WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zaterdag 29 september 2018 om 12:05 Volg in Google

WK 2018: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Tirol is vandaag het decor van de WK-wegwedstrijd voor vrouwen. Vorig jaar werd de felbegeerde regenboogtrui een prooi voor onze landgenote Chantal Blaak, die een fraaie zege boekte nadat ze op negen kilometer van de streep koos voor de aanval. Ook in 2018 zijn de Nederlandse vrouwen favoriet, maar er zijn kapers op de kust. Bespreek de koers hier op WielerFlits!

Net als de afgelopen dagen moet er flink worden geklommen. De koers over 156,2 kilometer begint met een relatief rustige aanloop tot de korte maar steile klim naar Gnadenwald. Na de afzink bereiken de rensters de lokale ronde, die driemaal moet worden afgelegd. De scherprechter is de klim naar Igls, die eveneens drie keer moet worden bedwongen.

Het startsein wordt om 12.21 uur gegeven in Kufstein, tussen 16.27 en 16.56 uur weten we wie de nieuwe wereldkampioene is! De koers is op Eurosport vanaf 12.00 uur te volgen via de Eurosport Player en vanaf 14.00 uur op Eurosport 1. Sporza doet verslag vanaf 12.00 uur op Sporza.be en op één.

Links
Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (Organisatie)
Parcours

Liveticker
Live Timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
107 Reacties
29-09-2018 12:07
Hoppa zit er al klaar voor van start tot finish, die vrouwen kampioenschappen zijn veel leuker om naar te kijken dan de mannen de laatste jaren, bij de mannen schakel ik wel zondag de laatste 30km ofzo in
    29-09-2018 12:12
    Misschien ook maar een 'Wielrenster van het Jaar' forumtopic deze keer? ;)
    29-09-2018 12:55
    Xitsnc die naam komt me nog bekend voor, wielrenster van het jaar…waarom niet, ik kan me nog herinneren dat we vroeger hier wielrenner van het jaar hadden met een knockout systeem, bestaat dat nog steeds en hoe zit het met prono die ik hier ooit ben begonnen?
29-09-2018 12:16
Allebei heeft zijn charme. Vergelijken heeft geen zin. Gewoon leuk!

Off topic.. het commentaarduo bij sporza.. volgens mij dezelfde als bij het ek. Die man neemt zijn co commentator vaak op de hak haha..
    29-09-2018 13:05
    Moet zowat het slechtste commentaarduo ooit zijn. Kennen de helft van de renners niet eens en ook achtergrondinformatie juist hebben is hun vreemd. En ook algemeen Nederlands spreken is te moeilijk voor de co-commentatrice.
29-09-2018 12:19
Die vrouwenwedstrijden interesseren mij bitter weinig...

Het is maar een idee, maar... kan WF geen functie op de website zetten om onderscheid te maken in het nieuws dat de (ingelogde) bezoekers willen zien?

Ik heb ook hetzelfde op PCS met de vrouwenuitslagen. Die kunnen mij gestolen worden.
    29-09-2018 12:32
    Goed idee, maar dan ook meteen een filter voor forumleden
    29-09-2018 12:39
    Je kunt toch zelf kiezen welke artikelen je leest op WF en zo ook de uitslagen op PCS? Ik lees niets over koers&materiaal want het interesseert me niet... Of wil je een compleet gepersonaliseerde site?
    29-09-2018 12:51
    @vlinder, dat is zowat het facebookprincipe. Je volgt wat je leuk vindt of wat je interesseert. En ik denk niet dat facebook het slecht doet als website ;).
    29-09-2018 13:01
    Facebook is zowat de meest criminele site die er bestaat.
    29-09-2018 15:44
    Gênant dat je zo openlijk durft uit te komen voor je seksisme
29-09-2018 12:23
Haha, die Albanische... gelost in de eerste kilometer.
29-09-2018 12:25
Ik heb er zin in! Helaas de verschillen in het vrouwenwielrennen te groot. Er liggen nu al vrouwen vanaf (na nog geen 10km).
    29-09-2018 12:26
    dat vind ik juist de charme van het vrouwen wielrennen, verschillen zijn veel groter en zorgt voor wat mij betreft mooiere koers, bij de mannen is het gewoon echt een schaakspel
    29-09-2018 13:01
    Vrouwenwielrennen barst van de potentie. Anders dan bij sommige andere sporten (bijv voetbal ziet er belachelijk bij vrouwen, hockey ziet er belachelijk uit bij mannen) zit er natuurlijk niet zo heel veel verschil tussen hoe dames tov kerels keihard rondfietsen.

