WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zaterdag 29 september 2018 om 12:05 Volg in Google

WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Tirol is vandaag het decor van de WK-wegwedstrijd voor vrouwen. Vorig jaar werd de felbegeerde regenboogtrui een prooi voor onze landgenote Chantal Blaak, die een fraaie zege boekte nadat ze op negen kilometer van de streep koos voor de aanval. Ook in 2018 zijn de Nederlandse vrouwen favoriet, maar er zijn kapers op de kust. Bespreek de koers hier op WielerFlits!

Net als de afgelopen dagen moet er flink worden geklommen. De koers over 156,2 kilometer begint met een relatief rustige aanloop tot de korte maar steile klim naar Gnadenwald. Na de afzink bereiken de rensters de lokale ronde, die driemaal moet worden afgelegd. De scherprechter is de klim naar Igls, die eveneens drie keer moet worden bedwongen.

Het startsein wordt om 12.21 uur gegeven in Kufstein, tussen 16.27 en 16.56 uur weten we wie de nieuwe wereldkampioene is! De koers is op Eurosport vanaf 12.00 uur te volgen via de Eurosport Player en vanaf 14.00 uur op Eurosport 1. Sporza doet verslag vanaf 12.00 uur op Sporza.be en op één.

Links
Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (Organisatie)
Parcours

Liveticker
Live Timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
107 Reacties
29-09-2018 15:43
Het peloton reed nog achter Pirone die tijden lijken mij dus wel te kloppen.
29-09-2018 15:46
tijden kloppen wel
29-09-2018 15:46
Weet iemand wie de vrouwelijke stem is bij de NOS?
    29-09-2018 15:51
    Swinkels
29-09-2018 15:47
Met 3:00 is de solo van van der Breggen zeker een straffe maar hebben ze binnen het peloton ook meteen en volkomen de handdoek gegooid zeg.
29-09-2018 15:49
Tsjezus....eerst minuutje binnen no time dichtgereden en daarna solo ruim 3 minuten weggereden, dat is niet normaal, goeiendag
    29-09-2018 15:58
    Peloton is stil gaan houden dus goed bezig vdb maar tijd op peloton zegt niet zoveel
29-09-2018 15:50
Nederland mag gerust op kop rijden in het peloton: Goud is binnen, nu gaan voor zilver.
29-09-2018 15:52
De vraag is vooral of Annemiek nog een medaille gaat pakken?
29-09-2018 15:52
Niemand maakt me wijs dat dit Thorwald's masterplan was. Van der Breggen is hem gewoon gepeerd.

Voorts zijn de verschillen ronduit bizar, dat peloton heeft werkelijk geen zak meer uitgevoerd, vergeet die andere medailles maar.
29-09-2018 15:54
Wat een prachtige opname van die cameramotor.

De organisatie, tijdwaarneming en de sfeer is überhaupt erg goed.
29-09-2018 15:54
Peleton doet ook helemaal niks.
29-09-2018 15:55
1. Van der Breggen
2. Spratt
3. ?
29-09-2018 15:56
Voor de neutrale kijker natuurlijk niet een beste koers zo.
    29-09-2018 16:00
    Inderdaad veneberg heeft de koers om zeep geholpen.
29-09-2018 15:57
Als Nederland er nog een medaille bij wil mogen ze wel wat vaart gaan maken.
29-09-2018 15:59
gaan we nu zeuren dat we geen 2 medailles halen?
    29-09-2018 16:02
    Ja met zo'n overmacht is dat wat nu het doel moet zijn toch?
    Wat wil jij, dat ze niks meer doen dan maar?
    29-09-2018 16:18
    Ja, want in Nederland kunnen we niet genieten van een historische prestatie.
29-09-2018 16:00
Ik zou toch wat tempo gaan maken als ik Nederland was. Een bronze medaille zit er nog in.
29-09-2018 16:01
Maar het parcours jongens,.. Dat wordt morgen een koers vergelijkbaar met LBL van de laatste paar jaar want die klim is een loper en dat laatste ding een Redoute. Wanneer de Spanjaarden en Fransen het echt willen houden ze het gewoon dicht.
    29-09-2018 16:15
    Die laatste klim zit er niet in bij de vrouwen en andere categorieën, alleen bij de elite.
    29-09-2018 16:20
    Weet ik maar dat vergroot juist de kans op een gesloten koers.

    Wie gaat er alvast aan op die laatste Isrl met dat Holleding nog voor de boeg ?
29-09-2018 16:03
Amy Pieters kan wel lekker in het wiel blijven.

Edit: ze gaat de boel van achteruit bekijken ;)
29-09-2018 16:09
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar beelden van het peloton. Zou daar nog gekoerst worden? Als Van Vleuten de benen heeft zou ze toch nog wel naar dat groepje toe moeten kunnen en meedoen om brons.
    29-09-2018 16:12
    Beelden zijn overbodig, de tijd zegt genoeg, die doen niks.
    29-09-2018 16:18
    Ik kan me echt niet voorstellen dat die rensters daarachter stapvoets naar boven zouden gaan.
29-09-2018 16:09
Geniet er maar van; volgend jaar mag Anna niet meer meedoen wegens gebrek aan ploegdiscipline.
    29-09-2018 16:19
    Dit ging toch juist perfect? Brand met een paar aanvallen. Toen van Vleuten, daar zat o.a. Moolman direct in het wiel. Toen dat stil viel knalde vd Breggen weg en kon niemand volgen.
29-09-2018 16:14
Is er al gezegd dat deze dominantie niet goed is voor het vrouwenwielrennen?
29-09-2018 16:22
De apathie in dat peloton is toch ongezien.
    29-09-2018 16:29
    Eigenlijk is dat toch ongepast op een WK?
29-09-2018 16:23
Evenepoel's solo is er niks bij. Wat een verschillen.
29-09-2018 16:28
Yes, WF doet het weer voor mij. Wat een geweldige solo van Van Der Breggen. Echt super. Wat een triomf.
29-09-2018 16:29
Spratt had nog een gelukje dat ze met een minuut voorsprong mocht beginnen.
29-09-2018 16:36
Fan-tas-tisch! Geniale solo. Verreweg de beste.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.