Volg hier de Oxyclean Classic Brugge-De Panne voor mannen 2021
woensdag 24 maart 2021 om 11:50 Volg in Google

Volg hier de Oxyclean Classic Brugge-De Panne voor mannen 2021

Waaierliefhebbers aller landen, verenigt u! In de Oxyclean Classic Brugge-De Panne gaan we op zoek naar een opvolger voor Yves Lampaert, die vorig jaar een spectaculaire editie van de Vlaamse voorjaarskoers op zijn naam wist te schrijven. Wie gaat er dit jaar met de wedstrijd aan de haal? Bespreek de koers op WielerFlits!

Voordat het peloton na 51 kilometer op de lokale omloop arriveert, moeten de renners eerst in zuidwestelijke richting rijden vanaf de start in Brugge. Vanaf Veurne draait het peloton de lokale omloop op om vanaf daar voor de eerste keer naar De Panne te rijden. Dan zijn er nog drie rondes van 45,1 kilometer te rijden door Oostduinkerke, Koksijde, Adinkerke, De Moeren, Veurne en De Panne. In De Moeren moet het gebeuren. Maar staat er wel genoeg wind?

De renners worden even na 12.00 uur losgelaten vanuit Brugge. De finish wordt ergens tussen 16.45 en 17.30 uur verwacht. Via Eurosport 2 (15.00 uur) en Sporza op Eén (14.45 uur) is de wedstrijd te volgen.

Links
Voorbeschouwing: Oxyclean Classic Brugge-De Panne 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Nederlanders in Oxyclean Classic Brugge-De Panne
Belgen in Oxyclean Classic Brugge-De Panne

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #OxycleanClassic)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
27 Reacties
24-03-2021 13:03
Van Elzakker is mee
24-03-2021 13:50
Is er nog een beetje kans op wind?
    24-03-2021 14:01
    In de Moeren kan het altijd spoken, hoewel het rustig lenteweer is.
24-03-2021 14:16
waaiers..!
24-03-2021 14:57
Beelden..!
24-03-2021 15:06
Lijkt wel een beetje een tamme koers te worden.
24-03-2021 15:25
Met het volle peloton richting de finish op deze manier. Overschakelen naar Catalonië maar tot de laatste paar kilometer.
24-03-2021 15:32
In Catalunya lijkt het vooralsnog ook net een sprintersrit maar dat gaat zo veranderen.
24-03-2021 15:44
Sven Nys: als er waaiers komen is het van belang dat je in de eerste waaier probeert te zitten
24-03-2021 15:45
Wuyts komt weer met zijn stokpaardje "Roglic had in de ondersteuning voor van Aert in Milaan San Remo moeten rijden", zucht.....
    24-03-2021 15:46
    Ik wilde net precies hetzelfde zeggen begint hij weer
    24-03-2021 15:50
    Echt he. Waarom zou je een potentiele Tourwinnaar gaan laten knechten in MSR. Gaat nergens over
    24-03-2021 16:16
    Roglic in topvorm kan ook winnen in Sanremo. Die kans laat hij echt niet schieten.
24-03-2021 15:49
De Moeren komen eraan, QS gaat daar een bom gooien
    24-03-2021 16:03
    Nee, de wind zat niet goed.. knal in de rug.
24-03-2021 15:58
Haha Eenkhoorn wil niet overnemen
24-03-2021 16:08
Een reglement om de stuurbreedte aan banden te leggen.. Moet niet gekker worden bij onze Vlamingen ;)
24-03-2021 16:10
De allereerste wedstrijd op de openbare weg in België was toevallig in het geboortejaar van Wuyts ;)
24-03-2021 16:31
Theuns lek gereden die gaat niet meer terugkomen

Even een vraag trouwens, vinden jullie dat dit een 1.UWT koers moet zijn? Zou voor mij één van de eerste Belgische koersen zijn voor een downgrade.
    24-03-2021 16:36
    Is nu al reserveWT toch?
24-03-2021 16:38
Waar is de tram?
24-03-2021 16:39
Laatste km!
24-03-2021 16:40
Wat een trein zeg.
24-03-2021 16:41
Ze brengen bennett gewoon weer naar de streep
24-03-2021 16:41
Bol heeft echt een goede leadout nodig. Verloor 10 plekken in de laatste bocht, zonde
24-03-2021 16:41
David Dekker leert even hoe het is om een grote mannen voorbereiding te moeten rijden. Overigens heeft hij ook weinig steun!
24-03-2021 16:42
Bennett wint dus, voor Philipsen, die wel sterk aanging.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.