Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Polen 2020
donderdag 6 augustus 2020 om 14:50 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Polen 2020

De zware valpartij van Fabio Jakobsen hangt nog altijd als een grauwe deken over deze Ronde van Polen. De renner van Deceuninck-Quick-Step ligt op dit moment in kritieke toestand in het ziekenhuis van Sosnowiec, maar is wel buiten levensgevaar. De koers gaat echter door, en wel met de tweede etappe naar Zabrze.

De tweede rit is de kortste met 151,5 kilometer. Gestart wordt in Opole, waarna de route eerst in zuidelijke en daarna in oostelijke richting naar Zabrze gaat, waar wordt gefinisht na drie lokale ronden van 6,1 kilometer. De klim naar Góra Świętej Anny van tweede categorie zorgt voor een serieuze piek in het profiel.

Deze beklimming is echter al vóór halfkoers ingetekend. Pascal Ackermann kreeg in 2019 de winst in Zabrze toegewezen na de declassering van Fabio Jakobsen en ook nu wordt een sprint verwacht. De renners vertrekken om 15.05 uur en finishen rond 18.30 uur.

De Ronde van Polen is vanmiddag niet rechtstreeks te volgen op de twee hoofdkanalen van Eurosport, maar de etappe is wel te zien via de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Polen 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#TDP20)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
24 Reacties
06-08-2020 14:53
Zou mooi zijn als de wielrenners nu ook een statement maken, tegen de UCI, de organisatie en ook tegen alle wielrenners die de schoen past.
    06-08-2020 15:05
    Zou heel graag zien dat er IETS gebeurt maar wat? Als organisatie zul je toch ook wel in zak en as zitten een jaar na Lambrecht. Dan wil je nu
    ook een ander signaal afgeven, in ieder geval niet dat de koers op niemand wacht...
    06-08-2020 15:08
    De organisatie trekt ook wel heel snel zijn handen er van af he, zij hebben niks fout gedaan volgens hun terwijl iedereen kan zien dat die hekken dramatisch waren en de finishstraat ontzettend risico vol was. Betekent uiteraard niet dat DG niet de hoofdverantwoordelijke is voor de valpartij.
    06-08-2020 17:27
    De renners moeten in eerste plaats minder risico nemen en normaal gedrag in een sprint gaan vertonen. Het is heel makkelijk met de vinger te wijzen naar de organisaties.
    De aankomst was bekend, de renners hebben 3 plaatselijke rondjes gereden.
    Helaas is er tegen malloten weinig bestand en bij snelheden van boven de 60km per uur weet je niet wat er kan gebeuren. Misschien moeten er inderdaad bij verwachte sprintaankomsten aparte veiligheidsstroken worden aangelegd.
    Nogmaals als sprinters gewoon normaal recht toe recht aan sprinten was er weinig tot niets gebeurd en had Jakobsen waarschijnlijk gewonnen en was er geen reden tot al deze ophef.
06-08-2020 14:55
deze keer met goeie hekken en veilige Finish?
    06-08-2020 16:42
    deze keer zonder kamikaze-sprinters?
    06-08-2020 17:39
    In ieder geval zonder Groenewegen en Jakobsen. Jakobsen werd hier vorig jaar gediskwalifeerd en Ackermann kreeg de overwinning.
    Gewoon normaal doen in een massasprint!
06-08-2020 15:02
Misschien een goede dag om een ontsnapping te laten rijden...
    06-08-2020 15:04
    en grouppe 35 km per uur rijden tot aan de finish en vlak voor de finish lijn stoppen, omdraaien en richting bus gaan.
06-08-2020 15:04
De UCI en de organisatie mogen naar de rechter, niet Dylan. Maar dat komt Lefevere niet goed uit.
Dylan zal heus gestraft worden verder, deze ronde, door de ploeg en mentaal, fysiek..
06-08-2020 16:10
Ik snap niet wat de hekken en de finale ermee te maken hebben? Het was geen bochtige, smalle aankomst. De snelheid lag iets hoger, maar dat is in eender welke afdaling zo. Je bepaalt zelf hoe hard je wilt gaan en hoeveel risico je wilt nemen. Dit is gewoon veroorzaakt door gevaarlijk gedrag van 1 persoon.
    06-08-2020 17:20
    De hekken schoten massaal los en hielden Jakobsen niet tegen. Hekken horen je tegen te houden en horen te blijven staan. Daarnaast is sprinten aan 65 of 80+ best een verschil. Heb je wel eens 80+ gereden op een fiets?
06-08-2020 16:25
Omdat er geen publiek mocht staan, hebben ze volgens mij meer gekozen voor een afscheiding door middel van reclamedoeken dan voor een hekwerk, zal wel goedkoper zijn geweest ....
    06-08-2020 17:01
    Vorig jaar zijn precies dezelfde hekken gebruikt, zie hier de finish vorig jaar in Katowice:
    https://www.eurosport.nl/wielrennen/ronde-van-polen/2019/ronde-van-polen-luka-mezgec-verrast-in-de-sprint_vid1226719/video.shtml

    En de finish vorig jaar (net als vandaag) in Zabrze:
    https://www.eurosport.nl/wielrennen/ronde-van-polen/2019/ronde-van-polen-fabio-jakobsen-de-snelste-maar-zege-afgepakt_vid1227082/video.shtml
    06-08-2020 17:47
    Hoe zou die crash met publiek zijn geweest? Meer slachtoffers of niet eens gebeurd?
06-08-2020 17:31
Eurosport. The Home of Snooker.
    06-08-2020 18:01
    Ja, inderdaad en anders tijdens koers ontzettend veel onderbrekingen, niet eens reclame. Waarom niet Eurosport 3 creeeren ?
06-08-2020 18:04
Wat een belachelijke bogen midden op een 4-baans weg, pff.
06-08-2020 18:10
Huh ik zie op beide Eurosportkanalen snooker. Gaan ze de koers nog geven?
Edit: nee dus.
    06-08-2020 18:18
    alleen op de player op internet
06-08-2020 18:29
Pedersen wint gewoon in de massasprint...
06-08-2020 18:31
Poh wat een sterke sprint van Pedersen, baas
    06-08-2020 18:32
    Inderdaad, ging ook vroeg aan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.