Remco Evenepoel traint nog twee uur bij na vierde rit Tour of Britain: “Was maar een korte etappe”
foto: Cor Vos
vrijdag 6 september 2024 om 16:59

Remco Evenepoel traint nog twee uur bij na vierde rit Tour of Britain: “Was maar een korte etappe”

Remco Evenepoel zag vrijdag zijn ploeggenoot Paul Magnier naar een tweede ritzege vlammen in de Tour of Britain. De dag van Evenepoel zat er dan nog niet op, want de Belg ging na de rit nog twee uur bijtrainen. “Nog twee uurtjes rijden op de tijdritfiets”, vertelde Evenepoel daarover aan VTM.

De vierde etappe liep voor Evenepoel goed. “Alles was in orde. Ik heb mijn werk gedaan. Ik moest een paar aanvallen beantwoorden in de finale, die van Ethan Hayter bijvoorbeeld. Dat verliep goed, het draaide beter dan gisteren (toen Evenepoel vroeg moest lossen, red.). De omstandigheden waren ook aangenamer.”

De renner van Soudal Quick-Step had niet veel tijd voor een uitgebreid interview, want al snel na rit vier kroop hij op de tijdritfiets. “Het was maar een korte etappe van een kleine 140 kilometer vandaag. De kortste rit van de week. Ik ga dus nog wat bijtrainen op de tijdritfiets. Nog 70 à 80 kilometer, zo’n twee uur”, besloot Evenepoel.

RIDE Magazine
4 Reacties
06-09-2024 17:11
Vandaag is nog maar eens gebleken dat hij het best rendeert op het vlakke, want hij reed die gaatjes toch steeds makkelijk dicht. De reden dat hij al meerdere rond(j)es heeft gewonnen is omdat hij zo verdomd hard kan trappen. Niet omdat hij (van nature) zo goed kan klimmen.
Aan 90% is hij bij de beteren op het vlakke, aan 90% kan hij enkel (proberen) aanklampen als het 6% of meer omhoogloopt.
    06-09-2024 21:51
    Zoals in San Sebastian of in Luik? Steile puisten van 12% of meer?
    07-09-2024 07:04
    Daar ging het wel omdat hij in topvorm was. Dat wil ik net zeggen: hij moet niet goed zijn om bij de beteren te horen op het vlakke. Hij moet erg goed zijn om bij de beteren te horen als het (stevig) bergop gaat.
07-09-2024 09:58
Goe bezig Remco , het zal renderen, trainingsarbeid wordt altijd beloond

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine