Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2019
vrijdag 7 juni 2019 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de klimkoers van de Hammer Series Limburg 2019

De komende dagen zijn de Nederlandse gemeenten Vaals en Sittard-Geleen het decor van de derde Hammer Series Limburg (2.1). In deze wedstrijdvorm strijden niet de individuele renners tegen elkaar, maar staat juist het ploegbelang voorop. We beginnen vandaag met de Hammer Climb. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Vandaag staat de Hammer Climb op het programma: een heuvelige rit bij Vaals over een omloop van 8,6 kilometer, die acht keer moet worden afgelegd. Scherprechters op de route zijn de klim naar het Drielandenpunt (0,7 km aan 7%) en de Gemmenicherweg (1,7 km aan 6,6%).

Bij elke passage van de finish verdienen de eerste tien renners punten, waarbij dubbele punten worden uitgereikt na de tweede, vijfde en laatste ronde. De uitslag wordt opgemaakt op basis van het aantal gescoorde punten per team. De renners starten om 15.02 uur en zullen finishen om 16.51 uur.

De Hammer Series Limburg zijn rechtstreeks te volgen via een livestream op de website van de koers. Elke dag begint de uitzending om 14.45 uur. Live timing en data van de renners verschijnen onder de video gedurende de wedstrijden.

Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker
Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
40 Reacties
07-06-2019 14:54
Ik heb er zin in. Zet hem op Remco.
07-06-2019 14:59
Jumbo visma maar met 4 ipv 5?
07-06-2019 15:09
Sho doe mee!
    07-06-2019 15:10
    sjonge ligt er al af..
07-06-2019 15:11
greg en remco gaan!
07-06-2019 15:15
wellens kom er bij!
07-06-2019 15:19
Remco pakt de sprint effe tegen avermaet en wellens
07-06-2019 15:24
koeietong met patat en tomatensaus, ok..
    07-06-2019 15:25
    hij bedoelt hiermee blijkbaar dubbele punten
07-06-2019 15:35
Sterk van Bouwman
07-06-2019 15:42
https://static1.squarespace.com/static/5c6efe580b77bd236586f2b8/t/5cfa5cee677fa200015c65af/1559911663853/startList_HammerClimb_uciStyle.pdf

Idd TJV maar met 4, Martens sparen?
07-06-2019 15:45
Tolhoek ook hier niet denderend, Giro in de benen, maar mag niet baten. Jammer niet de tour vorm van vorig jaar.
07-06-2019 16:04
Manmanman, en dan vroegen sommigen zich nog af of hij wel profrijp is...
    07-06-2019 16:24
    Je weet wel dat dit een jeugdafstand is. In koersen boven de 100km heeft hij praktisch nog niets laten zien. Dit is een hele knappe race!
07-06-2019 16:04
mooie koers!
07-06-2019 16:12
Ok dit is wederom indrukwekkend. Ga maar los Belgen.
07-06-2019 16:13
Je zult zeggen: 'dit is maarde hammer series' dat is het ook maar Remco zet hier renners in aanloop naar de Tour eventjes opzij. Gekoerst van in de start (Bodnar, Greg, Wellens,...)

Ook nog, wanneer ploegen gedecimeerd zijn, dan komen de echte waardeverhoudingen mooi bloot te liggen.
    07-06-2019 16:22
    Dit is gewoon een knappe race die hij rijdt. Het argument dat hij renners verslaat die in voorbereiding zijn op de Tour, slaat dan weer nergens op. Deze renners hoeven by far nog niet op topniveau te zijn.

    En wat bedoel je precies met de laatste opmerking? Als de ploegen gedecimeerd zijn komen echte waardeverhoudingen naar boven?
    07-06-2019 16:31
    @martini151
    Dat je de laatste opmerking niet snapt, verklaart meteen waarom je deze prestatie niet naar waarde schat.
    07-06-2019 16:45
    Jij leest echt wat je wilt lezen. Laat eens een reactie van mij zien waarin ik zeg dat ik het geen knappe race van hem vind. Ik vind het een hele knappe race!