    Hoog tijd voor een mooie nieuwe serie koersen waaronder een koningsnummer van 2 weken die als ‘tour’ mag gelden waarmee de vrouwen een geheel nieuw en eigen traject creeeren.
29-09-2018 13:19
@anarkeeorange: Tja dat kan, ik heb het alleen niet zo op facebook maar dat is een andere discussie. Bovendien lijkt me het juist wel goed dat je zo af en toe zaken tegenkomt die je in eerste instantie niet interessant lijken maar soms ineens toch je aandacht trekken. Blikverruiming is soms best goed hoor. Op die wijze ben ik het veldrijden ook wat meer gaan volgen terwijl het me eerst totaal niet interesseerde...
29-09-2018 14:02
Hup Anna
29-09-2018 14:06
De beklimming naar Gnadenwald is al een veldslag. Van Vleuten wilde ook de slotbeklimming Gramartboden in het vrouwenparcours. Je mag dan blij zijn als er drie vrouwen de finish halen voor een vol podium.
29-09-2018 14:12
Lastige situatie voor de Nederlandse ploeg.
29-09-2018 14:17
Wat een geklets en blabla op de NOS. AL 3 keer teruggekeerd naar de Belg en nu blijf ik daar ook maar kijken.
    29-09-2018 14:18
    ik juist andersom
    29-09-2018 14:29
    Tot nu toe op de Belg gekeken. Net even naar de NOS geschakeld. Ik hoor Herbert Dijkstra. Meteen doorgeschakeld naar Eurosport. Even kijken of ik José Been kan verteren.
    29-09-2018 14:55
    Herbert zal wel weer constant op Ensing soppen.
29-09-2018 14:50
Zo gek veel Oranje zit er niet meer in het eerste peloton. Brand, Van der Breggen, Van Vleuten nog denk ik? Amy Pieters loste net, Blaak al eerder.
29-09-2018 14:53
het wordt sowieso een afvalrace
29-09-2018 15:09
Kijk uit Ellen, 1 kopbeurt te veel en dit was je laatste koers ooit in een oranje shirtje !!!
    29-09-2018 15:13
    ja vooral niet voor eigen kans gaan
29-09-2018 15:11
Dit groepje kan je niet laten wegrijden. Van Dijk ligt er bergop zo af.
29-09-2018 15:13
Ja en wie gaat er nu rijden...brandt gaat die gat in haar eentje ook niet dichtrijden...
29-09-2018 15:13
NP, 1t2Ann rijdt er zo heen.
29-09-2018 15:14
Ja hoorrrr, Ze rijden weer beiden tegelijk op kop in de voorste groep en het peloton.

Dit is link
29-09-2018 15:18
Waarom ging Van Dijk überhaupt mee? Ze ligt er nu al af.
    29-09-2018 15:50
    Inderdaad jammer dat ze nooit meer geselecteerd wordt nu
29-09-2018 15:18
gaan de dames nu weer zo dom koersen net als op het E.K !van dijk word er bergop zo afgereden in de kopgroep,dus brand,v.vleuten en v.der breggen zullen moeten gaan rijden !
29-09-2018 15:19
van Dijk zakt af. NL moet het nu helemaal gaan doen
29-09-2018 15:19
Van Dijk rijdt dus alleen maar voor zichzelf. Gaar.
29-09-2018 15:20
Dit gaat fout.
29-09-2018 15:20
Weer tactisch geblunder.
29-09-2018 15:22
Ze zijn het weer gigantisch aan het verkloten.
    29-09-2018 15:34
    Die opmerking is toch vrij snel gedateerd geraakt. :)
29-09-2018 15:22
Van der Breggen is weg.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.