Volg hier de derde etappe van de Arctic Race of Norway 2019
zaterdag 17 augustus 2019 om 13:15 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van de Arctic Race of Norway 2019

Met Mathieu van der Poel nog altijd aan de leiding snijdt het peloton van de wonderschone Arctic Race of Norway het allesbeslissende slotweekend aan. Vandaag ligt de aankomst bergop, waarbij de renners met ambities voor de eindzege zich moeten tonen.

De derde etappe van Sortland naar Storheia Summit zal naar verwachting de meeste invloed hebben op het klassement. Vanuit startplaats Sortland is het direct klimmen geblazen met de eerste beklimming van de Storvatnet Summit (1,7 km aan 7%). Halverwege de koers staat deze klim nogmaals op het programma, waarna het peloton zich langzaamaan mag gaan opmaken voor de slotklim.

De slotklim naar Storheia Summit is niet lang, maar wel ongekend steil. Het stijgingspercentage zakt bijna niet onder de tien procent en is gemiddeld 11,8 procent over de drieënhalve kilometer die de klim lang is. Gezien de vlakke aanloop zal de strijd op deze klim hoogstwaarschijnlijk losbarsten. Wie neemt alvast een voorschot op de eindzege?

De renners beginnen eraan om 13.35 uur. De finish wordt verwacht tussen 17.46 en 18.12 uur. De voorlaatste etappe van de Arctic Race of Norway is vanaf 13.15 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en vanaf 16.45 uur op Eurosport 1, aansluitend op de BinckBank Tour. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Arctic Race of Norway 2019

Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
17 Reacties
17-08-2019 14:37
Wie zijn de andere 3 in de vroege vucht naast va Poppel en Coquard?
17-08-2019 16:52
Mooie brug.
17-08-2019 17:21
Kopgroep houdt voorlopig stand maar die klim lijkt me te lastig voor die mannen. De winnaar komt sowieso uit het peloton.
17-08-2019 17:25
Eens kijken wat Floris hier kan.
17-08-2019 17:33
Voor wie rijden ze bij TJV zo hard op kop?

Edit: De Tier dus
17-08-2019 17:34
Aiii Zakarin.
17-08-2019 17:40
Serieuze klim zeg, pff
17-08-2019 17:40
Van der Poel mee met Barguil en Lutsenko.
17-08-2019 17:42
Die MvDP, wat kan de man niet?
    17-08-2019 17:42
    Dit.
    17-08-2019 17:43
    Inderdaad, tis toch te veel nu
17-08-2019 17:46
Haha. Commentaar blijft maar over van der poel gaan op eurosport
17-08-2019 17:47
Valt me toch wat tegen dat die zelfs een Grohndal Jansen en Floris de Tier moet laten gaan. Toch niet echt topklimmers.
17-08-2019 17:47
Fantastische shots vanaf de zijkant vanuit de helicopter zeg, wauw
17-08-2019 17:48
Wanty wint weer
17-08-2019 17:52
Fraai camerawerk inderdaad.
    17-08-2019 17:56
    Best storend eigenlijk, die wielrenners en dat publiek.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.