WK 2019: Volg hier de wedstrijd voor junioren mannen
donderdag 26 september 2019 om 12:55 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de wedstrijd voor junioren mannen

Nu de tijdritten op het WK wielrennen achter de rug zijn, gaat het spektakel verder met de wegwedstrijden. Komende donderdag strijden de junioren om hun regenboogtrui. In Yorkshire wordt gezocht naar een opvolger voor Remco Evenepoel, die vorig jaar in Innsbruck een klasse apart was. Volg hier op WielerFlits het verloop van de juniorenwedstrijd bij de mannen.

De wegwedstrijd van de junioren start in Richmond. Al na zes kilometer ligt de Barden Moor te wachten. Deze klim is twee kilometer lang aan 4,5% gemiddelde stijging. Daarna gaat het tijdens het eerste uur eigenlijk constant op en af. Het is vervolgens wachten tot Cray Hill, met de top op ruim honderd kilometer voor de meet. Dit klimmetje is 2,6 kilometer lang met een gemiddelde stijging van 7,7%.

Halfweg koers begint de klim naar Hill End (5,7 kilometer aan 3,4%). Eenmaal boven, hebben de renners 86 kilometer in de benen. De koers naar Harrogate is vervolgens ingezet. Als het peloton na 106 kilometer lokale ronde van Harrogate opdraaien, doen ze die drie keer. Het inmiddels bekende circuit is alles behalve vlak en kent met Harlow Moor Road (1,1 km aan 5,6%) een venijnige heuvel. Ook de laatste rechte lijn loopt vals plat omhoog.

De 148 kilometer lange wegrit begint om 13.10 uur Nederlandse tijd. De finish wordt verwacht omstreeks 16.45 uur Nederlandse tijd. De live-uitzending van Sporza begint om 15.00 uur. Op Eurosport 1 wordt de koers vanaf de start live uitgezonden.

Dit is het parcours van de wegwedstirijd voor Junioren mannen op het WK wielrennen in Yorkshire 2019.

Links
WK 2020: Voorbeschouwing Wegwedstrijd Junioren

Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
79 Reacties
26-09-2019 15:59
Italianen rijden flink door, nog 2 NLers in het peloton
26-09-2019 16:00
Als de grote topfavoriet Simmons wordt gegrepen, heeft hij behoorlijk wat energie verspeeld.
26-09-2019 16:01
Flinke baard al die Simmons.
26-09-2019 16:02
Simmons 33km solo? Haha, wat een renner.
26-09-2019 16:02
Dit hadden die 2 Amerikanen toch iets beter kunnen uitspelen.
    26-09-2019 16:04
    Ja, ze hadden met 2 kunnen overblijven.
26-09-2019 16:04
Nederlanders komen weer aansluiten in het pelotonnetje, lijkt wat stil te vallen nu.
    26-09-2019 16:05
    Een Amerikaan op kop laten rijden, dat werkt natuurlijk niet
26-09-2019 16:07
Wie volgt het juniorenwielrennen een beetje. Wint Simmons op deze manier vaker wedstrijden? Zijn team hoog tempo laten opleggen, op 56km een kopgroep van 5 forceren, op 33km solo gaan.
26-09-2019 16:08
Die simmons, loopt die nu arrogant naar de kant te zwaaien?
26-09-2019 16:09
Weten ze in het peloton uberhaupt wel dat er nog iemand vooraan rijdt?
    26-09-2019 16:12
    26-09-2019 16:12
    Bij de doorkomst zouden ze dat moeten kunnen zien? Bovendien houden ze toch rekening met Simmons lijkt me, als hij zo veel gewonnen heeft.
26-09-2019 16:09
Zijn er al geruchten over nieuwe wondermiddelen in de US? Of een bak met geld ertegenaan gesmeten?
    26-09-2019 16:11
    Vermoed dat zijn hormoonhuishouding een stuk meer richting een volwassene gaat dan zijn leeftijdsgenoten, gezien zijn baard. Kan best schelen als je op jonge leeftijd al meer testosteron aanmaakt. (Geen insinuatie)
    26-09-2019 16:14
    Zou goed kunnen. Ik herinner me zulke jongens ook nog van de middelbare school.
    Maar het team lijkt en masse sterk, ook de tijdrijders en de vrouwen.
26-09-2019 16:12
40 seconden al. Simmons heeft zijn belast overboord gegooid. Nederlanders zitten kapot.
26-09-2019 16:16
Doet toch btje aan Armstrong 1993 denken dit. Zelfde soort shirtje, solo, in de regen.
    26-09-2019 16:33
    https://www.youtube.com/watch?v=nRWEtcIFVH8
    Vanaf 9:50 rijdt hij langzaam weg in de afdaling. weg van oa Maassen?
    26-09-2019 16:42
    Ja Maassen, zegt google.
26-09-2019 16:28
Ik denk dat van Vleuten hier met een glimlach naar kijkt......
26-09-2019 16:41
Leijnse rijdt weg nu?
26-09-2019 16:45
Leijnse zeer taai.
26-09-2019 16:49
Amerikanen op dit WK verdacht sterk
    26-09-2019 16:54
    https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/het-topic-der-verdachte-renners/page/107
26-09-2019 16:49
Leijnse heeft wel wat weg van Weening, wat betreft stijl en taaiheid
26-09-2019 16:52
Net 4, zuur.
26-09-2019 16:54
Vier Amerikanen bij de eerste 18. En één en drie. Sterk staaltje. Schrijf Dygert maar vast op.
26-09-2019 16:55
Dat vlees vol hormonen in de states is dus wel ergens goed voor ;)
26-09-2019 16:56
Die Leijnse komt er wel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.