeën en halve mogelijkheden, maar de tijd zal het leren”, zo liet hij destijds optekenen. Hij maakte de afgelopen seizoenen furore bij Lotto Soudal door sinds de Vuelta a España van 2011 liefst twintig grote rondes op rij te rijden. Uiteindelijk kwam na de afgelopen Giro d’Italia een einde aan de opmerkelijke reeks.

Met de contractverlenging van Hansen heeft Lotto Soudal de selectie voor 2019 compleet, aldus de Belgische krant. De ploeg nam afscheid van Lars Bak, Jens Debusschere, André Greipel, Moreno Hofland, James Shaw en Marcel Sieberg. Daartegenover staat de komst van Adam Blythe, Stan Dewulf, Caleb Ewan, Brian van Goethem, Carl Fredrik Hagen, Rasmus Byriel Iversen en Roger Kluge.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Viktrodriguez 17 oktober 2018 om 15:16

Edit redactie: Bedankt, aangepast

Vinyakke 17 oktober 2018 om 16:00

6 renners weg en 8 erbij, terwijl de meeste ploegen inkrimpen dacht ik toch? Ik had liever wat meer kwaliteit gezien i.p.v. kwantiteit. Trek dan een de plus, theuns of bakelants aan in plaats van Van Goethem, die Deen of die Noor!? Tenminste als je de echte versterkingen genre Teuns, stuyven of desnoods Philipsen niet kan betalen toch?

KimJungPoels 17 oktober 2018 om 16:05

Ze hebben daar met Wellens, Benoot en Ewan voor volgend jaar drie prima kopmannen toch? Volgens mij is dit niet de rijkste ploeg van het peloton namelijk.

Vinyakke 17 oktober 2018 om 16:09

Dat denk ik ook, net daarom zou ik niet in de breedte maar in de sup-kopmannen investeren. Toch niet normaal dat na het wegvallen van Greipel LTS maar wat doelloos door de TDF reed? Ik tel inderdaad ook maar 3 renners die kunnen scoren in een WT-koers, dat is veel te weinig!

Mwielerfan 17 oktober 2018 om 23:38

En benoot en ewan kun je gerust subtoppers noemen. In veel andere ploegen zouden het niet de grote namen zijn maar de talenten.

west 17 oktober 2018 om 16:30

Het niet hebben van echte klimmers (naast de hele jonge Lambrechts) en het hebben van maar anderhalve Sprinter (Ewan+Vd Sande?) maakt wel dat je in meerdaagse wedstrijden vaak voor spek en bonen zal meedoen… Nog 1 of 2 klimmerige types van de tweede lijn of een echte tweede sprinter maakt in ieder geval dat je ook in die kleine rondjes ook met een doel kan starten.
Misschien dat broertje Naessen daarin kan doorgroeien?

Vinyakke 17 oktober 2018 om 16:43

Heeft die, buiten die 4e plaats vandaag, al eens bewezen over een goede sprint te beschikken dan?

west 17 oktober 2018 om 17:13

Nee, daarom. Doorgroeien..

AlfredoBinda 17 oktober 2018 om 16:56

Van dat rijtje aanwinsten wordt je ook niet vrolijk zeg. Heel aantal middelmatige renners en een sprinttalent die wat stilstaat in zijn ontwikkeling.

Ze zijn niet de rijkste ploeg, maar met een budget van 15/16 miljoen moet je toch wel wat beters kunnen aantrekken zou je zeggen…

Marcel1112 17 oktober 2018 om 17:17

Is hun budget zo hoog? Dat scheelt niet zo gek veel met Jumbo of Sunweb. Dan is dat inderdaad zeer tegenvallend.

EddyB1958 18 oktober 2018 om 08:30

Kloppen die opgegeven budgetten wel bv Katusha heeft een budget van 32,Movistar 16 of verdienen wielrenners een pak minder dan sommigen hier voor oog hebben?

CeRo 17 oktober 2018 om 17:53

Edit redactie: Bedankt, aangepast

Titaantje 17 oktober 2018 om 18:21

Hadden ze nou niemand beter dan Hansen kunnen vinden? Hij pakte wat publiciteit met dat grote ronde record, maar qua prestaties is het toch al een paar jaar niet meer op niveau. Zelfs in de aanval komt hij nog maar zelden mee, en als hij meekomt is hij 1 van de eerste gelosten.

Mwielerfan 17 oktober 2018 om 23:41

Dacht ik ook. Ik had hem niet gemist. Maar wellicht een goede wegkapitein. Maar hoeveel wegkapiteins heb je nodig denk ik dan

Verweggistan 17 oktober 2018 om 19:06

Hansen heeft veel betekend voor Lotto (en andersom), dus het is mooi dat Hansen dan nog een jaar mag blijven en dat ze niet, zoals bij Greipel, met wat onenigheid uiteen gaan. Wellicht dat Hansen niet een heel seizoen afmaakt, maar na de Giro afscheid neemt. En Hansen hoeft het niet te doen voor het geld, dat scheelt misschien ook in de contractonderhandelingen.

west 17 oktober 2018 om 21:24

Wat is het record voor meeste seizoenen achtereen bij Lotto-Soudal?
(Serge Baguet '90-'05? – edit: nee, kak, in 1996 reed ie 1 seizoen voor Vlaanderen 2000…)

SolitaryShell 17 oktober 2018 om 21:44

Vanendert, als je volgend seizoen ook al meetelt. Anders staan 'ie met Brandt en Roelandts gelijk.

Headlines

Materiaalzone

Populair