WK 2019: Volg hier de tijdrit voor vrouwen
dinsdag 24 september 2019 om 15:35 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de tijdrit voor vrouwen

Op de derde dag van het WK wielrennen in Yorkshire is het aan de vrouwen om te strijden om de tijdrittitel. Er wordt gezocht naar een opvolgster van Annemiek van Vleuten, die net als Mikkel Bjerg bij de beloften voor een onvervalste hattrick kan gaan.

Voor de vrouwen ligt er een parcours van 30,3 kilometer klaar tussen Ripon en Harrogate. Het eerste deel van het parcours is tamelijk vlak, maar daarna gaat het flink omhoog. Om 16.30 uur (Nederlands-Belgische tijd) is Noura Alomairi uit Koeweit de eerste renster aan de start. Titelverdedigster Annemiek van Vleuten vertrekt om 17.22 uur. Vanwege het slechte weer zijn de starttijden aangepast. (lees meer)

Dit is het parcours van de tijdrit voor vrouwen op het WK wielrennen in Yorkshire 2019.

Op televisie kun je de wedstrijd live volgen via Eurosport 1de NOS (NPO 1) en Sporza (één), even voor de start van de eerste renster. Online bieden de drie zendgemachtigden livestreams aan. In de Volg Hier van WielerFlits kun je natuurlijk het verloop van de tijdrit bespreken.

Links
WK 2019: Voorbeschouwing tijdrit vrouwen (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Starttijden tijdrit vrouwen

Live timing (Tissot)
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
24-09-2019 15:43
Begint nu om 16.30.
    24-09-2019 16:01
    Ik mag hopen dat het tegen dan uitklaard
24-09-2019 16:08
Uitklaart..
    24-09-2019 16:10
    Tegen dan is uitgeklaard bedoel ik tuurlijk
24-09-2019 16:13
Volgens buienradar blijft het tot 19:00 gewoon doorregenen
24-09-2019 16:19
Wordt een speciale TT zo, outsiders met lef maken een kans !

Dochter Knetemann zegt ook gewoon doorgaan, niet zeuren.
24-09-2019 16:39
Plassen wegpompen is natuurlijk nagenoeg onmogelijk , op die plekken is er straks gewoon nieuw water.
24-09-2019 16:42
Ha ha, die Koeweitse en Taiwanese. Maar erg dapper dat ze mee doen.
24-09-2019 16:47
Wat een ramp die Gio Lippens, waarom is die vent uberhaupt het wielrennen binnengerold?
24-09-2019 16:49
Mondialisering is goed, maar wat die Koeweitse hier doet is gewoon een belediging voor het dames wielrennen. Heeft niets meer met topsport te maken.

Wat mij betreft in dezelfde categorie als die Thaise (?) die meedeed aan de Winterspelen. Je maakt de sport op die manier belachelijk.
    24-09-2019 16:57
    Die gaat ook de finish niet halen zo.

    Nu met een minuut tussen de starters wordt het sowieso een gare boel
    24-09-2019 17:05
    Toch rijdt ze sneller dan ik doe (met een betere fiets waarschijnlijk, dat wel, en het zegt niet zo heel veel).
    24-09-2019 17:08
    Welnee, niet belachelijk. Gun het die vrouwen ook om als nationaal kampioen mee te doen. Ik moest wel gelijk aan Eddie the Eagle denken.
    24-09-2019 17:40
    30,5 km/h, het is misschien dan niet vlak en nat in de bochten, maar kom op.
24-09-2019 16:54
Mag je zonder sokken rijden? :-)
24-09-2019 17:06
Hebben ze de Witrussische dame goed afgeklokt op het tussenpunt ?
    24-09-2019 17:11
    Ja, die had er toen al 3 ingehaald.
24-09-2019 17:08
Ze moeten een paar curlingers op het startpodium zetten.
24-09-2019 17:09
Ondertussen heeft die Witrussin een nette tussentijd neergezet.
24-09-2019 17:12
Dygert nu al bij Brennauer.
    24-09-2019 17:13
    Niet normaal, wat een verschil.
24-09-2019 17:15
Volgens mij telt die vrouw met die regenboognagel helemaal niet goed af. En die man hield de fiets niet echt goed vast.
    24-09-2019 18:08
    gelukkig hebben ze in yorkshire lasertijd. Dus de tijd gaat lopen wanneer de renner/renster langs de laser heen gaat. Dus iedereen is goed geklokt (iig op de minuut).
24-09-2019 17:19
Dygert heeft weer een nieuw mikpunt.
    24-09-2019 17:19
    Pff, en er al voorbij. Van Vleuten gaat serieuze tegenstand krijgen.
24-09-2019 17:20
Zo die Dygert gaat wel heel lekker voor uit
    24-09-2019 17:21
    Een gevaar voor de clean sweep.
    24-09-2019 17:23
    Gevaar voor de titel lijkt me ook. Die dame heeft zowat stoom uit haar oren knallen.
    24-09-2019 17:24
    Clean sweep wordt het sowieso niet, maar Dygert rijdt zo hard dat ze wel eens zou kunnen gaan winnen.
    24-09-2019 17:24
    Gaat veel kracht van haar rijstijl uit.
    24-09-2019 17:27
    Ja, voor de titel. Of ze moet helemaal instorten in het tweede gedeelte.
24-09-2019 17:23
Wat is dit dan joh..
24-09-2019 17:23
Kan nog een leuk duel worden tussen Dygert en Van Vleuten.
24-09-2019 17:24
Brennauer ingehaald, maar voorlopig derde, slechts 1s achter Amialiusik.
24-09-2019 17:25
Ja als Dygert niet te snel gestart is, is het denk gedaan
24-09-2019 17:25
Dygert stort nog wel op de heuvelzone
    24-09-2019 17:27
    Het is geweldig om te zien in ieder geval, lijkt Indurain wel hoe ze die anderen voorbij rijdt.
24-09-2019 17:25
Dat wordt spannend.
24-09-2019 17:26
Als dit zich doorzet, kan ik de reacties straks al raden.
    24-09-2019 17:30
    Dat haar sokken te hoog zijn ?
    24-09-2019 17:30
    Ja, niet onlogisch overigens.
24-09-2019 17:27
Had ik het niet gezegd.
    24-09-2019 17:31
    nee, hoezo?
    24-09-2019 17:33
    Inderdaad, je zei dat Van Vleuten net aan Dygert zou gaan verslaan.
    24-09-2019 17:59
    Ik gun je toch je gelijk, ze stond niet eens bij de favorieten van wielerflits.
    24-09-2019 18:09
    Ze wordt toch wel genoemd en krijgt toch 3 sterren?
24-09-2019 17:28
Ze rijdt gewoon 4 km/h harder dan haar concurrenten. Bizar.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.