WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
zondag 29 september 2019 om 09:38 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen

De grote dag is daar! De wegwedstrijd voor mannen bij de wereldkampioenschappen vormt de apotheose van een spectaculaire wielerweek. Het parcours is aangepast en ingekort, maar gekoerst zal er worden! De koers volg je natuurlijk het beste via het liveblog, maar voor de liefhebbers is er ook de Volg Hier.

Links
WK 2019: Liveblog wegwedstrijd mannen
WK 2019: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen

Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
129 Reacties
29-09-2019 10:14
En ze zijn vertrokken!

Wat zou ik graag een keer naar Yorkshire om daar koers te kijken, maar wat ben ik blij dat ik het opnieuw niet heb gedaan.

Met de aanpassing heeft de UCI weer een stempel kunnen drukken, dus hopelijk is het nu helemaal en alleen aan de renners.

Hup HOL!
29-09-2019 10:15
Handige jongens bij de UCI.
Zie op twitter dat het al jaren bekend is dat deze problemen van kleine overstomingen op deze wegdelen kunnen ontstaan. En al een week bekend dat het veel zou regenen.

Komen ze nu pas met verandering. Zonde voor de koers maar het is geen Duathlon heee.
Blijkt dat er veel mensen op de bergjes gecampeerd hebben in de kou en nattigheid die moeilijk nu nog van locatie kunnen veranderen en zien nu waarschijnlijk geen koers. Reacties in de UK zoals: UCI sucks. Tja dat wisten we al langer.
    29-09-2019 10:19
    Of hulde voor de UCI dat ze er alles aan gedaan hebben om een zo interessant mogelijk parcours hebben uitgetekend en van te voren hebben nagedacht over mogelijke aanpassingen voor als de weg toch niet begaanbaar zou zijn.
    29-09-2019 10:52
    Belachelijk. Je ziet dit al twee weken aankomen voor wat betreft de weersvoorspellingen. Daar moet je direct op inspelen en niet de ochtend nog dingen gaan aanpassen. Naïef en amateuristisch.
    29-09-2019 11:05
    Professioneel opgelost door de organisatoren. Het gezeur van de toetsenbordhelden was nog erger geweest als ze de aanpassingen hadden gedaan en ze vanochtend met stralend weer over het aangepaste parcours waren vertrokken.
29-09-2019 10:17
Denken jullie dat Kristoff of Bennett nu een goede kans hebben?
    29-09-2019 10:24
    Geen goede kans, maar wel een iets grotere kans dan zonder de aanpassing.
29-09-2019 10:37
Dan Martin heeft er zin in. Roglic denkt, ach, waarom niet. Maar voorin het peloton zit El Tractor al klaar om desgewenst met zijn werk te beginnen.

Door de vele regenjacks zijn niet alle renners meteen goed te herkennen.
29-09-2019 10:43
Nou Ik heb er ook zin in.
Traksel zei dat we vanaf 11 aan het bier mogen ( Omdat het in UK dan 12 is )
    29-09-2019 10:45
    Heb jij Traksel daarvoor nodig? :p

    Hij zit er overigens naast, het is andersom.
    29-09-2019 10:47
    Zoiets dacht ik ook al. Ik ben niet zo goed met de klok
29-09-2019 10:53
Ik heb wel te doen met de eenlingen zoals Amador en Padun bijv.
    29-09-2019 10:56
    Padun is niet gestart, die kreeg geen visum.

    Amador rijdt evengoed in dienst als de rest van het seizoen ;)
29-09-2019 10:54
Nu een flinke groep weg met Polanc, Bodnar, Grosu en nog wat dergelijks. Die krijgen wat ruimte.
29-09-2019 10:55
DSQ voor Alaphilippe wegens stayeren ...?
    29-09-2019 10:56
    Lijkt mij wel. Phil heeft geluk dat de camera niet bij hem bleef.
29-09-2019 10:56
en voor Gilbert....
29-09-2019 10:57
Als de jury consequent is...stayeren = stayeren.
    29-09-2019 10:58
    Stayeren in de karavaan is geen stayeren.
29-09-2019 11:00
hij stayerde ook buiten de karavaan, geen excuses bedenken:):)
29-09-2019 11:02
De Eucharistieviering is klaar, we verhuizen van Eén naar Canvas. Ondertussen laat ook Carapaz zich vooraan zien in een groepje met opnieuw Polanc en ik vermoed Koch. Grosu zat er ook bij, maar moet passen.
    29-09-2019 11:07
    Een flinke groep met weer o.a. Roglic en Bodnar probeert de oversteek te maken, De Clerq meldt zich opnieuw voorin het peloton.

