Volg hier de zesde etappe van Tirreno-Adriatico 2021
maandag 15 maart 2021 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Een dag na het spektakelstuk rond Castelfidardo koerst het peloton naar Lido di Fermo. In deze zesde etappe liggen kansen voor zowel sprinters als voor aanvallers. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Daags voor de beslissende tijdrit in San Benedetto del Tronto is er nog een semi-sprintersetappe uitgetekend tussen Castelraimondo en Lido di Fermo. De eerste dertig kilometer zullen razendsnel voorbijgaan, want die gaan namelijk in dalende lijn, maar vervolgens krijgen de renners een lastige heuvelachtige sectie voor de wielen geschoven. Zo trekken de nog overgebleven coureurs onder meer over de beklimming van de Monte San Giusto.

Of we een sprint krijgen in Lido di Fermo, zal afhangen van het koersgedrag van de verschillende ploegen in de heuvelzone rond Fermo. Als hier vol wordt doorgetrokken door de betere klimmers, kan het weleens een lange en lastige dag worden voor de sprinters. Als de renners besluiten om de etappe aan een slakkengangetje af te werken, is de kans op een groepsspurt erg groot. De wedstrijd eindigt namelijk na vier, relatief eenvoudige, lokale ronden.

Om 12.15 uur wordt het startsein gegeven voor de zesde etappe. De finish wordt verwacht tussen 16.00 en 16.22 uur. De rit is vanaf 13.30 uur te volgen op Eurosport 1 en via de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
109 Reacties
15-03-2021 12:07
Filippo Ganna!
    15-03-2021 12:08
    Nee, da's pas morgen.
    15-03-2021 12:14
    Bedankt voor de tip!
15-03-2021 12:20
Benieuwd wie dit vandaag wil controleren.

Klassement ligt in de plooi, gisteren een pittig dagje. Ik gok op de vlucht.
    15-03-2021 12:23
    Jumbo gaat het denk ik wel proberen, want Wout wil nog voor een etappezege gaan. Weet niet of ze dat lukt.
    15-03-2021 12:52
    TJV (WvA), Cofidis (Viviani), Alpecin (Merlier), DQS (Ballerini/Hodeg) en mss zelfs wel UAE om te sprinten met Gaviria, nu het klassement al binnen is
    15-03-2021 13:15
    Maar gaan die op kop rijden in het peloton? Of een mannetje meesturen in de vlucht zodat ze nergens achteraan hoeven fietsen?
15-03-2021 12:30
Merlier dan maar?

Zou Mathieu nog een doel van de puntentrui willen maken? Of is Van Aert daarin lastig te achterhalen?

Mag Van Aert een keer voor de puntentrui gaan, hoor je Wuyts er helemaal niet over... ;-)
    15-03-2021 12:33
    lol. Als WvA zelfs de puntentrui nog verliest (terwijl die Roglic niet eens top 20 rijdt in Parijs-Nice), dan is ie zéker te zwak omringd geweest ;)
15-03-2021 12:34
Vandaag nog een Italiaan en morgen met Ganna weer, dan heeft de Tirreno weer mooie winnaars opgeleverd, ook voor het thuispubliek.
    15-03-2021 12:42
    Welke Italiaan, Ballerini of een snode vluchter?
    15-03-2021 12:56
    Met deze reactie ontzeg je Ballerini het vermogen om een snode vluchter te kunnen zijn.
    15-03-2021 13:15
    Dat besef ik me RV, gisteren deed ie natuurlijk een poging maar dat bleek geen snode.
15-03-2021 12:35
Hoe zit het met de wind? Op HNB staat wel een stevig briesje in de openingskilometers vermeld maar verder vind ik er niets van terug.
    15-03-2021 12:41
    Rustig lenteweer, geen waaiers.
15-03-2021 12:45
Ik zou het voor de statistieken wel mooi vinden als Sagan vandaag wint. (Ja die rijdt hier ook nog rond)
    15-03-2021 12:48
    [s]Er vanuit gaand dat morgen Ganna wint, zou ik Gogl vandaag wel een aardige optie vinden.[/s]

    Gogl niet gestart.
    15-03-2021 13:17
    @xistnc die heeft zijn snor gedrukt inderdaad. Volgend jaar tijdens de Strade zien we hem weer!
    15-03-2021 13:59
    Wheely, ik ging net zeggen dat er na het afstappen van Ewan eigenlijk geen enkele sprinter meedoet die thuishoort in het rijtje WvA-JA-MvdP-Poga-MvdP behalve... Sagan! En WvA zelf natuurlijk :-)
    15-03-2021 14:04
    Sagan doet óók niet mee...
    15-03-2021 14:52
    Ballerini hoort inmiddels ook wel bij de grote sprinters. Met Merlier is hij straks de favoriet voor de dagzege.
15-03-2021 13:52
Toch wel een leuk duo Van Belleghem - Kroon, zo net een mooie verhandeling over het houden van kippen
15-03-2021 13:55
Belleghem - Kroon is heel prima inderdaad. Ik vind vooral Kroon erg goed.
15-03-2021 13:56
Mechanische pech.

