zondag 29 september 2019 om 09:38
•
Volg in Google
WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor mannen
De grote dag is daar! De wegwedstrijd voor mannen bij de wereldkampioenschappen vormt de apotheose van een spectaculaire wielerweek. Het parcours is aangepast en ingekort, maar gekoerst zal er worden! De koers volg je natuurlijk het beste via het liveblog, maar voor de liefhebbers is er ook de Volg Hier.

Links
WK 2019: Liveblog wegwedstrijd mannen
WK 2019: Voorbeschouwing wegwedstrijd mannen
Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst
Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)
Wat zou ik graag een keer naar Yorkshire om daar koers te kijken, maar wat ben ik blij dat ik het opnieuw niet heb gedaan.
Met de aanpassing heeft de UCI weer een stempel kunnen drukken, dus hopelijk is het nu helemaal en alleen aan de renners.
Hup HOL!
Zie op twitter dat het al jaren bekend is dat deze problemen van kleine overstomingen op deze wegdelen kunnen ontstaan. En al een week bekend dat het veel zou regenen.
Komen ze nu pas met verandering. Zonde voor de koers maar het is geen Duathlon heee.
Blijkt dat er veel mensen op de bergjes gecampeerd hebben in de kou en nattigheid die moeilijk nu nog van locatie kunnen veranderen en zien nu waarschijnlijk geen koers. Reacties in de UK zoals: UCI sucks. Tja dat wisten we al langer.
Door de vele regenjacks zijn niet alle renners meteen goed te herkennen.
Traksel zei dat we vanaf 11 aan het bier mogen ( Omdat het in UK dan 12 is )
Hij zit er overigens naast, het is andersom.
Amador rijdt evengoed in dienst als de rest van het seizoen ;)
Quintana zit er bij, Vakoc, Cort Nielsen, Dillier, Houle en Howes. Daarmee krijgen we 11 leiders die anderhalve minuut voorsprong nemen.
Ik ben benieuwd wie NL in gaat zetten om met De Clerq te achtervolgen. Gaat Van Emden achter Roglic rijden? Vooralsnog niet, Rohan Dennis neemt namens Australië (= Matthews) over van De Clerq.
Maar zullen we nu ophouden met overal 'stayeren!' te gaan roepen?
Ook de Fransen schakelen bij in het peloton.
Voorsprong: 2m22. Achterin is Gilbert weer op de volgauto's aangewezen.
Als het om Cray gaat: dat is de overgebleven klim na 60km, dus met nog 200km te gaan. Daar komen ze over 10km.
Edit: zonder oortjes is het maar de vraag hoe die waarschuwing bij de renners terecht komt.
Ondertussen wordt Gastauer aangereden door de Ierse volgauto.