Aanvallende López: “Ik kreeg geen steun van mijn rivalen”

donderdag 12 september 2019 om 18:37
Aanvallende López: “Ik kreeg geen steun van mijn rivalen”

foto: Cor Vos

Het was vandaag alle hens aan dek voor de favorieten tijdens de voorlaatste bergetappe van de Vuelta a España, met name omdat Miguel Ángel López een zeer agressieve wedstrijd reed. De kopman van Astana viel meerdere keren aan op weg naar Becerril de la Sierra, waardoor hij tijd wist te pakken op enkele concurrenten. “Het podium is nu dichtbij”, zo vertelde López na de finish.


Het duurde even vooraleer de koers ontplofte, maar op de flanken van de Puerto de la Morcuera – op ruim zestig kilometer van de finish – verhoogde Astana het tempo. Enkele kilometers later zagen we de eerste versnelling van López. De Colombiaanse klimmer wist bijna een halve minuut uit te lopen, maar hij werd nog voor de voet van de laatste klim ingerekend.

López weigerde echter op te geven en versnelde dan ook meerdere malen op de flanken van de Puerto de Cotos. Alejandro Valverde en leider Primož Roglič waren in staat om te reageren, maar Nairo Quintana en Tadej Pogačar moesten passen. López wist uiteindelijk één minuut goed te maken op de Colombiaan en de Sloveen.

“We krijgen nog twee interessante etappes”
“Ik kreeg geen steun van mijn concurrenten, maar ik wist desondanks wel tijd goed te maken”, aldus López. “Ik ben er ook in geslaagd om de jongerentrui te heroveren.” Het verschil tussen López en Quintana, die nu nog derde staat, is na de etappe van vandaag slechts 46 seconden.

“Er komen nog twee interessante etappes aan. We kunnen nog een coup plegen, als we tenminste de benen hebben”, zo houdt López de moed erin. Morgen trekken de renners naar Toledo, terwijl het peloton zaterdag nog een zware bergetappe krijgt voorgeschoteld naar Plataforma de Gredos.

Dit artikel delen:

22 Reacties

fietsvriend 12 september 2019 om 18:43

‘ik kreeg geen steun van mijn rivalen’

Interessant, vertel daar eens wat meer over

danseuse 12 september 2019 om 18:48

Rivalen !!! Dus geen steun. Simpel, lijkt mij

Tripodboom 12 september 2019 om 18:49

Waarom zouden rivalen hem moeten steunen? Het zijn niet voor niets rivalen.

Bazzz 12 september 2019 om 19:04

@fietsvriend en tripodboom

Is wel heel erg vragen naar de bekende weg of jullie hebben de erapps niet gezien. Wel echt dom van Valverde, had gewoon de etappe kunnen winnen

Tripodboom 12 september 2019 om 19:18

Hoezo? Hij verloor nu al het sprintje van Roglic. Als hij mee was gaan fietsen op kop had Roglic hem met boter en suiker ingemaakt.

LutsenkoFan 12 september 2019 om 19:45

Daarnaast reed Quintana er nog achter. Niet dat hij dat zo erg vond maar om dan op kop te rijden is niet zo handig snapt zelfs Valverde.

Bazzz 12 september 2019 om 21:50

Valverde had de sprint echt wel gewonnen als het om de winst ging. Daarnaast wint hij de etappe sowieso niet als je de koploper niet bijhaalt. Hij had om voor etappewinst te kunnen gaan, sowieso Hiquita bij moeyen halen.

Panache 12 september 2019 om 19:12

De titel suggereert verbolgenheid of irritatie, de quotes zelf gaan niet verder dan een constatering. Clickbait.

Maillot à Pois 12 september 2019 om 21:58

+1 Exact

erikboxem 12 september 2019 om 19:12

Ja Bazzz en dan quintana verder de vernieling in werken , als ploeggenoot

jooprioolpijp 12 september 2019 om 19:46

Benieuwd of Lopez z’n inspanningen vandaag nog gaat bekopen een dezer dagen. Wellicht steken z’n rivalen dan een helpend handje toe…

FDJ 12 september 2019 om 19:48

Tja Lopez. Misschien een beetje een boontje om je gedoe met Carapaz loontje.

Roest 12 september 2019 om 21:28

Ik geniet ervan Lopez durft aan te vallen en ook een flink stuk van de finish

de winnaars 12 september 2019 om 22:24

Het is je van harte gegund dat je op het podium komt …..de rest doet geen reet

theogaarenstroom 12 september 2019 om 22:33

Lomperik wat denken je nou dat ze jou gaan helpen.

Jeroen S. 12 september 2019 om 22:39

Heb nogmaals de rit zitten kijken maar roglic nam toch echt over van hem en daarna deed hij gelijk n halve demarrage, ja dan neemt niemand meer over.

Polleke 12 september 2019 om 23:11

Lopez en zijn ploeg kleuren deze Vuelta.. ze verdienen het podium en zullen ook strijden tot ze er staan, dat siert hen…

Jacob Lohof 13 september 2019 om 10:30

Helemaal met je eens. Liever koersen met hart zoals Astana en Movistar, als defensieve rijden zoals Jumbo. Wordt er niet leuker op .naast Ineos nu ook Jumbo

sooike 12 september 2019 om 23:13

Roglic toonde zijn bereidheid , maar dat werd niet gewaardeerd blijkbaar. Dus dan maar gewoon in het wiel blijven zitten. Graag of niet toch ?

sooike 13 september 2019 om 08:51

Overigens blijken Wuyts en ook Decauwer niet echt een fan van Roglic. Al dagenlang worden er vermoedens uitgesproken dat hij het gaat afleggen tegen Valverde, Lopez en Quintana. En natuurlijk houden ze erg van de manier van koersen van Lopez, want dat maakt hun uitzendingen alleen maar meer levendig. Maar vooral van Decauwer had ik wat meer neutraliteit verwacht.

Emergo 13 september 2019 om 10:28

Naar een nep-Sporza gekeken ??

Olly 13 september 2019 om 09:24

De manier van koersen van PR is natuurlijk niet zo aantrekkelijk als die van MAL in deze Vuelta. Dat komt voort uit het feit dat hij wel een goede tijdrit heeft en de concurrenten in deze wedstrijd niet. Als er een bij was geweest met een goede tijdrit had het er al heel anders uitgezien. Want PR valt wel degelijk aan indien nodig, nu hoeft hij alleen maar defensief te rijden.
Overigens geniet ik ook van de aanvallen tijdens (bergetappes in het bijzonder) de koers. Maar PR rijdt gelukkig niet zo saai als Indurain in zijn tijd.