WK 2019: Volg hier de wedstrijd voor junioren mannen
donderdag 26 september 2019 om 12:55 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de wedstrijd voor junioren mannen

Nu de tijdritten op het WK wielrennen achter de rug zijn, gaat het spektakel verder met de wegwedstrijden. Komende donderdag strijden de junioren om hun regenboogtrui. In Yorkshire wordt gezocht naar een opvolger voor Remco Evenepoel, die vorig jaar in Innsbruck een klasse apart was. Volg hier op WielerFlits het verloop van de juniorenwedstrijd bij de mannen.

De wegwedstrijd van de junioren start in Richmond. Al na zes kilometer ligt de Barden Moor te wachten. Deze klim is twee kilometer lang aan 4,5% gemiddelde stijging. Daarna gaat het tijdens het eerste uur eigenlijk constant op en af. Het is vervolgens wachten tot Cray Hill, met de top op ruim honderd kilometer voor de meet. Dit klimmetje is 2,6 kilometer lang met een gemiddelde stijging van 7,7%.

Halfweg koers begint de klim naar Hill End (5,7 kilometer aan 3,4%). Eenmaal boven, hebben de renners 86 kilometer in de benen. De koers naar Harrogate is vervolgens ingezet. Als het peloton na 106 kilometer lokale ronde van Harrogate opdraaien, doen ze die drie keer. Het inmiddels bekende circuit is alles behalve vlak en kent met Harlow Moor Road (1,1 km aan 5,6%) een venijnige heuvel. Ook de laatste rechte lijn loopt vals plat omhoog.

De 148 kilometer lange wegrit begint om 13.10 uur Nederlandse tijd. De finish wordt verwacht omstreeks 16.45 uur Nederlandse tijd. De live-uitzending van Sporza begint om 15.00 uur. Op Eurosport 1 wordt de koers vanaf de start live uitgezonden.

Dit is het parcours van de wegwedstirijd voor Junioren mannen op het WK wielrennen in Yorkshire 2019.

Links
WK 2020: Voorbeschouwing Wegwedstrijd Junioren

Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
79 Reacties
26-09-2019 13:17
Tuurlijk Eurosport, precies op de valpartij naar de reclame
    26-09-2019 13:22
    De regie in Frankrijk die dat bepaald, geven ze aan maar zelden wijken ze daarvan af. Gelukkig tegenwoordig wel herhalingen van zo'n moment als dat uitkomt...
    26-09-2019 13:32
    Sporza heeft ook een stream zonder reclame, ook wel nog zonder commentaar.
    26-09-2019 13:34
    Helaas kan je online Sporza alleen in belgie bekijken
    26-09-2019 13:44
    VPNettje installeren detac
    26-09-2019 15:15
    VPN zit qua privacy niet altijd even lekker.
26-09-2019 14:09
5 man weg met oa hayter en hessmann. De belg twijfelt
    26-09-2019 16:10
    Lijkt mij klaar.
26-09-2019 14:16
Je kan aan de koers van vandaag al zien dat het zondag van belang gaat zijn goed voorin te zitten. Veel krappe bochten en optrekken wanneer je achterin zit. Gaat een hoop krachten kosten (en oppassen voor gaten achter de mindere goden).
26-09-2019 14:28
Mooie koers zo al met die klim. Dat wordt een zware wedstrijd.
26-09-2019 14:32
Eurosport heeft ook een stream zonder reclame hoor.
Wie was die Amerikaan die net zo hard voorop het peloton aan het stampen was? Dat zag er indrukwekkend uit. Wat een blok spier en alle Colombianen moesten lossen.

Is het Lamperti?
-edit: het is Sheffield. Wat een beuker.
26-09-2019 14:56
Er winnen de komende dagen alleen maar crossers:
- Brenner
- Pidcock
- Vos
- MvdP
26-09-2019 15:01
Tering wat een mooie beelden dit van die Colombiaanse renner.
26-09-2019 15:02
Sta je dan te huilen langs de kant als je band er af loopt. Benieuwd hoe die jongen met echte tegenslag in het leven omgaat.

