Volg hier de derde etappe van de Benelux Tour 2021
woensdag 1 september 2021 om 10:15

Volg hier de derde etappe van de Benelux Tour 2021

Na de dubbelslag van Stefan Bissegger in Lelystad zakt het peloton in de Benelux Tour af naar de grensstreek, in de regio van de Brabantse Wal. Op het programma staat een vlakke etappe met start in het Belgische Essen en finish in het Nederlandse Hoogerheide. Krijgen we een koninklijke massasprint? Volg het hier op WielerFlits.

Gestart wordt in het Antwerpse Essen. De etappe begint hier met twee lokale rondes, waarna na 47 kilometer wordt overgestoken naar Nederland en een plaatselijke ronde rond Hoogerheide die drie maal moet worden afgelegd. Zoals de naam al aangeeft is de doorkomst door Hoogerheide steeds hoger gelegen dan de omgeving, maar dat moet geen problemen opleveren voor het peloton.

De derde etappe van deze Benelux Tour begint om 10.30 uur en finisht ongeveer vier uur later, naar verwachting tussen 14.25 en 14.55 uur. De koers is vanaf 13.35 uur live te volgen op Sporza op Eén. Om datzelfde tijdstip beginnen ook de uitzendingen op Eurosport 2 en de online Player.

Links
Voorbeschouwing: Benelux Tour 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
10 Reacties
01-09-2021 10:19
Is dit een aankomst heuvelop?
    01-09-2021 10:46
    Molshoop. Wellicht de finish van het NK waar Van der Poel de spurt won.
    01-09-2021 11:41
    Het is inderdaad dezelfde aankomst als waar Mathieu z'n Nederlandse titel won. In tegenstelling tot dat Nederlands kampioenschap kom je nu met een volledig peloton richting aankomst, dus dit word 200% zeker een massaspurt.

    Net de start wezen kijken hier in het dorp. Ewan "blinkt" in z'n vel, dus ik denk dat ik daar vandaag m'n centen op zet.

    Iemand enig idee wanneer Elia (Viviani) voor het laatst gevallen was, want die was behoorlijk ingepakt.
01-09-2021 14:14
Kelderman... :s
01-09-2021 14:14
Godsamme who else but wilco
01-09-2021 14:14
Pfffff, is toch niet waar ....
01-09-2021 14:15
Kelderman gaat er weer eens bij liggen, wat is dat toch?
01-09-2021 14:18
HUZARENSTUKJE van der HOORN!

Ook wel een sterke groep. Zeker met Buzz Lightyear dabij.. :)
01-09-2021 14:19
Prachtige overwinning wederom voor Taco
01-09-2021 14:23
Sprinten á la Kenny van Hummel. Alles beweegt. Mooi seizoen zo voor Taco!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.