    Gedecimeerd kan betekenen in aantal renners, maar ook in kwaliteit van renners. Vandaar de vraag.
    07-06-2019 16:54
    @martini151
    Jij hebt gewoon geen flauw idee wat er voor nodig is om anderhalf uur op deze manier aan die snelheid over die 16 heuveltjes te knallen.

    Gedecimeerd dwz. er zijn geen knechten om gaatjes dicht te rijden of uit de wind te zitten. (Zoals in races boven de 100)
07-06-2019 16:14
Is blijkbaar goed hersteld van Romandië die Remco.
07-06-2019 16:16
Floris de Tier spaart zich voor de laatste twee rondjes?

Tot nu toe Yvan van Mol man van de wedstrijd :p
07-06-2019 16:20
Wat e prestatie!
07-06-2019 16:23
De grote Evenepoel-show, tja. Leuk voor de Belgen, maar hopelijk geen voorproefje voor de komende 15 jaar.
    07-06-2019 16:26
    Ondanks dat hij een hele knappe koers rijdt, maakt 1 zwaluw nog geen zomer. Wanneer hij koersen van 100km+ gaat winnen, kunnen we meer zeggen.
    07-06-2019 16:27
    @martini

    Haha, dit ventje is 19 jaar. Ongekend. Die grote koersen komen vanzelf
    07-06-2019 16:32
    @Javier

    Ik zeg ook niet dat hij slecht rijdt. Ik zeg alleen dat dit een jeugdafstand is, dus dat we niet voorbarig moeten zijn in onze conclusies. In Noorwegen en Romandië heeft hij laten zien dat het echte grote werk nog een stapje voor hem is.

    Volgend jaar wordt een echte graadmeter, wat bijvoorbeeld Pogacar nu laat zien moet hij ook gaan kunnen.
    07-06-2019 16:32
    martini hij rij hier avermaet, wellens, bodnar, etc op een hoopje
    07-06-2019 16:39
    @ koos verrek

    Nogmaals, hij rijdt hier indrukwekkend. Zover is zeker en dat ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat 1 zwaluw geen zomer maakt. In Noorwegen vorig week werd hij 63e van de 88. En werd hij op een hoop gereden door mannen als Hoelgaard en Torstein Traeen.

    Oftewel, beoordeel hem op deze koers. Welke hij geweldig rijdt! Hij heeft een enorm talent! Dat is ook zeker. Maar laten we niet voorbarig zijn. Er zijn meerdere voorbeelden van renners die ook veel potentie hadden, maar uiteindelijk de stap niet konden maken.
    07-06-2019 16:46
    @martini151
    Er zijn al meer zwaluwen geweest hoor, in Remco's eerste lente. In Noorwegen werd hij niet op een hoopje gereden, hij heeft geknecht … Je moet verder kijken dan enkel de uitslag.
    07-06-2019 17:00
    Hij reed daar een gat van 3 minuten dicht. Maar daar is @martini151 kennelijk blind en doof voor.
07-06-2019 16:27
Hebt er iemand anders van qs punten gepakt? of rolt Remco hier op ze eentje heel het peleton op?
07-06-2019 16:32
[i]Edit redactie: Niet doen[/i]
07-06-2019 16:38
Teleurstellend Ineos, Michelton maar TJV met 9e ook niet denderend....
07-06-2019 16:39
Remco ga meer dan 1000 punten hebben. Geen één ploeg heeft dat al gehaald in de klimkoers. hij doet alleen
07-06-2019 16:47
Het is de eerste keer dat ik de Hammer kijk en het is wel vermakelijk. Beetje zoals in Veldrijden. Direct koers.
07-06-2019 16:53
Ik zie de opening van de Vlaamse kranten al voor me: Evenepoel klaar voor Tourwinst! ;-)
    07-06-2019 17:02
    Ik zie de opening van de Nederlandse kranten al voor me: MVDP klaar voor Tourwinst! ;-)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.