Wel mooie tv dit
    26-09-2019 15:03
    Dit is echte tegenslag.
    26-09-2019 15:04
    Wat een pech ja. Geen hulp. Pas na paar minuten en honderden meters lopen.
    26-09-2019 15:05
    Als dit de enige tegenslag in die jongen zijn leven wordt, gaat hij een heel succesvol en gelukkig leven tegemoet
    26-09-2019 15:05
    Dit was de dag dat hij zich in de kijker kon rijden en uit Colombia kon gaan om bij een profteam te rijden om zijn hele familie te onderhouden. Heel zijn familie heeft alles opgeofferd zodat hij vandaag hier kon staan. En dan is hij al enige Colombiaan nog mee in de kop van de wedstrijd en voelde hij dat hij wonderbenen had, en dan gebeurt dit.

    Sportfragment van het WK tot nu toe. Heerlijk sport en emoties.
    26-09-2019 15:16
    Maar waarom was er geen neutrale wagen achter? Was het peloton gebroken? Het gebeurde net toen ik inschakelde.
26-09-2019 15:15
De ene na de andere valpartij nu..
    26-09-2019 15:16
    Dat zeiden we gelijktijdig, je was een halve seconde eerder denk ik.. :-)
26-09-2019 15:16
Zo, die Kazak is ook hard gevallen, als je zo doorfietst.
26-09-2019 15:16
Sporza is live.
26-09-2019 15:29
GoGo!
    26-09-2019 15:30
    De Amerikanen hebben met 3 man een klein gaatje en Simmons vuurt hen aan. Wat een energie met nog 57km te gaan.
26-09-2019 15:31
Nog 3 van de 5 Nederlanders, zijn die andere 2 er gewoon af gereden
26-09-2019 15:32
En met 56km heeft Simmons een groepje van 4 met 1 ploeggenoot. Hij wil hard koersen vandaag.
26-09-2019 15:35
De kopgroep van 5 zit wel een beetje in het zog van 1 van de 12 motoren voor hen.
26-09-2019 15:35
Sheffield nu al een contract geven bij Jumbo development. Wat een beest.
    26-09-2019 15:42
    Dat kan niet die is nog een jaar junioren. En zal niet naar europa willen
    26-09-2019 15:42
    Inderdaad monsterlijk hoe die tekeer gaat.
26-09-2019 15:38
Ze rijden als junioren.
26-09-2019 15:39
Motor vooraan zit veel te dicht, dit begint toch echt wel ergerlijk te worden. De Hollanders zijn weer aan het wieltjeszuigen, dat wordt hen daar blijkbaar met de paplepel meegegeven.
    26-09-2019 15:41
    Hou toch eens op met dat gelul. We zijn niet allemaal de nieuwe Merckx. Trol.
    26-09-2019 15:43
    Ja want de belgen rijden zo mooi op kop ofniet? Hou je bakkes joh zuurpruim.
    26-09-2019 15:44
    Och och wat een jaloezie. Belgen hebben evenepoel en dat was het. Nederland heeft helaas voor hen wat meer kwaliteit. Gaat om grote rondes. Vlaanderen is heilig in Vlaanderen
    26-09-2019 15:45
    Op een Vlaamse weg wieltjeszuigen is dan ook spelen met je leven.
    26-09-2019 15:50
    Ik zie nu toevallig een Belg en Nederlander op kop. Misschien heeft de nieuweMerckx nog nachtmerries van Zoetemelk.
26-09-2019 15:46
Wuyts vergeet even dat we ook goud hebben gepakt.
26-09-2019 15:48
Lars Boven trouwens erg goed
26-09-2019 15:51
Ik zie dat vijftal wel vooruit blijven. Zitten allemaal stuk in de achtervolgende groep.
    26-09-2019 15:53
    Simmons heeft best vroeg voor de aanval gekozen. Een aantal van de sterkste renners zitten voorop, maar de groep erachter is nog groter. Als de achtervolgers goed samenwerken, kan het nog.
    26-09-2019 15:53
    Denk ik ook. Het beste is er al af.
    26-09-2019 16:01
    Junioren wedstrijd is toch net wat anders merk ik.
26-09-2019 15:53
'Een volgeling van Dumoulin' Moest wel even lachen, haha
    26-09-2019 15:54
    Als Van Uden dan nog kan winnen.
26-09-2019 15:58
Welke Nederlanders zijn er nog?
26-09-2019 15:58
Italië gaat het dicht rijden zo te zien.
26-09-2019 15:59
De motor zat eerst nogal dicht op de kopgroep. De regie lost het op door nu vooral een motor voor het peloton te zetten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.