WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor elite-vrouwen
zaterdag 28 september 2019 om 12:25 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor elite-vrouwen

Na de bewogen koers bij de beloften gaat het WK verder met de vrouwenwedstrijd. De laatste twee jaar waren de Nederlandse vrouwen aan het feest en weer is ‘Oranje’ de huizenhoge favoriet. Kunnen Marianne Vos en co. de verwachtingen waarmaken?

Vanuit Bradford rijdt het vrouwenpeloton over bijna 150 kilometer naar Harrogate, waar al de hele week de WK-wedstrijden worden beslist. Na dertien kilometer wordt voor het eerst geklommen op Norwood Edge, dertig kilometer later gevolgd door Lofthouse, de zwaarste helling van de dag. Na de top is het nog dertig kilometer in vooral dalende lijn naar Ripon. Vanaf daar begint het wegdek te golven tot aan de drie plaatselijke ronden rond Harrogate, van elk ruim dertien kilometer.

Om 12.40 uur Nederlands-Belgische tijd wordt het startsein gegeven voor de vrouwenwedstrijd. Tussen 16.36 en 17.00 uur worden de rensters aan de finish verwacht. De koers is rechtstreeks te zien bij de NOS (vanaf 14.15 uur op NPO1), Sporza (13.00 uur op één) en Eurosport (12.30 uur). Ook is de koers te volgen via de Eurosport Player. En bespreek hier op WielerFlits het verloop van de voorlaatste WK-wedstrijd!

Links
WK 2019: Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen

Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
182 Reacties
1 2 3 5
28-09-2019 12:29
Geen boycot van Nederland jammer...
    28-09-2019 12:52
    Zou dat fijn zijn na gisteren voor de Nederlandse wielerliefhebbers?
28-09-2019 12:32
Ik mag hopen dat wanneer straks een nederlandse dame op de bovenste trede staat ze de trui weigert aan te trekken. Je mag die trui heel het jaar nog aan dus vandaag is de dag om een statement af te geven. Kunnen alle persfotos voor dit jaar de prullenbak in.
    28-09-2019 12:52
    Tsja, als je net de wereldtitel hebt veroverd, wil je er gewoon van genieten. Ik zou iets anders kiezen.
    28-09-2019 12:53
    Hoe graag ik ergens ook een statement zou willen zien, vind ik niet dat iemand daar zijn/haar eigen moment voor moet opofferen
    28-09-2019 13:19
    Genieten op het podium kan ook zonder trui. Genieten van de trui kan heel het jaar nog.

    Een incapabele organisatie te kakken zetten op "hun" evenement kan maar 1 keer.
    28-09-2019 13:40
    De organisatie en de jury zijn twee heel andere dingen, los daarvan: laten we alsjeblieft gewoon van deze race genieten en laten we vooral ook de winnares straks laten genieten zonder na te zeuren over iets waar deze dames niets aan kunnen doen.
    28-09-2019 14:04
    De organisatie UCI stelt de jury samen. Staan dus absoluut niet los van elkaar.

    Terug naar de ouderwetse kop in het zand mentaliteit waar de wielersport groot mee is geworden? Lijlt me geen goed plan.
28-09-2019 12:33
Profielkaartje nog even vervangen voor de juiste
    28-09-2019 13:00
    Yep, ik dacht al.... @Redactie: dit is het profiel van de tijdrit.
28-09-2019 12:54
In de neutralisatie stayert het gehele peloton achter een auto. Is neutralisatie formeel een onderdeel van de wedstrijd, of niet ?
Ben benieuwd ?
28-09-2019 13:03
Die dappere vrouw uit Koeweit zakt er nu al doorheen.
28-09-2019 13:24
Vollering maakt de eerste schifting. Scheelt een hoop onnodige valpartijen straks. Zelfs peloton breekt al.
28-09-2019 13:33
alweer de eerste valpartij achter in 't peloton.
eens kijken of we kunnen zien op welke manier die terug gaan komen na pech.
28-09-2019 13:37
Als er een Nederlander wint zou het goed zijn om in het interview te zeggen dat Eekhof gisteren heeft gewonnen.
    28-09-2019 13:44
    Ik zou zeggen, uit solidariteit met Eekhoff skip de hele medailleceremonie. dan kan je lachen.
    28-09-2019 13:50
    @merlinappa, dat zou inderdaad een mooi statement zijn. Of kun je daar iemand op diskwalificeren achteraf?
    28-09-2019 13:52
    @kleomantre
    Dan zou de UCI zich helemaal belachelijk maken.
    28-09-2019 13:53
    Lijkt me niet, dat is niet in koers.
28-09-2019 13:43
Banks lekker aan het stayeren, neem aan dat zij na afloop ook uit koers wordt gehaald?
    28-09-2019 13:53
    Als KNWU zou ik nu alle gelijke situaties noteren. Kijken wat de UCI dan doet.
    28-09-2019 13:54
    Ja inderdaad. En na afloop een stuk of 50 van dit soort gevallen indienen bij de jury. Zijn ze nog wel even zoet.
    28-09-2019 14:01
    Eens!
    28-09-2019 14:53
    Daar ben ik het wel mee eens, veel beter statement dan de medaillewinnaressen hun moment op het podium afnemen
28-09-2019 13:52
Die kneteman is echt een dochter van haar vader. Kan heerlijk praten.
28-09-2019 13:55
Bastianelli achter de auto. De regisseur schakelt weg.
28-09-2019 13:56
Bastianelli gaat stayeren en de regie zoomt gelijk uit.....
28-09-2019 13:57
https://twitter.com/raykerckhoffs/status/1177903987082895361

Volgens deze journalist mag je alleen iemand DSQ'en nadat er een waarschuwing is geweest. Die is er nooit geweest. Iemand die wat meer verstand heeft van de regels, die dit kan bevestigen of ontkennen? Zou wel een enorme faal zijn.
28-09-2019 14:06
Nederland 1, 2 en 3 zou ook een mooie revanche zijn voor gisteren!
28-09-2019 14:20
Is dit het begin van een legendarische solo?
28-09-2019 14:22
Fantastische aktie van Van Vleuten. Zo vroeg al in de wedstrijd knijpt ze de concurentie nu al de keel dicht.
Van haarzelf wellicht ook, maar het is zo mooi voor de wedstrijd.
28-09-2019 14:24
Als dit lukt......
28-09-2019 14:24
Van der Breggen en Vos zitten nu in een zetel.
28-09-2019 14:25
@redactie
Waarom is het weergegeven profiel dat van de tijdrit?
    28-09-2019 14:27
    Omdat Van Vleuten nu een tijdrit aan het rijden is.
    Ik vermoed dat de @redactie meer van het NL-vrouwenteamplan afweet ?
28-09-2019 14:35
Dygert lekker aan het kleven.
28-09-2019 14:39
Dygert mee..
28-09-2019 14:40
Van Vleuten wilde van Vos af, vermoed ik. En dan is zo'n lange klim de enige kans.
28-09-2019 14:46
Goh die Vos zit nu echt met een Kut gevoel......... en wat een druk nu bij Anna
28-09-2019 14:47
Daar rijden ze nooit meer naar toe...
28-09-2019 14:48
Vos is nu al geslagen.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.