Geeft overigens op Sporza aan dat hij zich er vandaag niet in gaat mengen, alles op Merlier.
15-03-2021 14:11
Dat gesprek over kippen houden en eieren rapen is toch fantastisch! Daarom houd ik zo van dit duo.
15-03-2021 14:40
Ai ai ai wat een nare val, een soort tweestapsraket was dat. Simon Carr was het van EF. En daarna weer gewoon op het fietsje stappen.
15-03-2021 14:42
tja en rustig weer verder haha wat een beesten, of er niks aan de hand is.
15-03-2021 14:55
Is Mathieu al gedemarreerd?
15-03-2021 14:59
Ik denk dat Wout na zn inspanningen van de afgelopen dagen net die paar procentjes frisheid mist tegen de pure sprinters die wel lekker zijn uitgebold de laatste dagen.
    15-03-2021 15:13
    Zoveel pure sprinters zijn er niet. Sagan heeft geen vorm, Viviani en Gaviria in hun huidige vorm moet Van Aert ook met moeie benen wel kunnen kloppen. Ballerini en Merlier de grootste concurrenten. Bij Alpecin moeten ze eerst bewijzen dat ze Merlier goed kunnen brengen en Ballerini heeft niet de absolute topsnelheid. Ik zou zeggen als Van Aert in geode positie kan beginnen dat 'ie meer dan 50% kans heeft om te winnen.
    15-03-2021 15:25
    Okee eens, maar Viviani komt wel beter in vorm en hetzelfde kan gezegd worden van Merlier. Als hij in goede positie zit heeft hij meer dan 50% kans om te winnen.
15-03-2021 15:00
Mooie en bizarre verhalen ook over zuid-afrika.
    15-03-2021 15:04
    Voor ons wel jah, voor dat land is dat kinderspel. zeker in en rond de townships moord en doodslag
15-03-2021 15:09
https://www.dumpert.nl/item/7275133_f88670e6
    15-03-2021 15:10
    ik denk niet dat kroon hier ook is langs gereden
    15-03-2021 15:28
    Haha damn. nasty shit
15-03-2021 15:15
Het peloton gaat het nog spannend maken.
    15-03-2021 15:16
    Dat zou tijd worden, ik vind het maar een saai rondje deze editie.
    15-03-2021 15:25
    Grapperjas
15-03-2021 15:21
Hup kopgroepje.
15-03-2021 15:21
Haha.. Karsten is niet echt op de hoogte. Denkt blijkbaar dat Van Avermaet al 4/5 monumenten gewonnen heeft en twee jaar geleden Parijs Roubaix won.
    15-03-2021 15:23
    Schijnt, buiten zijn eigen wedstrijden waar hij commentaar op geeft, ook geen wielrennen te volgen/kijken.
    15-03-2021 15:27
    Ik dacht zelf ook Sagan als ik eerlijk moet zijn
    15-03-2021 15:31
    Moest zelf ook even nadenken, maar toen zijn collega noemde dat betreffende winnaar nog wachtte op zijn 5e monument leek het me duidelijk dat het niet Van Avermaet was.
15-03-2021 15:22
Ik zou toch maar een mannetje bijsteken, mocht ik Alpecin en Jumbo zijn.
    15-03-2021 15:26
    VdP even op kop en 't is klaar.
15-03-2021 15:26
Peloton gaat dat nooit redden
15-03-2021 15:26
Kopgroep gaat winnen.
15-03-2021 15:27
Als ze binnen de 5/6km niet gaan versnellen dan is het wel voor de koplopers.
    15-03-2021 15:28
    Nee de kopgroep gaat het halen. 3 minuten tegen 6 leiders pakken ze nooit. Als het een renner alleen zou zijn zou het nog kunnen. Zolang ze goed blijven draaien vooraan blijven ze vooruit.
    15-03-2021 15:31
    Dan moeten ze wel blijven samenwerken.. Dat wil nog wel eens fout gaan..
15-03-2021 15:27
Dat wordt mooi straks. Van Aert, Alaphillipe, Van de Poel, Pogacar, Van de Poel, Liepins, Ganna.

Als je dit rijtje over een paar jaar aan iemand laat zien met de vraag, waar gaat dit over?
    15-03-2021 15:46
    Liepins is gelost op de laatste klim.
15-03-2021 15:27
Peloton heeft het opgegeven. Bijzonder dat ze die kans laten schieten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.