WK 2019: Volg hier de wedstrijd voor beloften mannen
vrijdag 27 september 2019 om 14:45 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de wedstrijd voor beloften mannen

Normaal gesproken is de wegwedstrijd voor de beloften een mooie graadmeter om te zien hoe het er bij de profs aan toe gaat. Die vlieger gaat dit jaar minder op, omdat de aanloop voor de U23-renners nagenoeg vlak is én zij – na de parcourswijziging van de UCI dinsdagavond – ‘slechts’ twee keer de lokale ronde afwerken. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De beloften starten hun wedstrijd in Doncaster, een flink eind ten zuidoosten van het epicentrum van dit WK in Yorkshire. Over lange, doorgaans vlakke en rechte wegen gaat het in noordelijke richting naar Harrogate. Pas op voor waaiers, aangezien de wind (windkracht vier) hier schuin in de rug staat.

Na 110 kilometer ligt de top van een klimmetje die 2,1 kilometer lang is met een gemiddeld percentage van 4,3%. Negen kilometer later begint dan weer de klim naar Greenhow Hill (3,4 kilometer aan 7,8%). Deze lastige en steile helling luidt de finale in. Na die klim gaat het in dalende lijn in de richting van Harrogate.

Dit is het parcours van de wegwedstirijd voor Beloften U23 mannen op het WK wielrennen in Yorkshire 2019.

Na 151 kilometer koers zullen ze aldaar voor de eerste keer de finishstrook op West Park passeren. Daarna zal de koers helemaal ontbranden, want op de technische en met klimmetjes bezaaide route is de wedstrijd moeilijk te controleren. Scherprechter in het rondje is Harlow Moar Road (1,1 kilometer aan 5,6%).

De finishstrook is daarna licht oplopend. In tegenstelling tot het profielkaartje die hieronder te zien is, zullen de beloften slechts twee keer het lokale circuit afleggen. De UCI besloot dinsdagavond om de slotronde te schrappen, omwille van het slechte weer dat is voorspeld. De start is om 15.00 uur, de finish rond 19.30 uur.

Links
WK 2019: Voorbeschouwing Wegwedstrijd beloften

Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
79 Reacties
27-09-2019 14:50
Ze konden toch makkelijk een uur eerder starten, of hadden de bobo's dan niet genoeg tijd voor een uitgebreide lunch tussen de junior dameskoers van vanmorgen en deze wedstrijd?
    27-09-2019 15:07
    Voor de werkende mens is het wel zo angenaam om de finale live te kunnen meemaken. Vroeger starten hoeft voor mij dus niet. Op voorwaarde dat het veilig blijft natuurlijk.
27-09-2019 15:19
Boem ze zijn weg!!
27-09-2019 15:27
http://cycling.today/2019-road-world-championships-live-stream/
27-09-2019 15:31
Blijft hilarisch dat engelse eurosport commentaar dat er eens in de zoveel tijd random doorheen komt.
    27-09-2019 15:59
    Ha ja, vreemd inderdaad. Ik heb het dit jaar al wel een vijftal keer gehad dat ik een paar seconden Engels hoorde op Eurosport.
27-09-2019 15:48
Oef en de hemel breekt weer open..............
27-09-2019 16:11
Leuke kopgroep met van den berg. Goede renner is dat hoor
27-09-2019 16:17
Sterke kopgroep
27-09-2019 16:24
Alleen de Amerikanen en de Fransen hebben de slag gemist denk ik
27-09-2019 16:45
zo die moest even wat kwijt mooi camerawerk...
27-09-2019 16:47
Wat een lulhannes die commentator van Eurosport: "De Amerikanen geven toch wat meer ruimte aan de kopgroep". De Amerikanen rijden zich uit de naad, maar komen geen seconde dichter.
27-09-2019 17:33
Pidcock in de problemen.

Hij is weer terug.
27-09-2019 17:36
Er wordt lekker gevallen... Pidcock weer terug met een groepje. Soepele fietswissel.
27-09-2019 17:57
Het gaat nog wat worden zondag.... zeker als er ook nog harde wind bij komt. Hopelijk gaan ook echt de sterkste het uit maken.
27-09-2019 18:04
Lekker koersje ja ja!
27-09-2019 18:04
We zijn met 3 mee inclusief kopman Eenkhorn.
27-09-2019 18:08
Mooie koers ontwikkeling.
27-09-2019 18:10
De omstandigheden het decor 't koersverloop heel mooi dit!
27-09-2019 18:11
De vogels zijn gevlogen!
27-09-2019 18:12
Philipsen verliest hier het wk.
    27-09-2019 18:17
    Ie hebt twee man voorop waarom rijt ie mee...
    27-09-2019 18:18
    En voorop rije de Belgen ook haha
27-09-2019 18:16
De nederlanders hebben geen trap te veel gedaan, al dus de belg..... haha het is toch wat, draaide toch de hele tijd mee. :)
27-09-2019 18:21
Waarom de Britten en de Nederlanders niet?
27-09-2019 18:22
Kijk ik met vertraging, wordt er natuurlijk naar canvas geschakeld. Wat is er laatste kwartier gebeurd? Scheur door waaiervorming?
    27-09-2019 18:25
    Klopt
27-09-2019 18:29
Prachtig, sprongetje wagen. Als het een paar lukt, blijven de minderen over.
    27-09-2019 18:29
    Tweede groep verbrokkelt. Als ze nu vooraan gassen...
    27-09-2019 18:31
    Dit doet pijn in de tweede groep van zij die over zijn.
27-09-2019 18:31
Foss oogt op mij als een vd sterksten
27-09-2019 18:36
Wuyts ziet vooral lonkende, wachtende Nederlanders.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.