    Quintana zit er bij, Vakoc, Cort Nielsen, Dillier, Houle en Howes. Daarmee krijgen we 11 leiders die anderhalve minuut voorsprong nemen.

    Ik ben benieuwd wie NL in gaat zetten om met De Clerq te achtervolgen. Gaat Van Emden achter Roglic rijden? Vooralsnog niet, Rohan Dennis neemt namens Australië (= Matthews) over van De Clerq.
29-09-2019 11:02
Elke keer als iemand aan het stayeren is word overgeschakeld op een ander beeld. Anders kunnen ze de helft uit koers halen.
    29-09-2019 11:08
    Maar die camera blijft draaien en de beelden blijven gemaakt worden. Die kunnen dus live of later altijd nog dienst doen - zo is gebleken.
    Maar zullen we nu ophouden met overal 'stayeren!' te gaan roepen?
29-09-2019 11:10
Giro winnaar en Vuelta winnaar in de kopgroep ....
29-09-2019 11:10
Hele sterke kopgroep. Dat belooft wat.
29-09-2019 11:22
Rohan Dennis weer op een bmc, met logo dit keer. En een giro helm..
    29-09-2019 11:29
    Die stuurt wel heel openlijk op een breuk aan...overigens ook slappe lullen daar bij Bahrein dat ze zich zo te kakken laten zetten...
    29-09-2019 11:37
    En een Oakley op zijn neus ipv Rudy Project. Hoewel het reglementair mag, zullen toekomstige sponsors zich wellicht afvragen hoe loyaal Dennis is. Voor zover ze dat nog niet deden
    29-09-2019 11:55
    Bahrein kan er op dit moment weinig aan doen hè... Als hij daar gewoon met een BMC aan komt kakken dan hebben ze nu geen poot om op te staan. Echter, ze hebben wel het kapitaal om Dennis in dienst te houden en hem gewoon een jaartje niet meer op te stellen. Carrière kapot, signaal afgegeven.
29-09-2019 11:23
Van Emden meldt zich inderdaad voorin het peloton. Toch ietwat vreemd, met Roglic voorin. Een Weening zou dit ook kunnen, die zal zich sowieso graag tonen gezien het stoppen van Roompot.

Ook de Fransen schakelen bij in het peloton.

Voorsprong: 2m22. Achterin is Gilbert weer op de volgauto's aangewezen.
29-09-2019 11:32
Lekke banden klassement. Gilbert 1 - Mvd P 1
29-09-2019 11:33
Lekker nuttig duwtje hoor Koos
29-09-2019 11:40
Beelden van de Noorse TV, [url=https://twitter.com/thvd/status/1178242520641392640]klik[/url]. Iemand een idee of we Clay nog aandoen na de aanpassing?

Als het om Cray gaat: dat is de overgebleven klim na 60km, dus met nog 200km te gaan. Daar komen ze over 10km.
    29-09-2019 11:42
    Ik zag net wel een grote plas die er erg veel op leek
    29-09-2019 11:53
    Dit lekke kinderbadje is wel gemeld over de wedstrijdradio, de renners wordt geadviseerd het midden van de weg te houden.

    Edit: zonder oortjes is het maar de vraag hoe die waarschuwing bij de renners terecht komt.
29-09-2019 11:42
Machtige kopgroep hoor. Die pakken ze niet zomaar terug.
    29-09-2019 11:59
    Jos van Emden, Rohan Dennis en Tim de Clerq op de voorpost om de boel te controleren. Die kopgroep krijgt nooit teveel ruimte
    29-09-2019 12:07
    Je hebt gelijk inmiddels al half minuutje ingelopen.
29-09-2019 11:43
Wat is Jos trouwens allemaal aan het doen?
    29-09-2019 12:01
    Die laat het verschil oplopen richting de 3 minuten.
29-09-2019 11:45
Toekomstige ploegmaat van MVDP in de kopgroep
29-09-2019 12:09
Apocalyptisch. En dan staat daar zo'n verkeersregelaar met een vlag te wapperen en dan moet je snappen wat er aan de hand is? Geen oortjes, immers.

Ondertussen wordt Gastauer aangereden door de Ierse volgauto.
29-09-2019 12:10
Hebben ze daar geen afwatersystemen voor de wegen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.